Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kudottujenkantoliinojen pituuksist kyselen. kokemuksia?

Vierailija
19.05.2008 |

.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kietaisuristi-sidontoihin 4,2 m sopii vain xs-s -kokoisille. Jotkut sidonnat vaatii lähes kaikilla 4,6 m liinan. Jos taas käytätte lähinnä pikasidontoja niin lyhyempikin riittää. Meillä oli monia eripituisia liinoja. Uskoisin, että jos yhdellä tahdotte pärjätä niin kandee ehkä ottaa tuo 5,2 metrinen. Liian pitkä liina ei sinällään haittaa koska voit kietoa ylimääräiset vyötärön ympärille. Kannattaa katsoa vielä apua kantoliinakanavan-sivuilta, koska näillä antamillasi tiedoilla lähes mahdoton neuvoa sopivaa ainoan liinan pituutta.

Tuon ikäisellä vauvalla muuten trikooliina on huomattavasti kätevämpi!

Vierailija
2/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 172cm pitkä. Mies paljon pidempi, epäilen kyllä hänen liinan käyttöään... Vauva on nyt 2kk, mutta samalla liinalla haluaisin pärjätä koko liinailuiän. Pituuksia tuntuu oevan paljon. Olisiko 4,2m vai 4,6m vai 5,2m sopiva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 177 cm ja en hoikka (72 kg siihen aikaan, kun liinaa käytin). Koko 42. 5.2 m kudottu oli sopiva, lyhyempään olisi hankala tehdä solmuja. Mies on samanmittainen, mutta 85 kg ja hänkin kantoi tuolla liinalla, mutta solmu oli kyllä ihan liinan reunassa, mutta turvallisesti kiinni kuitenkin.

Eli osta se 5.2 m, ei se liika pituus haittaa.

Trikooliina voi olla lyhyempikin.

Vierailija
4/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vielä, onko kukaan lyhentänyt liinaansa itse huomattuaan sen olevan liian pitkä? Mistä sen muuten tietää olevan liian pitkä. kun eikö eri sidontoihin kääriydytä eritavoin? Kiitos kaikista kokemusvinkeistä.

t. ap, liinan ostoa aikova

Vierailija
5/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kun ei itse tee muutoksia ja tosiaan - ei se liian pitkä liina haittaa. Tokikaan pikasidontoja ei kannata 5,2-metrisellä alkaa vääntämään. Pikasidontoja varten ostaisin lyhemmän liinan, vaikka rengasliinan tai lyhyen solmittavan. Tai sitten et käytä pikasidontoja. Onhan ne kietaisuristi-pohjaiset paljon ergonomisempia sekä vauvalle että etenkin kantajalle!

Liian pitkäksi tiedät liinan jos sidonnasta liinaa jää niin paljon yli että se roikkuu maassa asti vielä sen jälkeen kun olet ylimääräisen kiepin kiertänyt vyötäröllesi. Eri sidontoihin tarvitaan eri pituisia liinoja, mutta ei sun tokikaan tarvitse 50 eri sidontaa käyttää. Muutamalla pärjää hyvin.

Jos et trikooliinaa osta niin lähinnä se on kietaisuristikehto jota tuon ikäisellä voit kudotulla liinalla käyttää. Myöhemmin mahdollisuudet kasvaa! Pystyt kietaisuristi-sidonnat on minusta 2-3kk ikäisellä liian tönkköjä kudotun liinan kera, niihin tartettaisiin trikoinen (useamman vuoden liinailleen äidin mielipide).

Vierailija
6/6 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin sitten 5,2m pitkän girasol-merkkisen liinan. Nyt opettelemme sidontoja. Vauva nukkkuu tällä hetkellä tyytyväisenä tuhisten tässä rinnallani liinassa! Meiltä löytyy kotoa myös rengasliina (Kanga), jota voin käyttää sitten, jos tarvitaan tosiaan sellaista pikaliinaa. Saas nähdä miten tämän pitkän kanssa oppii tuon kieputtelun, niin että voisi kesälomamatkallakin helposti hyödyntää sitä. Tämän sidonnan tein ainakin ilman vauvaa, tuntuu jotenkin mukavammalta, ainakin näin harjoittelevalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme