Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on Elisan nettiyhteys kotona. Enkö enää näe Ava-kanavaa ja muita MTV3:n kanavia??

Vierailija
12.05.2026 |

MTV:n kanavat pimenevät pian monessa kodissa

Elisa ja MTV ovat tiedottaneet, että keskiviikosta alkaen MTV:n ilmaiskanavat eivät enää näy Elisan kaapeli-tv:ssä.

Tällaisia kanavia ovat MTV3, MTV Sub ja MTV Ava.

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/222deeef-8c17-415a-b5c4-1a55cfb1…

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat kenen NETTI sinulla on ja sitten kyselet KAAPELI-TVn asioita?

Ihan sama kuin sanoisit "minulla on samsungin puhelin. toimiiko kahvinkeitin keittiössä?"

Eikö nämä ole sama asia?

Vierailija
22/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kuin sanoisit "minulla on samsungin puhelin. toimiiko kahvinkeitin keittiössä?"

Koska en tajua näistä mitään.

Tiedän vain se, että asun kerrostalossa ja meillä on kaapeliyhteys.

Tiedän myös sen, että meidän kodin netti on Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.

Mistä mä tiedän, näenkö näitä kanavia sitten enää telkkaristani.

Jos sinulla on netti Elisalta, niin menepäs kirjautumaan sinne OmaElisaan. Sieltä näet liittymäsi ja sopimuksesi. 

Saattaa löytyä jopa se kaapeliTV-soppari, jos se on Elisalta.

Jos ei niin katso talokansiosta tai soita isännöitsijälle. Tai kysy naapurilta.  Ei voi olla noin vaikeeta?

Ja miksi et ole ottanut lisänopeuksia siihen taloyhtiönettiin? Yleensä näitä saa halvemmalla kuin että ottaa netin jostain muualta erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä ole sama asia?

On ne. Seuraavat mokat keittelet sitten sillä puhelimella.

Vierailija
24/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä ole sama asia?

Ei ole. 

Vierailija
25/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää. Ilmeisesti on paljon suomalaisia, jotka ovat vasta viime aikoina muuttaneet antennitalouksista maalta kaupunkiin eivätkä tiedä, mitä kaapeli-tv tarkoittaa. 🤔

Vierailija
26/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää. Ilmeisesti on paljon suomalaisia, jotka ovat vasta viime aikoina muuttaneet antennitalouksista maalta kaupunkiin eivätkä tiedä, mitä kaapeli-tv tarkoittaa. 🤔

Ei tarvitse olla maalta. Jos ei vaan kiinnosta tekniset asiat, niin sitten ei kiinnosta. Ne tekee ja asentaa laitteita, jotka osaa ja joita kiinnostaa opetella. Ketjun aloittaja on ihan tyypillinen tapausesimerkki siitä ihmistyypistä, jota ei kiinnosta ja se on hei ihan ok. Sitä varten on olemassa muita, jotka hoitaa.

Vierailija
27/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Elisan valokuitu, muttei mitään hajua näkyykö telkkarissa joku kanava vai ei. Eikä sillä niin väliä, ehkä kerta vuoteen tulee kyseinen laitos avattua. Eli siinä mielessä en tässä muutoksessa mitään menetä. M43

Mutta antisi keskusteluun oli valaiseva. 

Vierailija
28/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniwei, hienoa tiedottamista! Siis kai jonkun olis pitänyt jotain asiakkaille infota pikkasen aikaisemmin? 

Vierailija
29/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää kaipaamaan "Suomen parasta viihdekanavaa" eli maikkaria, vtu vaikka menisi nurin ja Elisastakin lähden irti muutaman kk kuluttua.

Vierailija
30/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtv:n tarjonta on kuraa. Tarkemmin tappiolla pyöritettävää kuraa.

Vierailija
31/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma toimii nykyään niin, että tuotteita ole tarkoitettu ymmärrettäviksi. Ne on tarkoitettu ostettaviksi.
Jos niitä ymmärrettäisiin, suuri osa jäisi kauppaan.

Vierailija
32/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, minkä operaattorin kautta taloyhtiösi kaapeli-TV tulee. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä nettilittymäsi kanssa. Toki, jos teillä on talohtiönetti, se yleensä (aina??) tulee samalta operaattorilta kuin kaapeli-TV.

Meillä on myös taloyhtiönetti, mutta en kai käytä sitä enkä tiedä mistä se on. En ymmärrä näistä mitään.

Olen siis itse sopinut oman nettiyhteyden Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.

Ohje tarkistamiseen katkeaako vai ei on kommentissa #1.

On ohje, mutta että miten sitä sovelletaan, avasin television ja koetin valita sen ko. kanavan, ei tunnistanut ollenkaan vaan etsi jonkin 500 risat.

Vierailija
33/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätietoisuus päättyy puoliltaöin, silloin selviää onko Elisan kaapelit vai ei. Kun kanavapaikalla ei näy kuvaa eikä kuulu ääntä, se on Elisa. Malttakaa siis mielenne vielä n.10 tuntia. Ne jotka eivät halua katsoa mitään kanavia, ottakaa sakset ja leikatkaa tv kohtainen antenninne poikki ja natkatkaa telkkari ikkunasta ulos.

Vierailija
34/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en tajua näistä mitään.

Tiedän vain se, että asun kerrostalossa ja meillä on kaapeliyhteys.

Tiedän myös sen, että meidän kodin netti on Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.

Mistä mä tiedän, näenkö näitä kanavia sitten enää telkkaristani.

Huomenna tiedät.

Vierailija
35/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, minkä operaattorin kautta taloyhtiösi kaapeli-TV tulee. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä nettilittymäsi kanssa. Toki, jos teillä on talohtiönetti, se yleensä (aina??) tulee samalta operaattorilta kuin kaapeli-TV.

Meillä on myös taloyhtiönetti, mutta en kai käytä sitä enkä tiedä mistä se on. En ymmärrä näistä mitään.

Olen siis itse sopinut oman nettiyhteyden Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.

On ohje, mutta että miten sitä sovelletaan, avasin television ja koetin valita sen ko. kanavan, ei tunnistanut ollenkaan vaan etsi jonkin 500 risat.

No mulla on esim. kanavalla 600 DNA infokanava, ja meidän taloyhtiössä on DNA:n kaapelitv.

Selaa telkkarisi ohjelmaopasta niin pitkälle, että pääset sinne loppuun asti ja tsekkaa. minkä operaattorin infokanava sieltä löytyy.

Tai sitten edelleen soita sille isännöitsijälle ja kysy.

Vierailija
36/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo maikkarin kanavien mahdollinen katoaminen Elisan kaapeliteeveeverkosta liity nettiyhteyteen mitenkään. Se televisio, tai paremminkin sen television viritin eli digivastaanotin (tai kaapeliverkon digiboksi, jos käytössä on vanha töllö jossa ei ole toimivaa digiviritintä) yhdistetään antennijohdolla siihen seinässä olevaan TV-merkinnällä varustettuun antenniliittimeen. Jos televisiossa on nettiyhteydet, ne eivät kulje televisioon televisiossa olevan antenniliitännän kautta vaan langattomasti wifiverkon kautta tai langallisesti televisiossa olevan  RJ-45 liitännän kautta. Jos kaapelimodeemi on mallia joka kytketään seinässä olevaan antenniliitäntään, siitä televisioon internetdata (ei siis antennisignaali) kulkee joko langattomasti kaapelimodeemin luoman wifiverkon kautta (tai RJ-45 kaapelilla joka kytketään modeemin ja älytelevision välille).

Jos siis huoneistossa myös nettiliitäntä tulee saman (ja jopa siis yhden ainoan) antenniliittimen kautta eli käytössä on antenniliittimellä varustettu kaapelimodeemi, television ja kaapelimodeemin johdot voi joutua yhdistämään T-haaroittimen avulla. Kuitenkin siitä samasta haaroitetusta seinän antenniliittimestä kaapelimodeemiin menee vain internetdata, ja televisioon sen antenniliitäntään puolestaan digitaalisessa muodossa oleva tvohjelmasignaali.

Vierailija
37/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on esim. kanavalla 600 DNA infokanava, ja meidän taloyhtiössä on DNA:n kaapelitv.

Selaa telkkarisi ohjelmaopasta niin pitkälle, että pääset sinne loppuun asti ja tsekkaa. minkä operaattorin infokanava sieltä löytyy.

Kiitos tästä, löytyi. Sitä ohjetta pitäisi täydentää tällä. 

Vierailija
38/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tv-ohjelmien katselusta on saatu näin helkutin sekavaa kaupallisella puolella.

Vierailija
39/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä, löytyi. Sitä ohjetta pitäisi täydentää tällä. 

No totta kai Elisa tiedottaa asiaa vain omalta kannaltaan ja tietää vain heidän oman infokanavansa kanavapaikan..

Vierailija
40/50 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa eipä siellä telkkarissa taida kohta enää paljoa katsottavaa olla jos kanavat alkaa pimenemään pikkuhiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi