Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polkupyöräilevät naiset, kysymys teille?

Vierailija
14.05.2026 |

Saatteko pumpattua polkupyörän renkaaseen ilmaa? Ilmeisesti yleinen ongelma ettei meinaa naisilta onnistua tuollainen pyörän kunnossapitoon liittyvä juttu? Olen itsekin kuullut tällaisesta ja usein näkee kun nainen pyöräilee lähes tyhjällä renkaalla. Pitäistö tällaista opettaa koulussa?

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000011962764.html

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset + tekniset laitteet = katastroohvi

Vierailija
42/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä tietysti oma tekniikkansa omallakin lattiapumpulla ja helposti osaamattomalla voisi käydä niin että ilma ei mene renkaaseen vaikka pumpun saa venttiiliin kiinni. Liitin pitää työntää tarpeeksi syvälle että kuuluu pieni suhahdus ja sitten vääntää lukitus päälle ja pumppaamaan.

En tätä tiennyt vielä alussa ja laitoin vaan liittimen kiinni ja aloin pumppaamaan, paineet kyllä nousi mittarissa mutta sitten poksahti letku poikki kun ilma oli kasaantunut siihen pumpun ja venttiilin välille eikä mennyt renkaaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pumpattu itse renkaat lapsesta lähtien. Ihme oletus sinulla.

Voi olla, että hän olettaa, mutta olen itse todennut käytännössä kuinka avuttomia naiset ovat pyörän yksinkertaisimmissakin huoltotoimenpiteissä. Ei onnistu kumien pumppaaminen, ketjujen öljyäminen, tai rämisevän lokasuojan kiristäminen. Huoltoon vievät, tai kysyvät naapurin Kalevia apuun.

No mitä sitten?

Vierailija
44/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pumppu on sopiva venttiiliin niin onnistuu vaikka lapselta. 

Miksi on pakko olla niin monenlaisia venttiilejä ja pumppuja.

Presta, tai Schrader ja Dunlop. Muita?

Vierailija
45/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että hän olettaa, mutta olen itse todennut käytännössä kuinka avuttomia naiset ovat pyörän yksinkertaisimmissakin huoltotoimenpiteissä. Ei onnistu kumien pumppaaminen, ketjujen öljyäminen, tai rämisevän lokasuojan kiristäminen. Huoltoon vievät, tai kysyvät naapurin Kalevia apuun.

No mitä sitten?

Ovat todistetusti tumpeloita.

Vierailija
46/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten?

Ovat todistetusti tumpeloita.

No mitä sitten? 

Vierailija
47/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysykää joltakin asiantuntijalta mikä venttiilityyppi on kyseessä ja ostakaa sopiva, pieni, mutta tehokas akkupumppu.

Vierailija
48/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dumdum ja herderp.

Vierailija
49/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan sitä sitten että kannattais huudella voimaantumisista ja siitä miten ei miehiä tarvi mihinkään vasta sitten kun osaa pumpata pyörän renkaaseen ilmaa

Vierailija
50/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En väitä, että ennen oli paremmin. Haluaisin vain, että polkupyörä toimisi yhtä hyvin kuin se Helkama Kaunotar, joka minulla oli 1990-luvulla. Se kulki ja pumppautui tuosta vaan." 

Ei tosiaan ollut aikoinaan mitään pumppausongelmia. Joka pyörään kävi sama pumppu ja renkaan korjaus hoitui hujauksessa.

Vierailija
51/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dumdum ja herderp.

Minkä pyörän kumien mukana tulevat ko. venttiilityypit?

Vierailija
52/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on digitaalinen akulla toimiva pieni pumppu jolla pumppaan pyörän renkaat ja tarkistan auton renkaiden paineet ja voin tarvittaessa myös laittaa auton renkaaseen ilmat. Sanon naisena ja paljon puöräilevänä että se että renkaissa on oikea määrä ilmaa on ajonautinnon vuoksi tärkeää. Ei ole mitään järkeä omistaa hienoa pyörää jos sillä ajelee väärillä renkaan paineilla. Tuollaisen digitaalisen pumpun saa alle 50€ ja on hintansa väärti. 

Vierailija
53/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan sitä sitten että kannattais huudella voimaantumisista ja siitä miten ei miehiä tarvi mihinkään vasta sitten kun osaa pumpata pyörän renkaaseen ilmaa

Kukaan tuntemasi nainen ei tuollaista ole huudellut. Keskustelupalstoilta olet tuollaisia lukenut. 

Vierailija
54/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣

Vierailija
55/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulkaas kun mielestäni ennen pumput oli parempia nykyajan pumpulla en osaa laittaa. huolto asemilla kompura niissä voi myös pyörää käydä laittamassa ilmaa . 

Vierailija
56/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sinäkin kyttäät. Ja vielä jaksat kommentoida. Vai onko tämä jotain piilomisogyniaa, jolla miellytät itseäsi.

Nimenomaan sitä, avointa misogyniaa. Kaikki tilaisuudet tölviä naisia käytetään. 

Vierailija
57/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa on yksi nainen, siis yksi. Aloittaja olettaa ongelman koskevan kaikkia naisia. Ovatko kaikki miehet sitten tyhmiä, yksinkertaisia ja yleistäviä? 

Olen kuullut samaa ongelmaa monelta eri naiselta. Yliopistolla oli useita naisia jotka kävelivät kouluun kun pyörästä rengas tyhjä. 

Niiden poikaystävät oli lainanneet heiltä pyöränpumppuja ja jättäneet palauttamatta. Miehet on niin huolimattomia ja vieläpä ihan tahallaan.

Vierailija
58/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkapumput on keksitty; saa renkaat pumpattua riippumatta jalkojen välistä :D

https://bikeplanet.fi/shop/category/kaikki-tarvikkeet-pumput-jalkapumpu…

Nykyään jopa sähköpumput on keksitty.

Vierailija
59/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venttiileissä on eroja. Joissain presta-venttiileissä on oikeasti hankala saada letku tiiviisti venttiiliin. Toinen nautinto on kun irrottaa letkun niin pyörittää samalla venttiilin irti.

Vierailija
60/66 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voe rähmä! Enpä olis arvannut että ilman pumppaaminen pyörän renkaaseen olisi minkäänlainen ongelma!

Nykyään on myös kannettavia ilmakompressoreita olemassa, siihen sopiva adapteri pyörän venttiiliin niin voisiko sen helpompaa ollakaan?

Yliopistopellejen epäkäytännöllisyys on erittäin huolestuttavaa kun nuo kädettömät on sitten päättämässä Suomen asioista! Ei ihme että tällä maalla menee näin huonosti!!!

Älä yleistä! Meidän duunari ex-naapurit eivät saaneet lastensa pyöriin ilmaa laitettua. Lapset tunkivat sitten pyörineen kysymään ilmaa, kun akateemiset vanhemmat DI & FM täyttelivät lastensa pyörien renkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi