Tekisitkö maisterina töitä reilun 4000 euron bruttopalkalla, jos pitäisi olla illat, viikonloput ja pyhät töissä tuolla summalla?
Elina painaa töissä tänäänkin, kun muut ovat vapaalla – Paljastaa palkkansa
Täälläkin joku on nurissut, miten papit saavat kovaa palkkaa. Siinä voi miettiä, kuinka moni maisteri lähtisi työhön, jossa pitää olla illat, viikonloput ja pyhät töissä ilman lisiä.
Kommentit (46)
Mikä on sellainen maisterin työ, jossa tehdään työtä iltaisin ja viikonloppuisin?
Ammatinvalintakysymys. Onkohan muilla kuin papeilla pääsääntöisesti töitä viikonloppuisin ja juhlapyhinä,? Sosiaalipäivystäjillä?
Eiköhän papin työ ole kutsumusammatti. Mun toinen vanhempi on eläkkeellä oleva pappi, ja viihtyi siinä työssä oikein hyvin. Ei haitannut tuo viikonlopputyö, oli suorastaan elämäntapa. Eläkkeelläkin pitkään on tehnyt keikkaa pappina, kun samojen perheiden hautajaisia jne tulla tupsahtelee edelleen.
Jos joku pappi nillittää työajoista ja palkoista, on kyllä ihan väärällä alalla.
T. Papin lapsi, itse ateisti 😀
Olin koulussa huippuoppilas ja olisin voinut lähteä lääke- tai oikeustieteelliseen ja saada huippupalkkaa, mutta kutsumus vei minut papiksi.
en ole narsisti ollenkaan, olen vain läskivalas. ja olisin voinut ruveta vaikka presidentiksi tai "lähteä" oikikseen tai lääkikseen koska osaan kaiken
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän papin työ ole kutsumusammatti. Mun toinen vanhempi on eläkkeellä oleva pappi, ja viihtyi siinä työssä oikein hyvin. Ei haitannut tuo viikonlopputyö, oli suorastaan elämäntapa. Eläkkeelläkin pitkään on tehnyt keikkaa pappina, kun samojen perheiden hautajaisia jne tulla tupsahtelee edelleen.
Jos joku pappi nillittää työajoista ja palkoista, on kyllä ihan väärällä alalla.
T. Papin lapsi, itse ateisti 😀
Näin minäkin ajattelen. Papin työ on kutsumusammatti. Onhan heillä sitten lakisääteiset vapaat.
Vierailija kirjoitti:
Palkka ei olisi kynnyskysymys, mutta nuo viikonloput ja juhlapyhät olisi. Mihinkään ei pääsisi jouluna, pääsiäisenä yms reissuun, kun olisi pakko olla töissä.
Eiköhän suurin osa papeista myös aidosti nauti siitä, että pääsevät osallistumaan noihin kirkollisiin juhlapyhiin ns aitiopaikalta. Tai jos kokee toisin, ei oikeasti kannata hakeutua papiksi. En ole lukenut AP:n linkkaamaa juttua (ei aukea), mutta jos tuo haastateltu pappi nillittää huonosta palkastaan, voisi vaihtaa alaa. Ei varmaan ole seurakuntalaisilla kiva fiilis olla jumalanpalveluksessa, kun tietävät papin olevan siellä vastentahtoisesti.
T. Äsken kirjoittanut papin lapsi
Hoitajat, kaupan alan ihmiset, siivoojat jne tekee selvästi pienemmällä palkalla illat, viikonloput ja juhapyhät töitä. Ja siinä palkassa on lisät mukana.
Maistereita ovat lääkäritkin, jotka voivat olla töissä pyhinä. Tosin palkka voi olla parempi kuin papilla.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat, kaupan alan ihmiset, siivoojat jne tekee selvästi pienemmällä palkalla illat, viikonloput ja juhapyhät töitä. Ja siinä palkassa on lisät mukana.
Ja he ottavat usein kiljuen vastaan pyhävuorot arkivuorojen sijaan.
itse olen ollut kahden maisteritutkinnon tehneenä historian aj teologian maisterina pitkäaikaistyöttömänä ja ruokajonon vakiasiakkaana vuosikymmenet. miksi en saa 4000 e palkkaa?
Andy
Valmistuttuaan lääkäri taitaa kyllä olla lääketieteen lisensiaatti, ei mikään maisteri.
tekisin vaikka 2000 e työtä maisterina jos olisi edes töitä, mutta naispapiksi enkä papiksi en menisi satanan synagoogaan eli kirkkoon perkele
Andy
On kyllä hyvä palkka tuo 4000€.
Itse teen helvetisti raskasta työtä. Jotain vähintään 50h viikossa ja saan vain 3000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Valmistuttuaan lääkäri taitaa kyllä olla lääketieteen lisensiaatti, ei mikään maisteri.
Lisensiaatti on jopa laajempi tutkinto kuin maisteri, mutta silti, voi kauhistus, tekevät pyhätöitä.
Apteekissa ollaan myös pyhinä ja viikonloppuisin sekä iltaisin töissä. On yliopistokoulutus. Palkka 3000-5000 e kk.
Ei tuo ole hyvä palkka verrattuna muihin yhtä koulutettuihin akateemisiin. Mutta moneen muuhun alaan verrattuna on.
Pappina voin kommentoida: kaikilla papeilla ei ole noin hyvä palkka. Tuohon palkkaluokkaan pääsee, kun on ollut pitkään töissä tai on korkeammassa asemassa. Itse tein vuosikausia töitä 2700 e nettopalkalla. Nykyisin on onneksi parempi palkkaa, kun saa jo kokemuslisääkin.
Ei tätä työtä palkan takia tehdä, vaan kutsumuksesta. Työ on mukavaa, mutta vaativaa. Töitä on paljon. Juhlapyhät ovat mukavimpia työpäiviä, kun ihmiset ovat kirkossa hyvällä tuulella ja työpäivä ei veny pitkäksi. Viikonlopputöihin olen tottunut ja pidän niistä paljon. Sosiaalisen elämän viikonlopputyö näivettää melko hyvin, sillä äärimmäisen harvoin pääsen viikonloppuna jonnekin.
En tekisi. Nyt AMK-tutkinnolla päivätyöstä saan tuon noin 4000€/kk.
Palkka ei olisi kynnyskysymys, mutta nuo viikonloput ja juhlapyhät olisi. Mihinkään ei pääsisi jouluna, pääsiäisenä yms reissuun, kun olisi pakko olla töissä.