Saitteko te jonkun vaaratiedotteen siis ihan puhelimeen vai miten tuo meni (minä en)?
Kommentit (278)
Mitä taphtui sireeneille!?? Siitä päätellen voi veikata, ettei tosi kyseessä.
Sain pomolta tilanne ohi-tekstarin työpuhelimeen 830. Tilanne päällä tekstaria ei tosin ollut.
Ei Tampereella saatu. Ja puhelin koko päivän kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä ne joilla ei ole nettiä puhelimessa? Joillakin ei ole edes älypuhelinta.
Ootko ikinä kuullut radiosta tai televisiosta?
Oliko sinulla radio ja telkkari yöllä koko ajan päällä vai miten heräsit 03:54 annettuun vaaratiedotteeseen?
Miksi sinun olisi pitänyt herätä kotona kello 03:54 annettuun tiedotteeseen ja saada tietää, että pitää pysyä sisätiloissa?
Entä jos pitää siirtyä väestösuojiin?
Silloin soitetaan yleinen hätävaroitusmerkki, hitto, ettekö te osaa edes perusasioita hätätilanteiden varalle?
Kyllä osataan. Mut sellanen tutina on, ettei päättäjät ihan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla radio ja telkkari yöllä koko ajan päällä vai miten heräsit 03:54 annettuun vaaratiedotteeseen?
Miksi sinun olisi pitänyt herätä kotona kello 03:54 annettuun tiedotteeseen ja saada tietää, että pitää pysyä sisätiloissa?
Tiedätkö muka, missä se v:n suoja on? Itse tiedän, kun asun sitä vastapäätä.
En tiedä. Koska ei ole kerrottu. Suomi varautumisen edellä kävijä.
Tämäkin kuuluu kansalaisen perustaitoihin, joissa pitää itse olla aktiivinen ja ottaa selvää. Jos asut kerrostalossa, teillä on jossain pelastussuunnitelma, jossa kerrotaan miten eri hätätilanteissa toimitaan ja missä on teidän väestönsuja. Jos olet ok-taloasukas (Esim.), niin itse huolehdit siitä, että tiedät missä on väestönsuojasi. Kunnallasi joko on sinullekin sellainen varattuna, tai sitten sinun pitää itse sellainen johonkin tehdä.
Meillä on sekä kaupunkiasunto, että asunto maalla. kaupunkiasunnossamme on väestönsuoja kellarikerroksessa, maalla meillä ei ole virallista väestönsuojaa, mutta on maanalaisia tiloja, joihin voidaan suojautua (kellari siis).
Ei ole. vuokra asunto.
Sillä ei ole mitään merkitystä onko vuokra-asunto vai ei (ellei vuokra-asunto ole tyyliin omakotitalo). Lue se talonne pelastussuunnitelma. Jos et tiedä missä se on, niin kysy vuokranantajalta
Vierailija kirjoitti:
Soiko kaupungissa hälytysääni? Kerrankin tarvetta eikä vaan viikottainen testiääni.
kyllä kaupungeissa soi, mutta tämä droonihavainto ei aiheuttanut tarvetta soittaa yleistä hätämerkkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pelkkän näppäinpuhelimen pmistajat saavat 112- sovelluksen?
he ovat itse tehneet valinnan etteivät älypuhelinta hanki tai omista ja silloin he myös ymmrätävät, että he saavat vaaratiedotteet radiosta.
Valinnan tekee lompakko.
radioita saa ilmaiseksikin kierrätyskeskuksesta
Mä sain viestin ja ohjeet työantajalya
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa EI ole käytössä tällaista yleistä kaikkiin puhelimiin tulevaa varoitusta, vaikka asiasta on kuulemma puhuttu vuosia.
Muualla maailmassa esimerkiksi maanjäristyksistä tulee monessa maassa varoitus kaikkiin alueella sillä hetkellä sijaitseviin puhelimiin, ilman mitään appeja.
Suomessa on pitkään puhuttu tällaisista varoituksista, mutta asia viruu jossakin ministeriöissä.
Tää on ihan käsittämätöntä, ettei Suomessa ole saatu aikaiseksi tätä kaikkiin alueella oleviin puhelimiin tulevaa ilmoitusta. Muualla tämä on, esim. Tanskassa minäkin sain puhelimeen ilmoituksen yleishälytyssireenien testistä, vaikkei ollut mitään sovellusta.
Sovellus on todella epävarma, koska ensinnäkään ei voida olettaa, että se olisi kaikilla ladattuna (turistit tai vanhukset ei ole siitä ehkä kuullutkaan), se pitää olla päivitettynä, ja siinä pitää olla paikannus- ja ilmoitusasetukset oikein, että saisi ilmoituksen.
Aivan järkyttävää, ettei Suomessa saada vaaratiedotteita kaikille ihan ilman mitään sovelluksia, kun muualla tämä kerran onnistuu.
Tällä vanhuksella on antiikkiluuri, ei siihen mitään sovelluksia saa, hyvä kun on edes matopeli ;) ja liittymänä prepaid... Valtion pitäis ostaa mulle älyluuri ja maksaa netillinen liittymä jos se haluaa varoittaa jostakin uhasta! Enkä ole koskaan hälysireenin testaustakaan sisälle kuullut.. Huonosti on asiat! Droonista sain aamulla tiedon Vauvan 'uusimmista kommenteista', onneksi Vauvaan voi luottaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa EI ole käytössä tällaista yleistä kaikkiin puhelimiin tulevaa varoitusta, vaikka asiasta on kuulemma puhuttu vuosia.
Muualla maailmassa esimerkiksi maanjäristyksistä tulee monessa maassa varoitus kaikkiin alueella sillä hetkellä sijaitseviin puhelimiin, ilman mitään appeja.
Suomessa on pitkään puhuttu tällaisista varoituksista, mutta asia viruu jossakin ministeriöissä.
Tää on ihan käsittämätöntä, ettei Suomessa ole saatu aikaiseksi tätä kaikkiin alueella oleviin puhelimiin tulevaa ilmoitusta. Muualla tämä on, esim. Tanskassa minäkin sain puhelimeen ilmoituksen yleishälytyssireenien testistä, vaikkei ollut mitään sovellusta.
Sovellus on todella epävarma, koska ensinnäkään ei voida olettaa, että se olisi kaikilla ladattuna (turistit tai vanhukset ei ole siitä ehkä kuullutkaan), se pitää olla päivitettynä, ja siinä pitää olla paikannus- ja ilmoitusasetukset oikein, että saisi ilmoituksen.
Aivan järkyttävää, ettei Suomessa saada vaaratiedotteita kaikille ihan ilman mitään sovelluksia, kun muualla tämä kerran onnistuu.Tällä vanhuksella on antiikkiluuri, ei siihen mitään sovelluksia saa, hyvä kun on edes matopeli ;) ja liittymänä prepaid... Valtion pitäis ostaa mulle älyluuri ja maksaa netillinen liittymä jos se haluaa varoittaa jostakin uhasta! Enkä ole koskaan hälysireenin testaustakaan sisälle kuullut.. Huonosti on asiat! Droonista sain aamulla tiedon Vauvan 'uusimmista kommenteista', onneksi Vauvaan voi luottaa!
Meinaatko alanuolittaja, että mun pitää itse ostaa älyluuri ja maksa kymppejä kuukaudessa pienestä eläkkeestä? Kun virkavalta ei pysty edes siihen hätäilmoituksia lähettämään huonoilla systeemeillään? Mulle riittää älytön luuri ja prepaidiin riittää n. 15 euron lataus VUODESSA, miksi maksaisin turhasta?
112-sovellus on mutta ei sitä kautta tullut mitään ilmoitusta. Kävin kurkkaamassa sovelluksen, niin kysyi puhelinnumeroa.
Yleltä oli yöllä tullut suuret uutiset -nostona tuo vaaratiedote ja lasten päiväkodista tiedote aamulla, että vaara ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa tiedotusta. Ei kaikilla ole mitään appeja ladattuna koska moni ei yksinkertaisesti tiedä sellaisen olemassaolosta. Seuraava tilanne voi olla oikeasti vakava mutta mikään ei tule muuttumaan. Me ollaan kuulemma Euroopan varustautuneimpia sotaan🤣🤣🤣
112 sovellus on muutenkin hyvä. jos vaikka itselle tapahtuu onnettomuus, mutta ei tiedä tarkkaan missä on, niin voi soittaa sovelluksen kautta: häke näkee siitä suoraan soittajan sijainnin. Sitä eivät voi tehdä automaattisesti, jos soittaa ilman sovellusta
Tosi noloasoittaa jonnekin kun on eksynyt kun voi itse katsoa google mapsista missä hortoilee
Vierailija kirjoitti:
112-sovellus on mutta ei sitä kautta tullut mitään ilmoitusta. Kävin kurkkaamassa sovelluksen, niin kysyi puhelinnumeroa.
Yleltä oli yöllä tullut suuret uutiset -nostona tuo vaaratiedote ja lasten päiväkodista tiedote aamulla, että vaara ohi.
eli et ole asentanut sovellusta kunnolla. Siinä voi olla yksi selitys toimimattmuudelle. Eivät he voi lähettää sinne tiedotteita, jos et anna puhelinnumeroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa tiedotusta. Ei kaikilla ole mitään appeja ladattuna koska moni ei yksinkertaisesti tiedä sellaisen olemassaolosta. Seuraava tilanne voi olla oikeasti vakava mutta mikään ei tule muuttumaan. Me ollaan kuulemma Euroopan varustautuneimpia sotaan🤣🤣🤣
112 sovellus on muutenkin hyvä. jos vaikka itselle tapahtuu onnettomuus, mutta ei tiedä tarkkaan missä on, niin voi soittaa sovelluksen kautta: häke näkee siitä suoraan soittajan sijainnin. Sitä eivät voi tehdä automaattisesti, jos soittaa ilman sovellusta
Tosi noloasoittaa jonnekin kun on eksynyt kun voi itse katsoa google mapsista missä hortoilee
ajattelepa sellaista skenaariota, että olet saanut päävamman tai aivoinfarktin tai jostain muusta syystä olet sekaisin ajasta ja paikasta etkä osaa kertoa häkeen missä olet. sovellus näyttää sijaintisi heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin kuuluu kansalaisen perustaitoihin, joissa pitää itse olla aktiivinen ja ottaa selvää. Jos asut kerrostalossa, teillä on jossain pelastussuunnitelma, jossa kerrotaan miten eri hätätilanteissa toimitaan ja missä on teidän väestönsuja. Jos olet ok-taloasukas (Esim.), niin itse huolehdit siitä, että tiedät missä on väestönsuojasi. Kunnallasi joko on sinullekin sellainen varattuna, tai sitten sinun pitää itse sellainen johonkin tehdä.
Meillä on sekä kaupunkiasunto, että asunto maalla. kaupunkiasunnossamme on väestönsuoja kellarikerroksessa, maalla meillä ei ole virallista väestönsuojaa, mutta on maanalaisia tiloja, joihin voidaan suojautua (kellari siis).
Ei ole. vuokra asunto.
Sillä ei ole mitään merkitystä onko vuokra-asunto vai ei (ellei vuokra-asunto ole tyyliin omakotitalo). Lue se talonne pelastussuunnitelma. Jos et tiedä missä se on, niin kysy vuokranantajalta
ei ole pelastussuunnitelmaa. Sato.
Taloyhtiö lähetti puhelimeen. Asun omistusasunnossa.
Tuli tietoa, että Suomi ei ehkä voitakkaan "euroviisuja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. vuokra asunto.
ei ole pelastussuunnitelmaa. Sato.
Taatusti on : https://www.sato.fi/fi/tiedotteet/joko-tutustuit-kotitalosi-pelastussuu…
No mitä sillä ilmoituksella teki? Miten se muutti elämääsi?