Polkupyöräilevät naiset, kysymys teille?
Saatteko pumpattua polkupyörän renkaaseen ilmaa? Ilmeisesti yleinen ongelma ettei meinaa naisilta onnistua tuollainen pyörän kunnossapitoon liittyvä juttu? Olen itsekin kuullut tällaisesta ja usein näkee kun nainen pyöräilee lähes tyhjällä renkaalla. Pitäistö tällaista opettaa koulussa?
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000011962764.html
Kommentit (66)
Ei onnistu. Mies hoitaa nuo jutut.
Vierailija kirjoitti:
Ei koske pelkästään naisia vaan myös miehiä koska heistä moni käyttää huoltoasemien autojen rengaspainemittaria polkupyöränrenkaidensa täyttämiseen. Liian laiskoja pumppaamaan itse.
Naurettavaa porukkaa. Miten voi olla muka urheilullinen, jos ei pumppu pysy kädessä pari minuuttia?
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Mies hoitaa nuo jutut.
Toivottavasti vaihtaa naista pian.
Vierailija kirjoitti:
Ei koske pelkästään naisia vaan myös miehiä koska heistä moni käyttää huoltoasemien autojen rengaspainemittaria polkupyöränrenkaidensa täyttämiseen. Liian laiskoja pumppaamaan itse.
Miksi turhaan pumpata vaivalloisesti kun paineilmakompressorit on keksitty. Lisäksi rengaspainemittareilla on actual mittari, jolla saa oikeat paineet renkaisiin säädettyä!
En tiedä. En ole koskaan kokeillut. Puoliso huoltaa pyörän. Sitä ennen huolsi isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harrastan pyöräilyä, ja kyllä onnistuu ennen joka lenkkiä renkaiden pumppaus ja ketjuöljyn lisääminen. Osaan pestä pyörän, kerran vaihdoin ketjun ja on vaihdettu sisäkumeja. Ei naiseus ole mikään synonyymi kädettömyydelle.
Jos ketju lähtee pois päältä niin saatko ketjun paikalle vai loppuuko pyöräretki siihen?
No ei todellakaan lopu, jos olen 50 km päässä kotoa. Toimivassa vaihdepyörässä noin ei edes pitäisi käydä ja jos käy niin sen saa helposti vaihdetta vaihtamalla takaisin paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pumpattu itse renkaat lapsesta lähtien. Ihme oletus sinulla.
Kyse oli siitä kun aloittajan linkkaamassa jutussa toimittajanainen ei saanut ilmaa polkupyörän renkaaseen.
No ei ole penaalin terävin kynä tuollainen toimittaja.
En ymmärrä miten edes kehtaa kirjoittaa tuollaista tai sitten ei osaa oikeasti hävetä edes omaa tyhmyyttään.
Ei toimittajilla ole moraalia.
Onhan siinä tietysti oma tekniikkansa omallakin lattiapumpulla ja helposti osaamattomalla voisi käydä niin että ilma ei mene renkaaseen vaikka pumpun saa venttiiliin kiinni. Liitin pitää työntää tarpeeksi syvälle että kuuluu pieni suhahdus ja sitten vääntää lukitus päälle ja pumppaamaan.
Olis bisnesrako naisten perustaa sellainen liikkuva pyörähuolto. Fillarimimmit oy missä vois tilata pakun pihaan jos kumi tyhjä tai ketjut pois päältä. Asentajanainen hoitaisi pyörän kuntoon. Naisten olisi matalakynnys tilata pyörähuolto paikalle 👍
On se kyllä rasittavaa kun pitää tehdä asioita jotka ei itseä kiinnosta ja ne ei siksi onnistu kun ei kiinnosta opetella.
Jutussa on yksi nainen, siis yksi. Aloittaja olettaa ongelman koskevan kaikkia naisia. Ovatko kaikki miehet sitten tyhmiä, yksinkertaisia ja yleistäviä?
Vierailija kirjoitti:
Olis bisnesrako naisten perustaa sellainen liikkuva pyörähuolto. Fillarimimmit oy missä vois tilata pakun pihaan jos kumi tyhjä tai ketjut pois päältä. Asentajanainen hoitaisi pyörän kuntoon. Naisten olisi matalakynnys tilata pyörähuolto paikalle 👍
Paljonko voi veloittaa renkaiden pumppaamisesta?
En pumppaile.Laitteet ja mekaanikko sitä varten(.Ajattelin otsikosta ensin että naiset,missä satula.Mun kutiseva takalidto ohuet jalat näkyy satulaakin välillä.)tää oli stjoukki..
Naapurin Pena käy pumppaamassa kumit täyteen
Vierailija kirjoitti:
Jutussa on yksi nainen, siis yksi. Aloittaja olettaa ongelman koskevan kaikkia naisia. Ovatko kaikki miehet sitten tyhmiä, yksinkertaisia ja yleistäviä?
Olen kuullut samaa ongelmaa monelta eri naiselta. Yliopistolla oli useita naisia jotka kävelivät kouluun kun pyörästä rengas tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pumppu on sopiva venttiiliin niin onnistuu vaikka lapselta.
Miksi on pakko olla niin monenlaisia venttiilejä ja pumppuja.
Ne venttiilit voi talven jäljiltä olla niin jumissa ettei käsipumpun paine riitä. Kevään ekat ilmat jalkapumpulla tai komressorilla, niin kesän pärjää taas sillä pienellä käsipumpullakin.
Vierailija kirjoitti:
On pumpattu itse renkaat lapsesta lähtien. Ihme oletus sinulla.
Voi olla, että hän olettaa, mutta olen itse todennut käytännössä kuinka avuttomia naiset ovat pyörän yksinkertaisimmissakin huoltotoimenpiteissä. Ei onnistu kumien pumppaaminen, ketjujen öljyäminen, tai rämisevän lokasuojan kiristäminen. Huoltoon vievät, tai kysyvät naapurin Kalevia apuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkapumput on keksitty; saa renkaat pumpattua riippumatta jalkojen välistä :D
https://bikeplanet.fi/shop/category/kaikki-tarvikkeet-pumput-jalkapumpu…
Toki tarvitsee olla oikea suukappale oman pyörän renkaan venttiiliin; niitä on ainakin kolmea erilaista ja ilman ei onnistu.
Just ajattelin, että tarinan jalkapumpussa on väärä päät. Ja siinä käsipumpussa oikea, koska sillä täyttö onnistui nopeasti. Tai jalkapumppu on rikki.