Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän mielestä useimmat lääkkeet ovat ns lumelääkkeitä ja vaikutus on vain henkinen. En oikein tiedä mitä ajatella

Vierailija
17.05.2026 |

Että jos sairaalle antaisi vitamiinitabletin lääkkeenä niin poistaisi yhtälailla oireet! Ja on ihan tosissaan!

Ilmeisesti tämä kauhea heinänuhaki  on sitten vaan mun päässä🤔.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ihmisiä, jotka viimeiseen asti välttelevät lääkkeitä ja pyrkivät tulemaan toimeen ilman. En ottaisi noin vakavasti. Jos kyse on jostain buranan ottamisesta niin useimmiten se onkin turha. Varmasti on eri asia, jos on sairaus, mihin lääke on ainoa ratkaisu. Mutta varmaan olette nuoria ja terveitä, niin silloin on yleensä turhaa napostella lääkkeitä, ja hän voi olla oikeassakin jos esim sinulla on tapana ottaa herkästi buranaa. Opetelkaa keskustelmaan keskenänne, täältä palstalta saat typeriä vastauksia.

Vierailija
22/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä on ymmärtänyt hiukan väärin: huomattavassa osassa "oikeitakin" lääkkeitä placebo-vaikutus on merkittävä tekijä. Tällaisia taitavat olla muun muassa masennus- ja särkylääkkeet. Ihmeellisintä on se että koehenkilöiden tilassa voi joskus tapahtua selväkin positiivinen muutos vaikka he tietäisivät saavansa lumellääkettä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan sairaaksi tulisin jos jättäisin nuo diabeteslääkkeet pois? Verensokeri huitelis pilvissä. En viiti edes kokeilla. 

Vierailija
24/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että poikaystävä on nuori ja mielestään kuolematon. Tai sitten hän on vain idiootti. Ensimmäisestä paranee, toisesta ei.

Vierailija
25/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% vaivoista menee ohi itsestään 2 viikossa. Lääkkeillä voi nopeuttaa ja helpottaa oloa.

Vierailija
26/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna hänelle vitamiini aina jos pyytää särkylääkettä. 

Jos syö terveellisesi ja monipuolisesti, liikkuu, treenaa ja nukkuu 8+ tuntia yössä, niin perusterve ihminen pysyy terveenä kuolemaansa asti.

Vierailija
27/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä se myrkky oli jota tykittivät pyytämättä suoraan suoneen kieltelyyrityksistä huolimatta leikkauksen jälkeen.. alkoi O kirjaimella. Sen vaikutus ei ollut lumetta. Oli järkyttävä lääke joka heitti tajun kankaalle aina muutamiksi tunneiksi kerrallaan. 

Vierailija
28/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes särkylääke ei ole plaseboa, no ehkä joillakin on osittain. Heräsin leikkauksen jälkeen kovissa kivuissa ja sain kipulääkettä. No, sen luulisi auttavan ja itsekin näin silloin ajattelin. No, ei auttanut. Antoivat Panacodia ja sehän ei kaikilla toimi, jos elimistö ei muuta sitä kodeiinia morfiiniksi. Enkä tuosta itse silloin tiennyt. 

Vierailija
29/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin tutulla, joka aina muistaa kertoa, ettei koskaan käytä mitään lääkkeitä. No annapas olla kun sai pahan tulehduksen haavaan, johan kelpasi antibiootit. 

Vierailija
30/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes särkylääke ei ole plaseboa, no ehkä joillakin on osittain. Heräsin leikkauksen jälkeen kovissa kivuissa ja sain kipulääkettä. No, sen luulisi auttavan ja itsekin näin silloin ajattelin. No, ei auttanut. Antoivat Panacodia ja sehän ei kaikilla toimi, jos elimistö ei muuta sitä kodeiinia morfiiniksi. Enkä tuosta itse silloin tiennyt. 

Minulla sama, Panacod ei auta yhtään.

Vierailija
31/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö terveellisesi ja monipuolisesti, liikkuu, treenaa ja nukkuu 8+ tuntia yössä, niin perusterve ihminen pysyy terveenä kuolemaansa asti.

Ja Juicea siteeraten: vaikka lääkäri väittäisi että maksa sanoo poks, se kyllä kestää koko elämän.

Vierailija
32/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILJARDIEN KUSETUS  LÄÄKKEEN MÄÄRÄÄVÄ LÄÄKÄRI SAA LOMAMATKAT TAI MUUTEN PIMITETYT PROVIKAT. T. LÄÄKÄRIN PUOLISO

Vierailija
33/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tuttavapiirissä on myös yksi nuorehko mies, joka välttelee lääkkeitä kuin ruttoa. Hänellä taitaa olla siinä perussyynä vain se, että monien lääkkeiden kanssa ei voi ryypätä huoletta. Onko poikkiksella taipumus myös kupitteluun?

Viinakin on lumetta vain. Sama tulos pelkän veden juonnilla, kai...?

34/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa valvontaviranomaiset yleensä vaativat lääkevalmisteelle myyntilupaa hakevalta tieteellistä todistusaineistoa lääkeaineen väitetystä tehokkuudesta. 

Käytännössä tämä tarkoittaa tilastollisesti merkittäviä tuloksia kaksoissokkokokeista. Voi olla, että joihinkin harvinaisiin ja vakaviin sairauksiin käytettäviltä lääkeaineilta ei vaadita yhtä paljon näyttöä, mutta tällaiset lääkkeet ovat tietenkin vastaavasti harvinaisia.

Kaksoissokkokoeasetelma kontrolloi lumelääkevaikutusta, sillä koehenkilöt eivät tiedä, onko heille annetussa lääkkeessä testattavana olevaa lääkeainetta vai ei. Tilastollinen merkittävyys taas tarkoittaa sitä, että on epätodennäköistä, että lääkeaineen vaikutusta puoltava koetulos olisi syntynyt sattumalta ilman, että lääkeaineella todella olisi jotakin vaikutusta koehenkilöihin. 

Osa lääkkeiden käytöstä saadusta hyödystä voi siis perustua lumelääkevaikutukseen, mutta useimmat länsimaissa myytävät lääkevalmisteet eivät todistetusti ole ns. lumelääkkeitä. Eli jos otan vaikka särkylääkkeen, voi kipuni lievittyä osittain lääkkeen ottamisen plasebovaikutuksesta, mutta mikäli kyseessä on valvottu lääkevalmiste, on itse lääkeaine myös todistettavasti tehokas.

Vierailija
35/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on lääkäri. Kun kerran tuli tuo placeboefekti puheeksi, hän arveli, että ehkä 40% lääkkeiden tehosta perustuu placeboon.

Vierailija
36/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusterve ja kuolemaan? Ei kuitenkaan estä perusterveenä olemisen loppumista?

Vierailija
37/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella sitä niin, että haluaisitko tuollaisen mielipiteen rinnallesi lasten kasvatukseen ja jos sinulla ei ole mielipidettä niin sitenhän lapset tulisivat kasvatetuksi?

Vierailija
38/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni joka luulee, että kunhan elää terveellisesti, ei sairastu,mutta valitettavasti näin ei ole. Sille, joka tällaista luulee, mutta saakin esim rintasyövän tai muun yleisen syövän, on yleensä sitten suuri järkytys, kun on ollut sellainen luulo, ettei minulle voi mitään käydä kun elän näin terveellisesti.

Itse tiedän monta tällaista tapausta, ja osa  on jopa pahasti katkeroitunut kun ovat saaneet syövän suht nuorena kaikesta "vaivan näöstä" huolimatta.

Parempi asennoitua vaan niin että kuka tahansa meistä voi koska tahansa sairastua vakavasti, ihan riippumatta siitä miten on elänyt ja porskuttanut.

Vierailija
39/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä se myrkky oli jota tykittivät pyytämättä suoraan suoneen kieltelyyrityksistä huolimatta leikkauksen jälkeen.. alkoi O kirjaimella. Sen vaikutus ei ollut lumetta. Oli järkyttävä lääke joka heitti tajun kankaalle aina muutamiksi tunneiksi kerrallaan. 

Sietämätön kipuko muka parempi vaihtoehto kuin lääkettä päivä tai pari? Itse olen kiitollinen että sain kipulääkettä leikkauksen jälkeen!! 

Vierailija
40/52 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani on lääkäri. Kun kerran tuli tuo placeboefekti puheeksi, hän arveli, että ehkä 40% lääkkeiden tehosta perustuu placeboon.

Minä olen tavannut monta ylimielistä lääkäriä, jotka ovat sitä mieltä, että jos potilas näyttää nuorelta ja terveeltä, sillä ei voi olla mitään sairautta, eikä tarvitse tutkia ja jos joku aiempi lääkäri on tutkinut ja todennut sairauden, sitä ei tarvitse kuitenkaan hoitaa.

T. Syöpä ja useampi autoimmuunisairaus, mutta nuoren ja terveen näköinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi