Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Drooniuhka ei saa sekoittaa koko yhteiskuntaa

Vierailija
15.05.2026 |

Toimittajat eivät tavoittaneet viranomaisia ja valtionjohtoa aamun kriittisinä tunteina vastaamaan keskeisiin kysymyksiin.


Varhain perjantaiaamuna pääkaupunkiseudun ja Uudenmaan asukkaat jäivät yksin tekemään päätöksiä, joita heidän ei olisi pitänyt joutua yksin tekemään: Lähteäkö töihin, viedäkö lapset päiväkotiin? Jos joukkoliikenne ei kulje, miten päästä töihin sairaalaan tai vanhusten palvelutaloon ja muihin työpaikkoihin, joissa muiden henki ja terveys on sen varassa, että työntekijät pääsevät töihin?


Suomessa voidaan hetkessä hälyttää hävittäjät ilmaan, mutta ei voida lähettää yhtenäistä kriisiviestiä kansalaisten puhelimiin.


Pääministeri Petteri Orpo (kok) joutuu vastaamaan kysymyksiin, miksi neljän vuoden droonisotakokemusten jälkeen Suomi joutui tilanteeseen, jossa miljoonille ihmisille annettiin poikkeuksellinen vaaratiedote ilman selkeitä ohjeita siitä, miten heidän pitäisi toimia.


https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000012008472.html

Kommentit (289)

Vierailija
281/289 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajien ei tarvi tietää yhtään mitään mistään .   Sehän on juorutehdas myy juoruja .  Bisnes. Ei mediat ole kuin työpaikkoja .  Ne saa rahaa jutuista ja kuvista .  Myyntityötä.   Vain viralliset ilmoitukset on totta ja laillisia.  Ei toimittajien tehtävä ole häiritä työntekijöitä poliisissa kouluissa tai armeijassa tai terveydenhoidossa . Saati julkaista mitään maanpetuksen aiheuttavaa .  

Vierailija
282/289 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa jos järki päässä tekee oikein ja työpaikoilla käytetään maalaisjärkeä .  Meillä on yksityisiä palvelutaloja koteja päiväkoteja kouluja missä on ihan omat jutut eikä tiedetä onko heidän rakennuksissa suojia , palo ovia tai pommisuojaa . Varastoruokia tai vettä lääkkeitä . Se tiedetään että johtajilla on miljoona tulot. Hoidettavat syö parasta ennen eilen ruokia . Osa on muumaataustaisia päiväkoteja . Emme tiedä . Meillä on monen uskontoisia jotka ei koskaan katso mitään Suomi TV radio heillä on oman maan lautasantennit. He katsoo omien maiden juttuja netistä. Valkoiset ei pääse heidän takia edes nettibaariin vuokra asuntokolhooseissa. Jopa venäläiset Suomessa on venäjän kanavat netissä ja TV ei heitä kiinnosta mikään muu kuin raha täällä. Eestin kielisillä on oman kieliset . Ei ne katso mitään YLE Novostia edes. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/289 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten huvittaa Ukrainan droonien ja ilmatilan rikkomukset vierittäminen Venäjän syyksi. No faktat eivät saa pysäyttää propagandakoneiston jylläämistä.

Vierailija
284/289 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kristityille erillistä pommisuojaa kun ei nyt ihan tee mieli mennä MOHAMETTIEN kanssa samaan . 

Vierailija
285/289 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi tykönänsä miettiä, ottaako mieluummin silloin tällöin yksittäisen harhautuneen ukrainalaisen droonin Suomeen vai päivittäin 800 venäläistä droonia Suomeen?

 

- otithan lääkkeesi? 

Mikä kiukuttaa? 

Kumman vaihtoehdon sinä ottaisit? Silloin tällöin yksittäisen harhautuneen ukrainalaisen droonin Suomeen vai päivittäin 800 venäläistä droonia Suomeen?

Mitä tekemistä näillä kahdella on toistensa kanssa? Venäläiset droonit ovat sinun sotafantasiaa, ukrainalaiset todellisuutta.

Vierailija
286/289 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa joudutaan miettimään tosissaan jo väestönsuojia ja ilmahälytyksiä ja yhteiskunnan yleistä toimivuutta sen vuoksi kun Ukraina pommittaa "liittolaismaitaan" niiden antamilla rahoilla? Ja tästä kaikesta pitäisi hihkua ja taputtaa ihan täpöllä kiitoksia heille?

 

Mitä helvattia täällä oikeasti nykyisin tapahtuu :D  Miten Suomi ja suomalaiset voi olla näin kujalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
287/289 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Kokoomus tekee (istuessaan pääministeripuolueena hallituksessa) kun vieraan maan drooneja lentää taivaalla?

Huutaa kuorossa "Mutku Sanna"

Vierailija
288/289 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan siinä vaaratiedotteessa ihan selkeät ohjeet!

Niin. Jännä, ettei ihmiset tajunneet vaikka ihan selvällä suomenkiellä sanottiin mikä on tilanne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
289/289 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa mitä hyötyä hornetteja haaskata 1 tai muutaman droonin takia eikä ne voi ampua alas kevyemmin kun näkee abt mistä tulossa