Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Neurotyypilliset potkivat, hakkaavat ja uhkaavat tappaa autistista Niklasta, 10v joka päivä

Vierailija
16.05.2026 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011975807.html

Ja koulun mukaan mitään ei voi tehdä koska "kiusaajien vanhemmat eivät suostu tulemaan ryhmäkeskusteluihin tai puhumaan mitään lastensa asioista". Niklas on kertonut olevansa itsetuhoinen ja miettivänsä itsemurhaa.

Kommentit (213)

Vierailija
201/213 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me joudutiin vetämään meidän koulukiusattu lapsi pois koulusta, kiusaajat sai jäädä ja kiusaaminen siinä koulussa vain jatkui. Mulle soitettiin kiusaajien vanhempien taholta, että koko koulu on ihan rauhallinen ja hiljainen kun meidän poika ei ole siellä...mikä oli täysi emävale. Mutta noin nuo voittaa, soittavat uhkailu puheluja kiusattujen vanhemmille kun eivät omissaan vikaa näe. 

Meidän luokalla oli yksi täysi sosiopaatti, joka oli taitava manipuloimaan ja luokassa oli muutenkin sairastunut ilmapiiri. Tekivät kaikkea kiellettyä ja joukolla laittoivat sen syykseni, kun olin ujo ja hiljainen, pikkuisen autistinenkin lukutoukka. Piilossa hakkasivat ja kiduttivat, kusivat ja sylkivät vessassa joukolla päälle, varastivat vaatteita ja riisuivat alasti käytävällä muiden edessä, jne.

Aloin sitten oireilla ulospäin ja kerran potkaisin voimalla yhtä näistä kiusaajista, ja minusta tehtiin se "ongelma" ja jouduin vaihtamaan koulua. Ottivat sitten toisen ulkomaalaistaustaisen lapsen silmätikukseen, joka tappoi itsensä 2 vuotta myöhemmin. Onneksi vaihdoin koulua. Tämä oli 5-6. luokalla. 

Voin sanoa, että elinikäinen arpi tuosta jäi. Ja vuosia meni ihan ilman ystäviä ja syrjäytyneenä yhteiskunnasta. Sille toiselle kiusatulle kävi vielä huonommin. 

Sokeat rehtorit, opettajat ja omia narsupenskojaan suojelevat vanhemmat eivät tiedäkään, kuinka paljon vahinkoa saavat aikaan. Tavallaan ymmärrän sitä erästä poikaa, joka lopetti kiusaamisen ampumalla kiusaajansa. Kun mikään muu ei tehoa. Kukaan ei kuuntele.

Vierailija
202/213 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuinka koulu kuvittelee, että lässyttäminen, maailman halaaminen ja ryhmäkeskustelu auttaa tilanteeseen yhtään mitenkään.

Pikkuhirviöille auttaa vain kuri ja rangaistukset.

no jotenkin tuntuu että perinteiselle karttakepille voisi olla käyttöä vaikka en sinänsä sellaisia kouluaikoja kaipaa takaisin kun opettajia pelättiin, mutta eipä silloin saaneet luokkatoverit toisiaan myöskään vapaasti hakata. suurin ongelma nykypäivänä toki se että on vanhempia joiden mielestä heidän jälkikasvu voi tehdä ihan mitä tahansa ihan missä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/213 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kiusaajani kuoli nuorena. Olisipa tilanteeseen puututtu, niin hän saattaisi elää edelleen. Kun kiusaamistapauksissa ummistetaan silmät kiusaajan tekemisiin ja taustoihin, se kostautuu hänelle myöhemmin elämässä.

Laitoitko kylmäksi?

Vierailija
204/213 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me joudutiin vetämään meidän koulukiusattu lapsi pois koulusta, kiusaajat sai jäädä ja kiusaaminen siinä koulussa vain jatkui. Mulle soitettiin kiusaajien vanhempien taholta, että koko koulu on ihan rauhallinen ja hiljainen kun meidän poika ei ole siellä...mikä oli täysi emävale. Mutta noin nuo voittaa, soittavat uhkailu puheluja kiusattujen vanhemmille kun eivät omissaan vikaa näe. 

Meidän luokalla oli yksi täysi sosiopaatti, joka oli taitava manipuloimaan ja luokassa oli muutenkin sairastunut ilmapiiri. Tekivät kaikkea kiellettyä ja joukolla laittoivat sen syykseni, kun olin ujo ja hiljainen, pikkuisen autistinenkin lukutoukka. Piilossa hakkasivat ja kiduttivat, kusivat ja sylkivät vessassa joukolla päälle, varastivat vaatteita ja riisuivat alasti käytävällä muiden edessä, jne.

Aloin sitten oireilla ulospäin ja kerran potkaisin voimalla yhtä näistä kiusaajista, ja minusta tehtiin se "ongelma" ja jouduin vaihtamaan koulua. Ottivat sitten toisen ulkomaalaistaustaisen lapsen silmätikukseen, joka tappoi itsensä 2 vuotta myöhemmin. Onneksi vaihdoin koulua. Tämä oli 5-6. luokalla. 

Voin sanoa, että elinikäinen arpi tuosta jäi. Ja vuosia meni ihan ilman ystäviä ja syrjäytyneenä yhteiskunnasta. Sille toiselle kiusatulle kävi vielä huonommin. 

Sokeat rehtorit, opettajat ja omia narsupenskojaan suojelevat vanhemmat eivät tiedäkään, kuinka paljon vahinkoa saavat aikaan. Tavallaan ymmärrän sitä erästä poikaa, joka lopetti kiusaamisen ampumalla kiusaajansa. Kun mikään muu ei tehoa. Kukaan ei kuuntele.

Kaikkien mieli ei kestä kiusaamista. Minuakin kiusattiin pahasti mutta kun isä opetti puolustamaan itseäni niin eivät onnistuneet. Houkuttelivat nuoristilan vessaan jossa yrittivät syöttää mulle saippuaa ym. Mutta kun oli karate liikkeitä kotona opeteltu niin olin kuin ninja ja vetelin kaikkia lättyyn. Sitten tää kiusaaja porukka ulisi kuin olisin jotain väärin tehnyt. Olen sellainen että minua ei kiusata ilman seurauksia eikä mun lapsia. Sairas luokanopettaja sanoi, että oma vikas jos kiusataan. Oli ehkä itsekin jonkin sortin sosiopaatti kun antoi luvan kiusata. Mutta olen taitava säätelemään omia tunteitani ja pystyn pysäyttämään itseni isojenkin tunteiden tullessa, vanhemmat opetti että kiusaajat eivät ole sen arvoisia että omaa elämää kannattaa pilata. Pohdin joskus onko tuo opettaja vielä elossa. Onko koskaan edes miettinyt mitä tuli tehneeksi. 

Vierailija
205/213 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina se "ongelma" kun puolustan itseäni kiusaajia ja heidän kannattajiaan vastaan. Olen jo niin tottunut siihen, että lähettävät  näitä lasuja sun muita viranomaisia perääni että en enää kiinostu heistä pätkän vertaa vaan sanona, että menkää puhumaan kiusaajille ja heidän perheilleen. Tänne minun kotiini ja minun lasten elämääni teillä ei enää asiaa ole. Tehkää työnne siellä missä kuuluu! Teidän helpot ajat on ohi. En pelkää lapsen sijoitusta enkä mitään kun teidän että sille ei ole oikeaa perustetta ja minä en virkarikollisten kanssa yhteistyötä edes tee. Käärmeet pysyköön loitolla tai muuten...

Vierailija
206/213 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku inseli saa turpaansa.

Vierailija
207/213 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä Hellsinki opettaa

Vierailija
208/213 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo bitin kiusaaja ä p ä r ä t pitäisi hakata kaikki tuusan nuuskaksi ja vanhemmille sakot kasvatuksen laiminlyönnistä 🤬

Vierailija
209/213 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajapennuille turpaan 

Vierailija
210/213 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei olla Yhdysvalloissa jossa aseita on joka piirongin sisällä. Tulisi ruumiita

Melkein kuulostaa sekin paremmalta vaihtoehdolta

Vierailija
211/213 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan hirvittävä suvaitsemattomuus- ja kiusaamisongelma myös aikuisten joukossa - etenkin juuri neuroepätyypillisiä kohtaan. Näiden aikuiskiusaajien kullinnuppuset sitten jatkavat tätä traditiota kouluissa. Aihe on tabu. Yhäkin viittaan malliesimerkkinä Etelä-Pohjanmaahan ja Vaasaan. 

Munista jojoon tämä pohjalainen pskasakki!

Vierailija
212/213 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä ettei vieläkään muka mahdeta kiusaamiselle mitään. Vuosikymmenet samat ongelmat kouluissa eikä vieläkään minkään näköistä ratkaisua. Lapset vastuuseen ja etenkkn vanhemmat ketkä ei pskan vertaa välitä mitä heidän kullannuppunsa puuhaa. 

Vierailija
213/213 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä ettei vieläkään muka mahdeta kiusaamiselle mitään. Vuosikymmenet samat ongelmat kouluissa eikä vieläkään minkään näköistä ratkaisua. Lapset vastuuseen ja etenkkn vanhemmat ketkä ei pskan vertaa välitä mitä heidän kullannuppunsa puuhaa. 

Näiden kiusaajien vanhemmat ovat myös kiusaajia. Suomessa on rankka kiusaamisen kulttuuri. Erilaisuutta ei siedetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän