Pidän kesällä pienimuotoiset juhlat (täytän 50v.) Ajattelin tällaisia tarjoomuksia
Kysyn teiltä mielipiteitä ja "korjaus"ehdotuksia
Uusia/varhaisperunoita
Kalaa (savumakrillia/silliä/graavilohta
Jauheliha-kasvispihvejä (teen itse)
Salaattia, ainekset sen mukaan, mitä silloin tarjolla on. (aina löytyy)
Leipää haluaville sämpylöitä (teen itse) voita, kinkkuleikkelettä, juustoa.
Kahvia (teetä)
kermaa/maitoa
Makeita leivonnaisia en onnistu tekemään, joten ostan valmista.
Varmaan jotain erilaisia keksejä ainakin.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ainakaan lämmintä ruokaa tarjoile. Karmee siivoamine ja tiskaaminen.
Sormisyötävää ja kuppikakkuja, kiitos
Ilmeisesti makuasia. Minä menisin paljon mieluummin syömään ihan oikeaa ruokaa kuin täyttäisin vatsani jollain kuppikakuilla ja minipaloilla.
Ei salaattia eikä sämpylöitä.
Suolaiset lusikka- ja sormisyötävänä.
Osta pakaste dallaspullia. Onnistut kyllä niiden paistamisessa. Pakaste kakut kinuski ja daimkakku
Osaatko ap leipoa käärretortun? Se on vaikea saada epäonnistumaan.
6 (tai 4) munan kääretorttupohjalle laitan itse 400-500g survottuja kotimaisia pakastemansikoita, joihin on lisätty vähän sokeria (oman maun mukaan). Tuo levitetään torttulevyn päälle ja sen päälle vielä ohuelti kermavaahtoa. Tämän jälkeen rulla kääritään kääretortuksi.
Torttu laitetaan tarjoiluastian päälle ja kermavaahtoa tortun pinnalle. Tortun voi koristella millä haluaa, esim tuoreilla mansikoilla, pensasmustikoilla, jne.
Maistuu kaikille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan hyvältä. Itse viilaisin vähän seuraavasti:
Minusta ruoan kanssa tarjottavaan leipään ei kuulu mikään juusto ja kinkkuleike, voi riittää.
Jos ostat kaupasta jotain makeaa, osta mieluummin pikkuleipiä tai suklaakonvehteja, älä mitään keksejä. Mansikkakakkua minäkin suosittelen, jos et osaa tehdä, niin valmiinakin löytyy.
Juhlavieraissa ei taida olla kasvissyöjiä, kun kasvispihveihin on tulossa jauhelihaa. Itse kyllä söisin juhlissa mieluummin ihan oikeita kasvispihvejä, jauheliha on vähän sellaista arkista lapsiperheen ruokaa minusta.
🤔 mitä eroa on pikkuleivillä ja kekseillä?
Pikkuleiviksi sanotaan sellaisia vähän fiinimpiä keksejä. Esimerkiksi Wilhelmiinoja, lusikkaleipiä, tai Hanna-tädin kakkuja sanotaan pikkuleiviksi. Kaneliässät ja kauralastut menee siihen rajoille, niitä saa esim. Prismasta valmiina keksihyllystä, mutta voisivat mennä pikkuleivistäkin. -Eri
Minusta keksihyllyn kaneliässät ovat kaukana pikkuleivistä. Ne kaneliässät pitää joko leipoa itse, tai sitten ostaa juuri pikkuleipäversiona, jos löytää. Kaupoissa on nykyään onneksi aika isot valikoimat eri leipomoiden pikkuleipiäkin. Pikkuleivät ovat myös huomattavasti kalliimpia kuin keksit..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti makuasia. Minä menisin paljon mieluummin syömään ihan oikeaa ruokaa kuin täyttäisin vatsani jollain kuppikakuilla ja minipaloilla.
Tässä ajattelin tätä aloittajaa eli ilmeisesti päivänsankaria enkä sinua. Päivänsankari pääsee helpommalla kun ei tarvi aterimien kanssa sählätä. Kaikki valmiiksi pöydälle tarjolle, josta voi hakea kukin mieluista suolaista ja makeaa. Älkää nyt hemmetti mitään sillejä laittako tarjolle. Niistä tippuu rinnuksille nestettä ja se haisee sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ruoan kanssa tarjottavaan leipään ei kuulu mikään juusto ja kinkkuleike, voi riittää.
Jos ostat kaupasta jotain makeaa, osta mieluummin pikkuleipiä tai suklaakonvehteja, älä mitään keksejä. Mansikkakakkua minäkin suosittelen, jos et osaa tehdä, niin valmiinakin löytyy.
Juhlavieraissa ei taida olla kasvissyöjiä, kun kasvispihveihin on tulossa jauhelihaa. Itse kyllä söisin juhlissa mieluummin ihan oikeita kasvispihvejä, jauheliha on vähän sellaista arkista lapsiperheen ruokaa minusta.
Pikkuleiviksi sanotaan sellaisia vähän fiinimpiä keksejä. Esimerkiksi Wilhelmiinoja, lusikkaleipiä, tai Hanna-tädin kakkuja sanotaan pikkuleiviksi. Kaneliässät ja kauralastut menee siihen rajoille, niitä saa esim. Prismasta valmiina keksihyllystä, mutta voisivat mennä pikkuleivistäkin. -Eri
Minusta keksihyllyn kaneliässät ovat kaukana pikkuleivistä. Ne kaneliässät pitää joko leipoa itse, tai sitten ostaa juuri pikkuleipäversiona, jos löytää. Kaupoissa on nykyään onneksi aika isot valikoimat eri leipomoiden pikkuleipiäkin. Pikkuleivät ovat myös huomattavasti kalliimpia kuin keksit..
