Polkupyöräilevät naiset, kysymys teille?
Saatteko pumpattua polkupyörän renkaaseen ilmaa? Ilmeisesti yleinen ongelma ettei meinaa naisilta onnistua tuollainen pyörän kunnossapitoon liittyvä juttu? Olen itsekin kuullut tällaisesta ja usein näkee kun nainen pyöräilee lähes tyhjällä renkaalla. Pitäistö tällaista opettaa koulussa?
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000011962764.html
Kommentit (111)
Ilmeisesti yleinen ongelma ettei meinaa naisilta onnistua tuollainen pyörän kunnossapitoon liittyvä juttu?
Osaavatko miehet yleisesti ottaen käyttää ompelukonetta? Ilmeisesti se on yleinen ongelma, ettei meinaa onnistua miehiltä tuollainen yksinkertainen asia kuin laittaa lankaa neulansilmään ja polkea poljinta, vaikka autoilussa on hallussa 'neulansilmä' ja polkimen painaminen.
Ps. Oman perheen autofriikki-miehet osaavat kyllä myös ompelukonetta käyttää. Onhan se kuitenkin ihan saamarin yksinkertainen vehje. Eikä siinä ole sellaista kylttiäkään, jossa lukisi, että 'vain naisille'.
Jätän pyöräni joka kevät asiantuntijan hoitoon, että rasvaavat , käyvät läpi jarrut ja pumppaavat ilman. Mitätön maksu turvallisuudesta.
Ei ole varaa ostaa uutta ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jalkapumput on keksitty; saa renkaat pumpattua riippumatta jalkojen välistä :D
https://bikeplanet.fi/shop/category/kaikki-tarvikkeet-pumput-jalkapumpu…
Ei naiseus riipu jalkojen välistä. Minulla on iso kulli ja olen täysi nainen.
Tietty ja eikö vaan?
Vaikka rengas on pumpattu täyteen, voi vanne luhistua liian raskaan painon alla, kannattaa laihduttaa ennenkuin aloittaa pyöräilyn...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkapumput on keksitty; saa renkaat pumpattua riippumatta jalkojen välistä :D
https://bikeplanet.fi/shop/category/kaikki-tarvikkeet-pumput-jalkapumpu…
Toki tarvitsee olla oikea suukappale oman pyörän renkaan venttiiliin; niitä on ainakin kolmea erilaista ja ilman ei onnistu.
Dunlop ja presta täytetään samalla suukappaleella ainakin jokaisessa tällä vuosituhannella tehdyssä pumpussa...
Prestan kanssa joitakin voi hämmentää se, että venttiili pitää kiertää auki.
Toimittajalle suosittelen sitä, että laittaa molempiin renkaisin scrader-venttiilillä varustetut sisäkumit ja täyttelee huoltiksella.
Olen ainakin joskus osannut. Nykyään jätän tuollaiset askareet isännälle, hän osaa tarkistaa paineetkin samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voe rähmä! Enpä olis arvannut että ilman pumppaaminen pyörän renkaaseen olisi minkäänlainen ongelma!
Nykyään on myös kannettavia ilmakompressoreita olemassa, siihen sopiva adapteri pyörän venttiiliin niin voisiko sen helpompaa ollakaan?
Yliopistopellejen epäkäytännöllisyys on erittäin huolestuttavaa kun nuo kädettömät on sitten päättämässä Suomen asioista! Ei ihme että tällä maalla menee näin huonosti!!!
Älä yleistä! Meidän duunari ex-naapurit eivät saaneet lastensa pyöriin ilmaa laitettua. Lapset tunkivat sitten pyörineen kysymään ilmaa, kun akateemiset vanhemmat DI & FM täyttelivät lastensa pyörien renkaita.
DI onkin miesten aatelia, jolta sujuu niin teoria kuin käytännön hommatkin!
Pyörässä pitää olla dunlop venttiili. Mieheni opettanut että jos kumissa on dunlop venttiiliin niin saa helpoiten ilmaa. Jos on joku muu venttiili kuten presta venttiili sisäkumissa niin todella vaikeaa on koska mieheni ei saa siihen ilmaa ja siihen tarvitaan erikopisempi pumppu. Mieheni vihaa kaikkia muita venttiileitä paitsi dunlop. Schrader venttiili on myös hankalaa saada ilmaa.
Kaikki miehet osaavat syödä, mutta kaikki eivät osaa laittaa itse ruokaa.
Fatim joutuu pumppaamaan 8bar ettei mene vanteilla, kaikki vassarit matkivat automaattisesti !