Nuorelle rinnakkaiskortti ?
Ajattelin hommata nuorelleni rinnakkaiskortin. Saako kela tietää siitä automaattisesti vai pitääkö antaa oma kortti hänen käyttöönsä ettei mitkään tuet mene?
Kommentit (34)
Ei mennyt mitkään tuet. Annoin Tokmannin yrityskortin rinnakkaiskortin, saa alennukset.
Vierailija kirjoitti:
Saako toisen kortilla maksaa?
Saa maksaa ja esim rimnakkaiskortilla.
Kortin voi vaikka laittaa puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako toisen kortilla maksaa?
Saa maksaa ja esim rimnakkaiskortilla.
Kortin voi vaikka laittaa puhelimeen.
Toisen kortilla ei todellakaan saa maksaa.
Rinnakkaiskortti tulee nuoren omiin nimiin, mutta pääkortin omistaja maksaa laskun.
Ehkä tätä tarkoititkin, mutta ulosanti on epäselvää.
Eikö hänellä ole omaa korttia? Siirrät vain rahaa tilille, kun haluat sitä hänelle antaa. Lisäksi voit maksaa hänen laskujaan, kuten vuokran, sähkömå, puhelinlaskun.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hänellä ole omaa korttia? Siirrät vain rahaa tilille, kun haluat sitä hänelle antaa. Lisäksi voit maksaa hänen laskujaan, kuten vuokran, sähkömå, puhelinlaskun.
Jos saa toimeentulotukea, ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Mikset vain anna käteistä?
Käteisellä on hiton hankala tilata ostokset maailmalta tai edes tankata auto.
Jos annan nuorelle oman pankkikorttini jolla käy kaupassa niin mikä ongelma? Kuka niitä kyttää, etenkään itsepalvelukassoilla, mikä nimi kortissa lukee ja minkä niminen ihminen on maksamassa?
Vierailija kirjoitti:
Jos annan nuorelle oman pankkikorttini jolla käy kaupassa niin mikä ongelma? Kuka niitä kyttää, etenkään itsepalvelukassoilla, mikä nimi kortissa lukee ja minkä niminen ihminen on maksamassa?
Nuori on opiskelemassa vaikka 200km päässä, millä sä sen kortin hänelle lainaat?
Itse oon myös ajatellut rinnakkaiskortin antamista. Nuori voisi ostaa sovitulla summalla per kk mitä tarvitsee, tankata mun autoa kun lainaa sitä (tää on ollu välillä ongelma) ja ostaa vaikka lentoliput maailmalta kotiin jos jotain odottamatonta sattuu (en anna hänelle tonneja tilille hätätapuksen varalle lojumaan).
Onko kukaan laittanut omia luottokorttitietoja esim nuoren google payhin? Tuleeko sieltä joskus jotain varmistuspyyntöjä?
Mihin liittyy kysymys saako Kela tietää ? Saako jompi kumpi teistä tukia ?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on petos!
Ketä petetään jos olen itse antanut korttini nuorelle? Tasan tarkkaan tiedän että hän sitä käyttää, eikä pysty käyttämään enempää kuin tilillä on rahaa. Ketä siis petetään?
Annoin työttömäksi jääneelle nuorelleni toisen tilin korttini hätätapauksia varten. Hän saa pienen määrän toimeentulotukea joten en voi laittaa tilille yhtäkkiä rahaa ruokaa varten kun se tietysti vähennetään ennestään pienestä tuesta. En voi jättää omaa lasta näkemään nälkää. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori on opiskelemassa vaikka 200km päässä, millä sä sen kortin hänelle lainaat?
Itse oon myös ajatellut rinnakkaiskortin antamista. Nuori voisi ostaa sovitulla summalla per kk mitä tarvitsee, tankata mun autoa kun lainaa sitä (tää on ollu välillä ongelma) ja ostaa vaikka lentoliput maailmalta kotiin jos jotain odottamatonta sattuu (en anna hänelle tonneja tilille hätätapuksen varalle lojumaan).
No annan mukaan vaikka S pankin bonuskortin jossa Visa.. Kai ihmisillä nyt on useampi kortti käytössä?
Onko kysymys pankkikortista vai luottokortista ?
Vierailija kirjoitti:
Mihin liittyy kysymys saako Kela tietää ? Saako jompi kumpi teistä tukia ?
Mua ainakin veetuttais ihan suunnattomasti jos kela alkais urkkia mun tilitapahtumia sitä varten että avustan työtöntä lapsukaistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on petos!
Ketä petetään jos olen itse antanut korttini nuorelle? Tasan tarkkaan tiedän että hän sitä käyttää, eikä pysty käyttämään enempää kuin tilillä on rahaa. Ketä siis petetään?
Ei se petos ole, mutta kortin myöntämisehtojen rikkomista kyllä. Seurauksena voi olla kortin sulkeminen.
Kela tietää kaiken. Antaisin oman kortin.