Lopettakaa kaikki Elisan liittymät ja palveluiden osto niiltä, nyt riitti
Käsittämätöntä mitä tässä maassa tapahtuu. MTV3 ei näy.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko se on selvinnyt, että se on just Elisa, joka tässä on pahis? Itse en ole ottanut uutisoinneista selvää, että kumpaa pitäisi vihata Maikkaria vai Elisaa vai molempia kollektiivisesti.
MTV3 on katkaissut lähetyssopimukset Elisan kanssa. Syyttävällä sormella kannattaa osoittaa MTV3:sta, ei Elisaa. Kyse on lopulta rahasta, MTV3 haluaisi X summan, mitä Elisa ei ole valmis maksamaan. Nähtävästi kuitenkin kyseessä on sen verran iso summa, että Elisa ei siihen suostu. Lopulta kumpikin ovat syyllisiä tilanteeseen.
Elisa on näyttänyt tähän mennessä Maikkarin kanavia ilman yhtään mainostuloja, MTV on pitänyt kaikki mainostulot itse. Nyt kun Elisa haluaisi itsekin osan mainostuloista, kun kerran kanavia näyttää, ei Maikkari suostu siihen.
Täysin ymmärrettävää Elisalta.
Ei tässä mainostuloista ole ollut missään vaiheessa kyse. Kyse on siitä, että MTV haluaa jakelijoilta maksun käyttöoikeudesta MTVn maksamiin ohjelmiin kun tähän asti Elisa on saanut näyttää niitä ilmaiseksi.
Jos Elisa haluaa mainostuloja, ne mainokset pitäisi itse tuottaa ja myydä. Miksi Elisa saisi tuloja siitä, että MTV on myynyt mainostilaa kanavillaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittaja syyttää elisaa siitä että mtv ja sen ulkomainen omistaja yrittää lypsää elisalta rahaa ilmaiskanavien esittämisestä, samalla kun elisa ei voi veloittaa noista omilta asiakkailtaan ja rakentaa muutenkin koko lähetyskanavan teknologian noita varten veloittamatta siitä mtv:tä.
En nyt erityisemmin pidä elisasta mutta tää kina on mtv:ltä suoraa ahneutta. Ja toisaalta yksi esimerkki siitä mitä seuraa kun kaikki myydään ulkomaille omistajille joille pelkät tuotot merkitsee, ei mikään muu.
Mikä on ilmaista muka? Kuluttajalle muka ilmaista niin, mutta ei lähettävälle taholle, joka ne oikeudet on hankkinut. Kumpikos se olikaan? MTV vai Elisa?
Mtv myy tunnetusti mainoksia lähetyksiinsä ja rahoittaa sillä toimintansa. Jos nuo ei riitä pitämään yritystä pystyssä niin miksi lähetysverkon rakentajan pitäisi tuosta maksaa että lähetetään suomen ilmaiskanavat verkossaan? Eipä kansakaan noista maksa katsoessaan tasan samat ohjelmat antenniverkon kautta.
Tehkööt parempia ohjelmia noiden ainaisten tositv-roskien tai "hauskojen" ohjelmien jotka ei naurata kuin juontajiaan siinä kohtaa kun nuo kävelee palkkapäivänä pankkiinsa. Enkä oikein ymmärrä millä logiikalla parhaat ohjelmaslotit on täysin turhien saippuasarjojen kuten kauniit ja rohkeat tai salatut elämät valtaamat vuosikymmenestä toiseen.
Ei Elisa mitään lähetysverkkoa ole rakentanut, MTV lähettää sitä ohjelmaa vaikka yhtäkään Elisan kaapelia ei maassa olisi. Elisalla on kaapeli, johon MTV tuuttaa sitä ohjelmistoa, jotta Elisa voi myydä sen kuluttajille. Elisa on siis MTVn asiakas, ei toisinpäin.
Ymmärsitkö nyt?
Mua hämmentää se mistä ihmiset on edes saanut käsityksen, errä Elisa on jotenkin ollut MTVlle hyödyksi.
MTV tuottaa ohjelmat ja mainokset, Elisa on ihan itse päättänyt haluavansa jakaa ne. Tuo MTV on saanut hyötyä Elisan näkyvyydestä, on ihan huuhaata, ne samat mainokset näkyy vaikka kaapeli olisi DNAn. Eri asia, jos Elisa olisi mainostanut MTVtä tai myynyt mainoksia itse ja MTV olisi niistä saanut osansa. Elisahan ei tuota mitään MTVlle vaan kerää rahaa MTVn sisällöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittaja syyttää elisaa siitä että mtv ja sen ulkomainen omistaja yrittää lypsää elisalta rahaa ilmaiskanavien esittämisestä, samalla kun elisa ei voi veloittaa noista omilta asiakkailtaan ja rakentaa muutenkin koko lähetyskanavan teknologian noita varten veloittamatta siitä mtv:tä.
En nyt erityisemmin pidä elisasta mutta tää kina on mtv:ltä suoraa ahneutta. Ja toisaalta yksi esimerkki siitä mitä seuraa kun kaikki myydään ulkomaille omistajille joille pelkät tuotot merkitsee, ei mikään muu.
Mikä on ilmaista muka? Kuluttajalle muka ilmaista niin, mutta ei lähettävälle taholle, joka ne oikeudet on hankkinut. Kumpikos se olikaan? MTV vai Elisa?
Mtv myy tunnetusti mainoksia lähetyksiinsä ja rahoittaa sillä toimintansa. Jos nuo ei riitä pitämään yritystä pystyssä niin miksi lähetysverkon rakentajan pitäisi tuosta maksaa että lähetetään suomen ilmaiskanavat verkossaan? Eipä kansakaan noista maksa katsoessaan tasan samat ohjelmat antenniverkon kautta.
Tehkööt parempia ohjelmia noiden ainaisten tositv-roskien tai "hauskojen" ohjelmien jotka ei naurata kuin juontajiaan siinä kohtaa kun nuo kävelee palkkapäivänä pankkiinsa. Enkä oikein ymmärrä millä logiikalla parhaat ohjelmaslotit on täysin turhien saippuasarjojen kuten kauniit ja rohkeat tai salatut elämät valtaamat vuosikymmenestä toiseen.
Ei Elisa mitään lähetysverkkoa ole rakentanut, MTV lähettää sitä ohjelmaa vaikka yhtäkään Elisan kaapelia ei maassa olisi. Elisalla on kaapeli, johon MTV tuuttaa sitä ohjelmistoa, jotta Elisa voi myydä sen kuluttajille. Elisa on siis MTVn asiakas, ei toisinpäin.
Ymmärsitkö nyt?Mua hämmentää se mistä ihmiset on edes saanut käsityksen, errä Elisa on jotenkin ollut MTVlle hyödyksi.
MTV tuottaa ohjelmat ja mainokset, Elisa on ihan itse päättänyt haluavansa jakaa ne. Tuo MTV on saanut hyötyä Elisan näkyvyydestä, on ihan huuhaata, ne samat mainokset näkyy vaikka kaapeli olisi DNAn. Eri asia, jos Elisa olisi mainostanut MTVtä tai myynyt mainoksia itse ja MTV olisi niistä saanut osansa. Elisahan ei tuota mitään MTVlle vaan kerää rahaa MTVn sisällöllä.
Elisa on nyt alkanut selvästi siirtyä omavaraisemmaksi.
VALTIONEUVOSTO myönsi keskiviikkona antennitelevision verkkotoimiluvat Digitalle ja Elisalle. Toimiluvat astuvat voimaan 11. tammikuuta 2027 ja ovat voimassa kymmenen vuotta.
Digita sai toimiluvat valtakunnallisiin kanavanippuihin A, B ja C. Elisa puolestaan sai toimiluvan Pohjanmaan alueelliseen kanavanippuun.
Nähtäväksi jää kelle Elisa myy kaapelinsa, jos kerran se jää heidän toiminnastaan pois, kun eivät halua sinne ohjelmaa ostaa.
Ymmärsitkö nyt?