Yök mitä kuivaa rasva-jauho-sokerilänttejä. Kuka vielä nykyään syö keksejä tai pikkuleipiä? Minä en ole syönyt 30 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök mitä kuivaa rasva-jauho-sokerilänttejä. Kuka vielä nykyään syö keksejä tai pikkuleipiä? Minä en ole syönyt 30 vuoteen.
Meillä on tehty ylioppilasjuhliin nyt kolmesti, viimeksi taidettiin tehdä 100 pikkuleipää. Kaikki meni. Vieraita oli kaikenikäisiä, enimmäkseen aika nuorta väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tehty ylioppilasjuhliin nyt kolmesti, viimeksi taidettiin tehdä 100 pikkuleipää. Kaikki meni. Vieraita oli kaikenikäisiä, enimmäkseen aika nuorta väkeä.
No kai ne menee jos teillä ei muuta sitten ollutkaan tarjolla. Työnnä ne sun pikkuleipäsi jo anneliisi.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko ap leipoa käärretortun? Se on vaikea saada epäonnistumaan.
6 (tai 4) munan kääretorttupohjalle laitan itse 400-500g survottuja kotimaisia pakastemansikoita, joihin on lisätty vähän sokeria (oman maun mukaan). Tuo levitetään torttulevyn päälle ja sen päälle vielä ohuelti kermavaahtoa. Tämän jälkeen rulla kääritään kääretortuksi.
Torttu laitetaan tarjoiluastian päälle ja kermavaahtoa tortun pinnalle. Tortun voi koristella millä haluaa, esim tuoreilla mansikoilla, pensasmustikoilla, jne.
Maistuu kaikille :)
Aloittaja ei leivo makeaa näytti lukevan aloituksessa. Tää ei nyt oikein auta tässä tilanteessa. Minäkään en oikein luota sokerileipuritaitoihini. Siksi stressi pois sen osalta, ja ostan kaupasta. Ne on ammattilaiskeittiöissä tehty.
keksit eivät kuulu juhliin. vain pikkuleivät. pursotinässät, kaneliässät, hannatädin, herrasväen jne vain pikkuleivät. arkikahville joooooooo ne keksit
Vierailija kirjoitti:
Ap:n lista on hyvä, mutta itse vaihtaisin sämpylät karjalanpiirakoihin, riisipiirakoihin ja saaristolaisleipään. Hyviä juhlia 🍾
Mikä eri on karjalanpiirakalla ja riisipiirakalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs kaikki alkoholi?
Kuka tarvitsee alkoholia? Jokainen juoppo juokoon kotonaan omiaan. Kakkukahvit joisin mielelläni.
kakkukahvit konjakilla on parasta.
Vierailija kirjoitti:
keksit eivät kuulu juhliin. vain pikkuleivät. pursotinässät, kaneliässät, hannatädin, herrasväen jne vain pikkuleivät. arkikahville joooooooo ne keksit
Työnnä ne pikkuleivät jo sinne anneliisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs kaikki alkoholi?
Kuka tarvitsee alkoholia? Jokainen juoppo juokoon kotonaan omiaan. Kakkukahvit joisin mielelläni.
kakkukahvit konjakilla on parasta.
Joo ja drinkkibaari olis kiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ajattelin tätä aloittajaa eli ilmeisesti päivänsankaria enkä sinua. Päivänsankari pääsee helpommalla kun ei tarvi aterimien kanssa sählätä. Kaikki valmiiksi pöydälle tarjolle, josta voi hakea kukin mieluista suolaista ja makeaa. Älkää nyt hemmetti mitään sillejä laittako tarjolle. Niistä tippuu rinnuksille nestettä ja se haisee sitten.
Pääseehän aloittaja huomattavasti helpommalla, jos hän laittaa mainitsemansa ruoat, kuin väsää monenlaisia tarjottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseehän aloittaja huomattavasti helpommalla, jos hän laittaa mainitsemansa ruoat, kuin väsää monenlaisia tarjottavia.
No voi hemmetti sentään että olet yksinkertainen. täällähän ehdotetaan vaihtoehtoja eikä lisäksi aloittajan listaan. Aloituksessahan se jo lukeekin.
Tuossa on kunnon ruokaa. Yleensä juhliin näperretään pinsettien kanssa joitakin pikkuvoileipiä ja muuta "juhlavaa" ja oikeaa ruokaa pitää mennä nälkäisenä kotiin syömään.
Oikein juhlavat ovat noita linnan juhlien tyylisiä hiilari-rasva höttöjä, pasteijoita, leipiä, piirakoita, kakkuja.
Oikea ruoka 50-vuotisjuhliin. Tee oman suunnitelmasi mukaa.
Hyvältä vaikuttaa. Muistat vaan musiikin, ohjelmanumerot ja tietenkin juomat, niitä ei passaa unohtaa.
Ei kai täällä monikaan ajatellut, että pitäisi saada hintaa alas. Ruoan kanssa tarjottavaan leipään ei vaan kuulu juusto ja leikkeleet, vaan juuri voi. Ne juustot ja leikkeleet kuuluvat aamiaispöytään.