Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi olla sellainen kokki ohjelma, joka lähtee ihan perusasoista

Vierailija
17.05.2026 |

Kokkiohjelmissa on silloin tällöin hyviä vinkkejä, mutta kokonaisuus aterian valmistamisesta jää hämärän peittoon.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusohjelmia ei enää ole. Youtube tarjoaa opetusohjelmat.

Vierailija
22/24 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, vajakeille. Muutin kotoa 19-vuotiaana 600 kilsan päähän omilleni ja osasin pyykätä ja ruokaa laittaa koska asuin normaalissa kodissa jossa kaikki osallistui talouden pyörittämiseen. Pankkiasioista en tiennyt tuon taivaallista, mutta kun eka tili tuli ja laskuja oli alettava maksaa niin siinähän sitä oppi. Oi niitä aikoja, kun pankissa hoidettiin rahan nosto ja laskujen maksaminen. No, sitä en kaipaa.

Tämä tapahtui 80-luvulla, ei nykyajan puhelinta 24/7 räpläävä tiktok-somesukupolvi tätä ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapen Keittiökaappaushan on jo olemassa.

Vierailija
24/24 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa hyvä keittokirja. Esimerkiksi Kotiruoka. Taitaa olla Otavan kustantama. Siinä selitetään välineet ja tekniikat. Kaikki reseptit ovat hyviä ja toimivia, ja niitä on erittäin kattavasti.

Lehtien resepteistä usein näkee jo päältä, että ne on kyhännyt kokoon joku innokas netissä surffaaja, joka on kerännyt ideoita sieltä täältä. On esimerkiksi liian pitkiä kypsennysaikoja yhdistettynä kovaan lämpötilaan tai muuta aivan amatöörimäistä. Tekniikka ei ole hallussa.

Olen ammattikokki ja edelleen välillä konsultoin hyllyssä olevaa Otavan Kotiruoka-kirjaa. 48. painos, julkaistu 1987. On kontaktimuovitettu, parhaiden reseptien sivut ruokaroiskeista tahmaiset, mutta edelleen pelittää! Olen tämän itse saanut lahjaksi vanhemmiltani lapsuudenkodista omilleni muuttaessani, ja hyvin on ollut käyttöä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi