EI VÄISTETÄ!!!
Onko muilla kokemuksia ihmisistä, jotka kävelevät koko kadun leveydeltä eivätkä väistä vastaantulijoita?
Muutin juuri Vantaalle, ja täällä on (ulkomaalaisilta näyttäviä) miehiä jotka ovat niin koppavia kuin olla voi. Heitä pitää väistää vaikka ojaan, heillä on oikeus kävellä leveästi ja puhua kovaa... Liikun pyörällä ja nyt viime aikoina olen yksinkertaisesti ajanut heitä päin. En väistä. He ovat kovaäänisesti kauhuissaan kun eivät meinaa ehtiä pois alta. Samapa se. Kaupoissa myös He eivät koskaan työnnä lastenvaunuja tai kanna ostoksia, naiset joutuvat tekemään kaiken. Luulen, että kotona on samanlaista...
Kommentit (7)
Miten sinä jaksat tuollaisesta jankata?! Missä hoitokodin pihapiirissä sä oikein vain liikut kun tuollaista muka tapahtuu vähän väliä?
Helsingissäkin kävellään hyvin usein väärällä puolella kävelytietä, aina saa väistellä, vaikka toiset väärällä puolella. Koiraa halutaan nuuhkututtaa juuri sillä väärällä puolella, eihän koiran oikeuksia voi loukata.
Koiranulkoiluttajat aik pahoja tässä. Opeta koira kulkemaan hihnassa kunnolla, niin voitte kulkea aina oikeaa reunaa.
Minä kävelen oikeanpuoleista reunaa. Noin joka viides vastaantulija haluaa välttämättä kävellä vasenta reunaa tai mutkittelee kuin hullun mulkero mielettömän berberissä kännykkäänsä tuijottaen. Koska olen lähes poikkeuksetta isompi ja vahvempi, kävelen rivakasti päin.
Voi sitä silmienpyörittelyä törmäyksen jälkeen...
Pahimpia ovat teinit ja lapsiperheet. Tullaan vastaan koko jalkakäytävän leveydellä eikä aikomustakaan kävellä vaikka kaksi rinnakkain.
Minä en myöskään ymmärrä, että kuljetaan leveänä rintamana ja oletetaan aina vain muiden väistävän, vaikka ojan kautta. Joskus vastaan tulee oikein monta rinnakkain, niin ettei katu riitä. Sitten kun olkapäät tömähtää toisiinsa, niin ollaan pöyristyneitä. Myös puhelimen tuijottelijat olettavat ilmeisesti muiden huolehtivan heidänkin turvallisuudestaan.
Oikeakätisen on helpompi kuljettaa koiraa vasemmalla puolella, jolloin hihna on tukevasti hallitsevassa kädessä ja vasen varmistamassa ja ohjaamassa. Flexit pitäisi lailla kieltää. Erittäin vaarallisia kaikille.
Hölmölässä totutellaan pikkuhiljaa.