Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polkupyöräilevät naiset, kysymys teille?

Vierailija
14.05.2026 |

Saatteko pumpattua polkupyörän renkaaseen ilmaa? Ilmeisesti yleinen ongelma ettei meinaa naisilta onnistua tuollainen pyörän kunnossapitoon liittyvä juttu? Olen itsekin kuullut tällaisesta ja usein näkee kun nainen pyöräilee lähes tyhjällä renkaalla. Pitäistö tällaista opettaa koulussa?

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000011962764.html

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sitä varten. Huoltaa myös pyörän keväällä ja vaihtaa renkaan tarvittaessa.

Vierailija
62/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoilla vehkeillä ei pumppaamisesta meinaa tulla mitään, mutta sopivilla pumppaus sujuu kuin tanssi!
N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon rakentanutkin polkupyöriä niin ei oo joku pumppaus ongelma

Vierailija
64/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyydän jotakuta täyttämään renkaat. Ihmiset ovat olleet mielissään saadessaan auttaa, ja minullekin on tullut avunsaannista hyvä mieli.

Vierailija
65/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa han olla että ko. kumi, tai venttiili vuotaa, ja liikkeelle on lähdetty täydellä kumilla. Mutta kun arvon naiset ajaa vaihde pyörällä sillä yhdellä ainoalla vaihteella mikä pyörään on sattunut jäämään! Isolla vaihteella mäkeen, huhhuh, kun ei viitsitä/osata/tule mieleen, vaihtaa pienemmälle!

Vierailija
66/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presta venttiili on insinööriajattelun pökäle. Pitää löysätä ensin hieman, että saa pumpattua ilmaa renkaaseen jne. Vanha ns kuula venttiili oli hyvä. Nyt saa katsoa ensin mallin ja sitten  täyttöohjeen Youtubesta. M53 ja insinööri

Vierailija
67/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on digitaalinen akulla toimiva pieni pumppu jolla pumppaan pyörän renkaat ja tarkistan auton renkaiden paineet ja voin tarvittaessa myös laittaa auton renkaaseen ilmat. Sanon naisena ja paljon puöräilevänä että se että renkaissa on oikea määrä ilmaa on ajonautinnon vuoksi tärkeää. Ei ole mitään järkeä omistaa hienoa pyörää jos sillä ajelee väärillä renkaan paineilla. Tuollaisen digitaalisen pumpun saa alle 50€ ja on hintansa väärti. 

Nuo on nykyään idioottivarmoja käyttää. Näytöltä valitaan 3bar. Letku kiinni ja painaa nappia. Suosittelen 👍

Vierailija
68/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sinäkin kyttäät. Ja vielä jaksat kommentoida. Vai onko tämä jotain piilomisogyniaa, jolla miellytät itseäsi.

Nimenomaan sitä, avointa misogyniaa. Kaikki tilaisuudet tölviä naisia käytetään. 

Naiset syöttää suoraan lapaan! Silloin täytyy laukoa 😎

Vierailija
69/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presta-venttiili on aito ja alkuperäinen polkupyörään suunniteltu venttiili. 

Vierailija
70/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakentanut monta tavallista polkupyörää. Kiekotkin itse koonnut. Myös sähköpyöriä on rakentanut. Moottorinapakiekot olen itse koonnut.

-mökin akka-

Vierailija
71/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tässä olen tuskaillut sen kanssa, kun en saa eturenkaaseen ilmaa. Venttiili ei suostu aukeamaan, jotta ilma pääsisi renkaaseen. Takarenkaaseen sain ilmat ihan normaalisti.

Mutta aika outo aihe trollata. Ei kai aloittaja oikeasti luule, että renkaaseen ilman saaminen on joku suurikin saavutus ja sillä voisi olevinaan alentaa kokonaista sukupuolta? Siis kai nyt olet jotain muuta itse elämässäsi saavuttanut kuin pumppaamisen osaamisen?

Vierailija
72/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tämän artikkelin myös ja voi hyvä ihme miten avutonta menoa. Miten nämä selviää arjessa yhtään mistään, jos jos ilman saaminen pyöränrenkaaseen on valtava saavutus?

Minä taas ihmettelen, miten elämässä pärjää noin surkealla lukutaidolla? 

Vierailija
73/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pumppaa kun hän tuntee itsensä tärkeäksi tuollaisia juttuja touhutessaan. Rinta röyhistyy kun kyselen piipättävällä äänellä, että mahtaakohan renkaat olla tyhjemmät ja voisiko hän pumpata, ehkä katsoa pyörää muutenkin. 

Kaikkeen löytyy nykyisin helposti ohjeet joten tietenkin hoituisi itsekin. On kumma ajatus, että tällainen olisi genitaaleista kiinni. 

Vierailija
74/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisen tarvitse osata. Pihalla vain seisoo pyörän kanssa missä rengas tyhjä niin eka ohi kulkeva mies auttaa 👍

Vierailija
75/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pumpattu itse renkaat lapsesta lähtien. Ihme oletus sinulla.

Voi olla, että hän olettaa, mutta olen itse todennut käytännössä kuinka avuttomia naiset ovat pyörän yksinkertaisimmissakin huoltotoimenpiteissä. Ei onnistu kumien pumppaaminen, ketjujen öljyäminen, tai rämisevän lokasuojan kiristäminen. Huoltoon vievät, tai kysyvät naapurin Kalevia apuun.

Kalevi pitäisi myös muistaa palkita hyvästä työstä, se usein unohtuu.

Vierailija
76/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rakentanut monta tavallista polkupyörää. Kiekotkin itse koonnut. Myös sähköpyöriä on rakentanut. Moottorinapakiekot olen itse koonnut.

-mökin akka-

Tuo ei kerro saitko pyörän renkaisiin ilmaa? Moni ei ymmärrä, että se liitin pitää kunnolla painaa venttiiliin ja sitten lukita. 

Vierailija
77/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pumppaa aina renkaisiin ilmat. Pyöriin saa sellaisia hyviä käsikäyttöisiä pumppuja. Ne on tosi tehokkaita ja kevyitä käyttää. Jo parilla kolmella pumppauksella on rengas täynnä. Saa ihan varoa ettei räjähä.

Vierailija
78/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pumpattua.

Vierailija
79/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma noissa jalkapumpuissa on se, että niissä ei ole minkäänlaista käyttöohjetta. Letkun päässä olevassa liittimessä on kaksi erilaista reikää ja mukana tulee kolme eri adapteria, mutta ei mitään ohjetta siitä, minkälaista reikää tai adapteria pitäisi käyttää minkäkin venttiilin kanssa. Lisäksi siinä liittimen vivussa on kaksi eri asentoa, mutta ei mitään ohjetta siitä, kummassa asennossa vivun pitäisi olla missäkin tilanteessa.

Joo, onnistuin pumppaamaan jalkapumpulla pari viikkoa sitten pyöränkumit, joissa oli kaksi erilaista venttiiliä (presta ja dunlop), mutta kyllä se vaati ohjeiden puutteen takia useamman yrityksen ennen kuin oikeat asetukset löytyivät.

Vierailija
80/84 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan. Jalkapumpulla mutta saan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi