Hoitajan palkka 4500€
Eilen oli lehdessä ett hoitaja sai sakko potilaan tietojen katsomisesta. Sakon päivähinta hoitajan liksalka oli 49€/päivä, joka tarkoittaa kuukausipalkaksi 4500€. Järjettömät liksat hoitajilla.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo palkka ole ongelma vaan julkisen puolen henkilöstömäärä. Tehokkuutta pitää saada lisättyä huomattavasti jotta rakenne kestää palkkatason. 30% pitää vähentää henkilöstöä eikä se tarkoita vain perushoitajia vaan myöskin sairaanhoitajia. Kun tehokkuus saadaan kuntoon, niin palkkataso voidaan säilyttää.
Sittenhän voisi julkisella karsia lääkäreistä ja heidän palkoistakin. Miksi vingutaan aina hoitajien ahneudesta? Heillä se raskain työ usein osastoilla on.
Minusta tuo on keskitasoinen palkka, ei mitenkään ihmeellisen suuri muttei toki pienikään. Soppeli korvaus vaativasta työstä!
No eipä 4500 nyt kovin kummoinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo palkka ole ongelma vaan julkisen puolen henkilöstömäärä. Tehokkuutta pitää saada lisättyä huomattavasti jotta rakenne kestää palkkatason. 30% pitää vähentää henkilöstöä eikä se tarkoita vain perushoitajia vaan myöskin sairaanhoitajia. Kun tehokkuus saadaan kuntoon, niin palkkataso voidaan säilyttää.
Julkisen puolen suorittavasta työstä ei pidä eikä voi säästää. Johtajia on monessa tasossa ja säästöt on syytä kohdistaa sinne. Ylemmät johtajat delegoi hommansa alemmille. Mikä oikeastaan on kenenkin tehtävä? Sitä voi vain arvailla, kun hyvinvointialueilla voi olla palvelupäällikkö, palveluvastaava, palvelujohtaja... Mitä kaikkia titteleitä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin kallis maa, että tuo on ihan käypä korvaus hoitajan työstä. Ei täällä kukaan pyhällä hengellä elä!
Olen samaa mieltä siitä, että käypä korvaus, mutta toinen lause on soopaa. Ei ihmisen elämisen kuluja lisää se, että on hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vuorotyössä niin eihän tuo mikään ihmeellinen ole. Itse olen pelkässä päivävuorossa arkisin sen reilu 7h päivä, saan noin 3200€/kk
Ja voihan tuo lehtijutun hoitaja olla myös joku esihenkilö, osastonhoitaja yms jolla vähän isompi palkka.
Se on muuten kumma, että hoitajat aina vinkuu noista vuorotöistä. On paljon aloja, joilla tehdään vuorotöitä ja töitä pyhinä, eikä niistä maksetaan mitään ekstraa.
Mikähän sellainen ala mahtaa olla missä ei makseta ekstraa pyhätöistä? Kyseessä on kuitenkin lain velvoittamat korvaukset.
Minä olen tehnyt ikäni toimistotöitä, eikä koskaan ole edes saanut olla pyhänä töissä. Pelkkää arkityötä, joten ei ole ollut mahdollista saada ekstraa. En kylläkään valita, koska en ole koskaan halunnutkaan sellaista työtä, jossa joutuu viikonloppuisin tai pyhinä hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Naisvihaa tyypillisimmillään...
Niin mikä?
No jos lääkärin palkka on 10000 kuussa niin kyllä hoitajalle pitäisi kuulua puolet siitä. Koska ne ovat opiskelleet vähintään puolet siitä ajasta mikä menee lääkäriksi ja ne tekee nykyään myös usein ennen lääkärille kuuluneita töitä mm. konsultaatiota jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun aina hoitajien ylikorkeasta palkasta puhutaan, niin hoitajat sanovat että tässä on mukana lisät😀. No tottakai on mukana lisät, niin on kaikissa ammatteissa ja töissä. Hoitajien palkat ovat karanneet täysin käsistä, no sitä saa mitä tilaa. Hyvinvointialueet tulevat vähentää hoitajien määrää vähintään 25% seuraavien vuosien aikana.
Sairaanhoitajien keskiansio on 3400-3850 € kuukaudessa. Onko se sinusta liian hyvin?
Aliupseeri 4500€, automaalari 4300 €, jäteautonkuljettaja 3500 €, sähkömies 4000 €, sotilaspoliisi 5300€, putkiasentaja, kokenut ammattilainen 3800-4500€, torninosturinkuljettaja 5300€,
Aliupseeri 4500 € :D no nyyyyttt on vähän väritetty ja tetsattu leirillä niin maan halvatusti ::DDD
ihan sama. eipä kiinnostais työskennellä sairaiden ihmisten kanssa ja jatkuvassa tautiriskissä, yötä myöten ja olla lääkäreiden kyykytettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vuorotyössä niin eihän tuo mikään ihmeellinen ole. Itse olen pelkässä päivävuorossa arkisin sen reilu 7h päivä, saan noin 3200€/kk
Ja voihan tuo lehtijutun hoitaja olla myös joku esihenkilö, osastonhoitaja yms jolla vähän isompi palkka.
Se on muuten kumma, että hoitajat aina vinkuu noista vuorotöistä. On paljon aloja, joilla tehdään vuorotöitä ja töitä pyhinä, eikä niistä maksetaan mitään ekstraa.
Mikähän sellainen ala mahtaa olla missä ei makseta ekstraa pyhätöistä? Kyseessä on kuitenkin lain velvoittamat korvaukset.
Merenkulku esimerkiksi. Ei siellä mitään yö-, ilta-, lauantai- tai pyhälisiä ole. Tuplat taitaa juosta vain jouluupäivänä, itsenäisyyspäivänä, juhannuksena ja oisko vappuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän voisi julkisella karsia lääkäreistä ja heidän palkoistakin. Miksi vingutaan aina hoitajien ahneudesta? Heillä se raskain työ usein osastoilla on.
Voi toki karsia, mutta kun jo nykyisin moniin kuntiin on vaikeaa saada lääkäriä terveysasemalle töihin, niin kuinka realistista se lääkäreiden palkoista leikkaaminen on?
Vierailija kirjoitti:
Veroihin menee iso osa. Onhan tuo työ vaativaa, joten 4500€ on ihan kohtuullinen korvaus. Mitäs muuten esim Norjassa sairaanhoitajille maksetaan?
"Esim. Norjassa". Voi Jeeus. Aina vertaus upporikkaaseen Norjaan, jossa kaikilla on selvästi korkeammat palkat kuin Suomessa, koska hintatasokin on korkeampi. Kuinka paljon hoitajille maksetaan Romaniassa tai Bulgariassa? Entä Perussa?
Vierailija kirjoitti:
On varmasti sairaanhoitajalla joka tekee kolmivuorotyötä. Täysin ansaitusti, moni saa saman vaikka ei joudu käsiään liata. Minä olen lähihoitaja kaksivuorotyössä ja palkkani on 3200 euroa.
Ei todellakaan ole täysin ansaittu palkka sairaanhoitajan työstä. Varsinkin, kun palkka maksetaan julkisista varoista.
Vierailija kirjoitti:
No jos lääkärin palkka on 10000 kuussa niin kyllä hoitajalle pitäisi kuulua puolet siitä. Koska ne ovat opiskelleet vähintään puolet siitä ajasta mikä menee lääkäriksi ja ne tekee nykyään myös usein ennen lääkärille kuuluneita töitä mm. konsultaatiota jne.
Järkyttävän suuri palkka molemmilla. Ei ihme, että Suomi on konkurssissa.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajana 2 vuorotyössä, kotihoito. Peruspalkka 2800 euroa. Lisät riippuen työvuoroista nostavat tiliä n. 150-300 euroa. Miinus verot. Ei siis likikään 4500.
Aamen. Näin se on, työuran pituudesta ja ikälisistä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt ikäni toimistotöitä, eikä koskaan ole edes saanut olla pyhänä töissä. Pelkkää arkityötä, joten ei ole ollut mahdollista saada ekstraa. En kylläkään valita, koska en ole koskaan halunnutkaan sellaista työtä, jossa joutuu viikonloppuisin tai pyhinä hommiin.
Mä en ole koskaan halunnut istua työpäivääni missään konttorissa papereiden ja koneen ääressä toimistotöissä, vaikka mulla merkonomin paperitkin on. Peruskoulun jälkeen lukio ja amis eivät kiinnostaneet pätkääkään ja johonkin opintoihin oli kuitenkin pakko jatkaa niin valitsin kauppaoppilaitoksen.
t. hoitaja
Suomi on niin kallis maa, että tuo on ihan käypä korvaus hoitajan työstä. Ei täällä kukaan pyhällä hengellä elä!