HS: Neurotyypilliset potkivat, hakkaavat ja uhkaavat tappaa autistista Niklasta, 10v joka päivä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011975807.html
Ja koulun mukaan mitään ei voi tehdä koska "kiusaajien vanhemmat eivät suostu tulemaan ryhmäkeskusteluihin tai puhumaan mitään lastensa asioista". Niklas on kertonut olevansa itsetuhoinen ja miettivänsä itsemurhaa.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälä tulee hyvin esiin kiusaajien ja tuomitsevien ihmisten asenne: autistit ovat muka huonoja ja virheellisiä.
Ei, mutta osa on ongelmallisia eikä sitä faktaa tuo teidän kiukuttelunne muuta mihinkään. Ei ole meidän muiden syytämme jos lapsistanne tuli autisteja.
Se on kyllä huomattu, että jos neurotyypillinen kiusaa nepsy ihmistä niin siihen ei kiukuttelu auta koska neurotyypillisellä on joku narsistinen sosiopaattinen oikeus kiusata omasta mielestään. Älkää sitten itkekö ja uhriutuko jos sen teidän vuosikausien vittuilun ja kiusaamisen seurauksena tapahtuu kauheita. Jos aloittaa vituillemalla niin on itse syyllinen eskaloitumiseen. Ole ihminen ihmiselle äläkä paska. Neurotyypillisellä ihmisellä ei ole reflektointi taitoa? Millä oikeudella sinä sanot ettei sinussa ole koskaan mitään vikaa? Et sinä täydelline ole jos olet neurotyypillinen.
Sieltä taas. Miten sinä voit olla selittämässä miten tavisten mieli toimii kun et edes omista tavallista aivotoimintoa, et ymmärrä tavallisia tunteita ja käytöstapoja? Enemmän noita esim narskuja ja psykoja löytyy autisteista kuin taviksista.
Teidän vikahan juuri on siinä ettette ymmärrä eri tunteita ettekä osaa niitä näyttää. Joten älä sinä paasaa siinä mistään psykopatioista lol.
Vierailija kirjoitti:
No mitä tämä Niklas on tehnyt ärsyttääkseen noin paljon luokkalsisia ympärillään?? Ölähteleekö, kuolaako päälle?
Tässä on vähän sellainen että omaa kokemusta ja lapsien kokemsta on että autistit voi provosoida aika kärkkäästkin kokoajan ja tehdä pientä jäynää jatkuvasti. Sitten itkevät opettajalle. Tämä on hankala juttu ja yleistä kouluissa. Ketään ei pitäisi kuitenkaan lyödä tai edes kutittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälä tulee hyvin esiin kiusaajien ja tuomitsevien ihmisten asenne: autistit ovat muka huonoja ja virheellisiä.
Ei, mutta osa on ongelmallisia eikä sitä faktaa tuo teidän kiukuttelunne muuta mihinkään. Ei ole meidän muiden syytämme jos lapsistanne tuli autisteja.
Se on kyllä huomattu, että jos neurotyypillinen kiusaa nepsy ihmistä niin siihen ei kiukuttelu auta koska neurotyypillisellä on joku narsistinen sosiopaattinen oikeus kiusata omasta mielestään. Älkää sitten itkekö ja uhriutuko jos sen teidän vuosikausien vittuilun ja kiusaamisen seurauksena tapahtuu kauheita. Jos aloittaa vituillemalla niin on itse syyllinen eskaloitumiseen. Ole ihminen ihmiselle äläkä paska. Neurotyypillisellä ihmisellä ei ole reflektointi taitoa? Millä oikeudella sinä sanot ettei sinussa ole koskaan mitään vikaa? Et sinä täydelline ole jos olet neurotyypillinen.
Sieltä taas. Miten sinä voit olla selittämässä miten tavisten mieli toimii kun et edes omista tavallista aivotoimintoa, et ymmärrä tavallisia tunteita ja käytöstapoja? Enemmän noita esim narskuja ja psykoja löytyy autisteista kuin taviksista.
Teidän vikahan juuri on siinä ettette ymmärrä eri tunteita ettekä osaa niitä näyttää. Joten älä sinä paasaa siinä mistään psykopatioista lol.
Minä ymmärrän tunteista takuulla enemmän kuin sinä ja olen itsekin enemmän tavallinen ja neurotyypillinen vaikka lieviä adhd oireita onkin. Minulla myös paremmat käytöstavat kuin sinulla ei ole tarvetta vittuilla ihmisille ja esittää autisteista tietämättömiä mielipiteitä kuten tavalliset yleensä tekee. Autisti voi myös olla kiltimpi ja parempi käytöksinen kuin tavallinen tyypillinen normi ihminen. Täysin luonteesta kiinni. Jos sinä haukut minun tai jonkun autistin aivotoimintaa ja kiusaat niin sinua voi haukkua takaisin opit empatiaa ehkä. Kirjoituksesi osoittaa, että empatiasi on liian vähäistä. Omissa aivoissasi on vika eikä ne toimi oikein.
Mulla on kans kokemusta autisteista ja adhd ihmisistä ja hekin ovat yksilöitä. Jotkut on sellaisia että käy ärsyttämässä toisia, mutta aika monesti on myös tahatonta yritystä esim. jutella jollekkin mutta eivät osaa lähestyä oikealla hetkellä. Kommenteista huomaa täysi ymmärtämättömyys ja kyvyttömyys havainnoida heitä ja muita objektiivisesti. On myös ns. vetäytyvämpiä kilttejä autisteja/adhd lapsia, jotka enemmänkin on add tyyppisiä eli rauhallisia, eivät ole ulospäin mitenkään levottomia. Esim. adhd lapsi tai nuori saattaa kävellä luokassa jonkun toisen suositun lapsen luokse ja yrittää jutella, muut nauravat hänelle ilkeästi ja tekevät pilkkaa. Adhd lasta syytetään jonkun neurotyypillisen suositun oppilaan epäonnistumisesta mikä on väärin. Jokainen on itse vastuussa omasta suoriutumisestaan, eikä aikuisena ole enää sitä luokkakaveria ketä syytellä kun joku asia menee pieleen. Mutta kun sitä asiaa katsoo tarpeeksi objektiivisesti niin sen näkee, että miten se autistinen lapsikin kärsii ja loukkaantuu kun yrityksistä huolimatta suosittu kerma vain nauraa hänelle, haukutaan vammaiseksi, tyhmäksi ja jälkeenjääneeksi, joskus filmataan ja nauretaan sadistisesti toisen kömmähdyksille. Miettikää hetki...miettikää ja pohtikaa. Että ei ole aivan yksioikoisia eikä helppoja nämä asiat.
Sellainen hyvinvointi ja oikeusvaltio se sieltä taas tuli esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Neurotyypillinen" on kyllä yksi typerimpiä uudissanoja mitä tiedän.
Kuulostaa ihan höpösanalta. Samaa sarjaa kuin cis-sukupuoli.
Saadaanko kohta pakolliset tutkimukset joilla tutkitaan jokaisen kansalaisen aivojen tyypillisyysaste?
Nämä "neurotyypilliset, cis-sukupuoliset ja nais/miesoletetut" on sanoja joihin en ole lähtenyt mukaan. Ei muuten mitään niitä vastaan, mutta kun ne ei vaan sovi suomenkieleen ja kuulostaa saatanan typeriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Neurotyypillinen" on kyllä yksi typerimpiä uudissanoja mitä tiedän.
Niinpä. Ekstrovertti on parempi.
Voihan introverttikin olla neurotyypillinen. Ei se tarkoita että on kirjolla jos on introvertti. Ihmisiä on puheliaita ja vähemmän puheliaita.
Neurotyypillinen sanana tosiaan on aika kamala. Se antaa ymmärtää, että on olemassa jokin täydellisen oikeanlainen normi ihminen ja muut vääränlaisia. Mutta jos alat ketä tahansa ns tavallista neurotyypillistäkin ihmistä oikein tarkkaan katsoa niin alat löytää kyllä virheitä kun virheitä etsitä ja vikoja myös. Yleensä kestää noin 2-3 vuotta kun viimeistään löydät jonkun puutteen toisesta ihmisestä ja hänen käytöksestään. Esim, itselläni juuri äskettäin kohtaaminen itseään neurotyypilliseksi nimittävän henkilön kanssa. Hän jaksoi esittää juurikin sen 2-3 vuotta, sitten naamio tippui ja alkoi piilovittuilu ja huomasi, että ei ollut kunnolla kuunnellut mitä sanoin ja käänsi sen päinvastoin. Toki naurotyypillinen ihminen on ns. helpompi kuin nepsy ihminen käsitellä, mutta ei ole täydellistä neurotyypillistä ja velvollisuus reflektoida ja mennä itseensä on myös meillä enemmän neurotyypillisillä.
Nyt on kyllä osaamaton rehtori ko. koululla. Kyllähän tuosta olisi pitänyt tehdä jo monta lasua ja rikosilmoitusta kiusaajista, antaa jälkkää vaikka useamman kerran, uudelleen ryhmitellä luokkaa, siirtää kiusaajia muihin ryhmiin, ottaa tarvittaessa avustaja ko luokalle avuksi, erottaa koulusta yms. Itse olen yläkoulun ope ja kyllä meillä tiukemmin puututaan näihin. Mutta meillä onkin pätevä rehtori ja opettajat, Itäkeskuksen kouluihin ei aina osaavia tekijöitä riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama terrori jatkuu aikuisiällä työpaikoilla mutta hienovaraisemmin ettei jää kiinni tai mene julkisesti maine.
Jep. Eivät tuollaiset psykopaatit miksikään muutu loppuelämän aikana. Käytös vain menee manipuloivampaan suuntaan siten että esim. törkeästi käytetään hyväksi ulkomaalaisia yritystoiminnassa, harjoitetaan kotiväkivaltaa kun kukaan ei näe jne.
Nuorten aivot muuttuvat 25-vuotiaaksi asti. Monet haluasivat sitoa esimerkiksi transhoitojen aloituksen tuohon ikään, koska nuoren sukupuolikokemus voi vielä muuttua aivojen muuttuessa. Yli 25-vuotiaan osalta voi toivon jo heittää menemään. Mainitsinko muuten jo, että 18-vuotiaana yhteiskunnasta syrjään vetäytynyt maksaa yhteiskunnalle suoraan miljoonan sosiaalitukien muodossa? Kymmenen kopla maksaa 10 miljoonaa ja tässä ei ole vielä huomioitu esimerkiksi menetettyjä verotuloja, terveyden- ja sosiaalihuollon interventioita, mahdollisia vankeusjaksoja... kalliiksi tulee pistää jokainen kiusaaja 18-vuotiaana eläkkeelle "yhteiskuntaan sopeutumattomuuden" vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Muutos tapahtui Li Anderssonin ollessa opetusministeri.
VASEMMISTOLIITTO
Samaa mieltä. Vasemmiston syytä saatana!
Taas kerran, virkamiesvastuulla työtä tekevät opettajat ja rehtorit vain levittelevät käsiään. Mikä siellä koulussa oikein voi olla tärkeämpää työtä kuin saada kiusaaminen loppumaan?
Minä kiusasin kouluaikoina sokeaa, kun se oli niin helppo uhri. Oli sokea kuin olmi, kun otin siltä vielä kepin pois ja heitin sen jorpakkoon.
Ei mulla muuta ja sori siitä!
Vierailija kirjoitti:
"neurotyypilliset" ? Miksi ei voi vain käyttää sanaa tavalliset, normaalit, terveet jne. Alkaa mennä vähän liian pitkälle tuo lokerointi..
en näe neurotyypillisiä normaaleina tai edes terveinä. Heitä voi olla väestössä suhteellisesti eniten, kyllä, mutta se ei tee heistä normaaleja tai terveitä. Neuropätyypillinenkin voi olla täysin terve (seuroepätyypllisyys ei ole mikään sairaus)
Vierailija kirjoitti:
Minä kiusasin kouluaikoina sokeaa, kun se oli niin helppo uhri. Oli sokea kuin olmi, kun otin siltä vielä kepin pois ja heitin sen jorpakkoon.
Ei mulla muuta ja sori siitä!
Et ole tarpeeksi katuvainen joten et saa anteeksi. Toivon sinulle kärsimystä silloin kun vähiten sitä osaat odottaa sokean kiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Lasut ja rikosilmoitukset.
Ei tässä tarvita mitään koulua ja vanhempia.
Poliisi ja käräoikeus hoitaa. Lastensuojelu myös.
Liha tottekee kuria joten kunnolla turoaan kiusaajia.Verkosta voi ostaa palvelun.Halpaa ja tehokasta.
Ja lapset on mukamas niin ihania ja ansaitsee kaikkea erityiskohtelua aikuisilta. Vitut.
M45
Vierailija kirjoitti:
Ja lapset on mukamas niin ihania ja ansaitsee kaikkea erityiskohtelua aikuisilta. Vitut.
M45
lapset saa esimerkkinsä aikuisilta. Soisin jokaisen tuota ajattelevan.
Vierailija kirjoitti:
M45
Jotkut harvat lapset onkin ihania ja kilttejä, mut valitettavasti yhä vähemmän näitä kilttejä joita valitettavasti kiusataan rankasti.
Luuletko että patalaiska mukavuuden haluinen neuroenemmistö viroissaan välittää tuon lapsen hengestä. Pitävät varmaan keskenään jonkun turhan kokouksen eivätkä saa yhtään mitään aikaiseksi pojan auttamiseksi mutta palkka kyllä maistuu heille.