Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten feministit hoitaisivat maanpuolustuksen?

Vierailija
13.05.2026 |

Kuuntelen joskus ajankuluksi feministisiä podcasteja, ja yhdessä puhuttiin vaihteeksi PV:stä. Armeijalle lähinnä naureskeltiin, kuinka se on turha ja toksinen, ja ihannoitiin aseistakieltäytyjien näkemyksiä maanpuolustuksesta hegemonisen maskuliinisuuden näkökulmasta. 

Olisi joskus mukava kuulla, että mitä ilmatila- tai rajaloukkauksille tehtäisiin tai laajamittaisemmalle Ukraina-tyyppiselle invaasiolle, jos nämä feministit olisivat puikoissa?

Kommentit (232)

Vierailija
221/232 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole mitään valtavaa feministien aktiivista liittoa, joka olisi maanpuolustusta vastaan, vaan suurin osa kansalaista on tutkimuksen mukaan valmiita puolustamaan tarvittaessa. Itse asiassa Suomessa on yksi suurimpia prosentteja maanpuolustustahtoisia maailmassa.

Suomessa on kuitenkin esimerkiksi Aseistakieltäytyjäliitto, missä on enimmäkseen miehiä, ja mikä aktiivisesti vastustaa maanpuolustusta.

Että aika turha ketju tämäkin.

"Vain 21 prosenttia suomalaisnaisista kannattaa kaikkia koskevaa yleistä asevelvollisuutta vaihtoehtona nykymallille, jossa asevelvollisuus on pakollinen vain miehille. Asia selviää Maanpuolustustiedotuksen suunnittelukunnan (MTS) eilen julkaisemasta mielipidetutkimuksesta."

https://yle.fi/a/74-20198890

Tämä ketju alkoi väitteestä "Armeijalle lähinnä naureskeltiin, kuinka se on turha ja toksinen, ja ihannoitiin aseistakieltäytyjien näkemyksiä maanpuolustuksesta hegemonisen maskuliinisuuden näkökulmasta".

Nytkö puhutaankin naisten asevelvollisuudesta?

Haiskahtaa siltä, että tämäkin on niitä woke-intersektionaalisuus-feministit-lgbt- trollien ripuleita.

Sä esitit väitteen, että suurin osa naisista olisi valmis puolustamaan Suomea tarvittaessa, mutta se on tyhjää puhetta, jos naiset eivät nyt rauhan aikana suorita asepalvelusta ja siten hanki niitä taitoja, joilla maata puolustetaan. Ellet sitten rinnasta pullanmyyjää (nainen) ja sotilasta (mies) täysin samanarvoisiksi maanpuolustuksen kannalta. "Rusinat pullasta", sanoi feministi  

Kerropa, että miksi tämä Aseistakieltäytyjien liitto ei kiinnosta teitä yhtään? Eikö siinä ole tarpeeksi naisia jäseninä, vai mikä on ongelma?

Näitä hyödyllisten idioottien järjestöjä on Suomi pullollaan kaiken maailman rauhanpuolustajista lähtien. Saksa nyt on vielä pahempi esimerkki. Esim. Vihreän liikkeen perustajajäsenistö on täynnä entisiä stasin agentteja. Ja ajoivat kyseisen maan energiakatastrofiin sulkemalla ydinvoimalat ja puolustuskyvyttömyyteen lakkauttamalla asepalveluksen, ja pitämällä ammattiarmeijan resurssit naurettavalla tasolla.

Veli Venäläisen myyräntyötä tekevät. Kuten myös woke-feministit, jotka haluavat PV:n lakkauttaa.

T. Ap

Vierailija
222/232 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministit ovat vuosikymmeniä vaatimeet tasa-arvoista asevelvollisuutta. Mitä sinä olet tehnyt sen eteen, että maan puolustamiseen osallistuisivat kaikki?

Feministit vaativat joo, mutta eivät halua ymmärtää että ole käyttökelpoinen, koska naisten laittaminen tykinruuaksi olisi kansakunnan tuho. Lisääntymiseen tarvitaan paljon naisia, joikta se vie min. 9kk per lapsi. Miehiä riittää hyvin pini määrä siittäjiksi. Näin pitkälle moni feministi ei ehkä ole asiaa miettinyt.

Mutta eiväthän naiset nykyään hanki lapsia.

No se ei varsinaisesti paranna tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/232 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä pasifistien puolustuskeinot nyt on. Paheksuvia kirjoituksia ja tuoteboikotteja. Äärimmillään nälkälakkoilua ja polttoitsemurhia. Voi toimia, jos miehittäjä on jonkun sortin sivistysmaa, mutta rysy nakkaa paskat.

Vierailija
224/232 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa. En tiedä feministeistä, mutta sen tiedän, että en luota suomalaisen miehen kykyyn puolustaa suomalaisia. Tämä näkyi jo korona-aikana. Suomalaiset ukot itkivät, kun ei päässyt pariin viikkoon salille ja baariin, kun piti suojella sairaita sekä vanhuksia. Ei näistä ukoista ole rintamalle. 

Ai toisin kuin naispuolinen pääministeri, joka teki itsensä kansainvälisesti tunnetuksi bilettämällä korona-aikaan? :D

Vierailija
225/232 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä pasifistien puolustuskeinot nyt on. Paheksuvia kirjoituksia ja tuoteboikotteja. Äärimmillään nälkälakkoilua ja polttoitsemurhia. Voi toimia, jos miehittäjä on jonkun sortin sivistysmaa, mutta rysy nakkaa paskat.

Veikkaan, että tuosta Saara Särmästä ei ainakaan nälkälakkoon ole :D

Vierailija
226/232 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa. En tiedä feministeistä, mutta sen tiedän, että en luota suomalaisen miehen kykyyn puolustaa suomalaisia. Tämä näkyi jo korona-aikana. Suomalaiset ukot itkivät, kun ei päässyt pariin viikkoon salille ja baariin, kun piti suojella sairaita sekä vanhuksia. Ei näistä ukoista ole rintamalle. 

Ai toisin kuin naispuolinen pääministeri, joka teki itsensä kansainvälisesti tunnetuksi bilettämällä korona-aikaan? :D

Se nyt vaan on eri asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/232 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiluttelisivat nenärenkaitaan innoissaan. Tykkäisivät varmaan jos joku paleporukka valtaisi Suomen. 

Vierailija
228/232 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muodostettaisiin viholliselle äärimmäisen vaarallisia hampaisiin asti aseistettuja feministijoukko-osastoja.

Jotka hyökkäisi suomalaista vaaleaihoista kantismiestä vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/232 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä pasifistien puolustuskeinot nyt on. Paheksuvia kirjoituksia ja tuoteboikotteja. Äärimmillään nälkälakkoilua ja polttoitsemurhia. Voi toimia, jos miehittäjä on jonkun sortin sivistysmaa, mutta rysy nakkaa paskat.

Veikkaan, että tuosta Saara Särmästä ei ainakaan nälkälakkoon ole :D

Heh heh 🤣Joo ei ole. 

Vierailija
230/232 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heiluttelisivat nenärenkaitaan innoissaan. Tykkäisivät varmaan jos joku paleporukka valtaisi Suomen. 

Seuraava Helsinki Pride olisikin sitten sitä kun huivipäät heittelevät niitä pridettäjiä alas katolta...

 

Mut mut... me oltiin hei teidän puolella! Mut patriarkaatti ja toksinen maskuliinisuus! Monikulttuuriaaaahhhh***** pläts

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/232 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mitenkään! Mä vihaan miehiä ja rajoja! Miehet ovat sikoja!

Tm feministi

Vierailija
232/232 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne puhuivat huoltovarmuudesta... valittivat kovasti sotahulluudesta, ja alkoivat lässyttää jotain varhaiskasvatuksesta osana huoltovarmuutta...

Eikö nämä urpot tajua, että jos ei ole polttoainetta/sähköä/vettä, ei ole myöskään varhaiskasvatusta? Mutta jos varhaiskasvatusta ei ole muutamaan kuukauteen, polttoainetta, sähköä ja vettä voi olla tästä huolimatta, ja tietyt ydintoiminnot voidaan säilyttää.

Mikä on näiden ihmisten kyky hahmottaa järjestelmän kriittisiä kohteita?