Mulla on Elisan nettiyhteys kotona. Enkö enää näe Ava-kanavaa ja muita MTV3:n kanavia??
MTV:n kanavat pimenevät pian monessa kodissa
Elisa ja MTV ovat tiedottaneet, että keskiviikosta alkaen MTV:n ilmaiskanavat eivät enää näy Elisan kaapeli-tv:ssä.
Tällaisia kanavia ovat MTV3, MTV Sub ja MTV Ava.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/222deeef-8c17-415a-b5c4-1a55cfb1…
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat kenen NETTI sinulla on ja sitten kyselet KAAPELI-TVn asioita?
Ihan sama kuin sanoisit "minulla on samsungin puhelin. toimiiko kahvinkeitin keittiössä?"
Eikö nämä ole sama asia?
Ei ole.
Aika jännää. Ilmeisesti on paljon suomalaisia, jotka ovat vasta viime aikoina muuttaneet antennitalouksista maalta kaupunkiin eivätkä tiedä, mitä kaapeli-tv tarkoittaa. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää. Ilmeisesti on paljon suomalaisia, jotka ovat vasta viime aikoina muuttaneet antennitalouksista maalta kaupunkiin eivätkä tiedä, mitä kaapeli-tv tarkoittaa. 🤔
Ei tarvitse olla maalta. Jos ei vaan kiinnosta tekniset asiat, niin sitten ei kiinnosta. Ne tekee ja asentaa laitteita, jotka osaa ja joita kiinnostaa opetella. Ketjun aloittaja on ihan tyypillinen tapausesimerkki siitä ihmistyypistä, jota ei kiinnosta ja se on hei ihan ok. Sitä varten on olemassa muita, jotka hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Elisan valokuitu, muttei mitään hajua näkyykö telkkarissa joku kanava vai ei. Eikä sillä niin väliä, ehkä kerta vuoteen tulee kyseinen laitos avattua. Eli siinä mielessä en tässä muutoksessa mitään menetä. M43
Mutta antisi keskusteluun oli valaiseva.
Eniwei, hienoa tiedottamista! Siis kai jonkun olis pitänyt jotain asiakkaille infota pikkasen aikaisemmin?
Mtv:n tarjonta on kuraa. Tarkemmin tappiolla pyöritettävää kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää. Ilmeisesti on paljon suomalaisia, jotka ovat vasta viime aikoina muuttaneet antennitalouksista maalta kaupunkiin eivätkä tiedä, mitä kaapeli-tv tarkoittaa. 🤔
Maailma toimii nykyään niin, että tuotteita ole tarkoitettu ymmärrettäviksi. Ne on tarkoitettu ostettaviksi.
Jos niitä ymmärrettäisiin, suuri osa jäisi kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, minkä operaattorin kautta taloyhtiösi kaapeli-TV tulee. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä nettilittymäsi kanssa. Toki, jos teillä on talohtiönetti, se yleensä (aina??) tulee samalta operaattorilta kuin kaapeli-TV.
Meillä on myös taloyhtiönetti, mutta en kai käytä sitä enkä tiedä mistä se on. En ymmärrä näistä mitään.
Olen siis itse sopinut oman nettiyhteyden Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.
Ohje tarkistamiseen katkeaako vai ei on kommentissa #1.
On ohje, mutta että miten sitä sovelletaan, avasin television ja koetin valita sen ko. kanavan, ei tunnistanut ollenkaan vaan etsi jonkin 500 risat.
Epätietoisuus päättyy puoliltaöin, silloin selviää onko Elisan kaapelit vai ei. Kun kanavapaikalla ei näy kuvaa eikä kuulu ääntä, se on Elisa. Malttakaa siis mielenne vielä n.10 tuntia. Ne jotka eivät halua katsoa mitään kanavia, ottakaa sakset ja leikatkaa tv kohtainen antenninne poikki ja natkatkaa telkkari ikkunasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat kenen NETTI sinulla on ja sitten kyselet KAAPELI-TVn asioita?
Ihan sama kuin sanoisit "minulla on samsungin puhelin. toimiiko kahvinkeitin keittiössä?"
Koska en tajua näistä mitään.
Tiedän vain se, että asun kerrostalossa ja meillä on kaapeliyhteys.
Tiedän myös sen, että meidän kodin netti on Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.
Mistä mä tiedän, näenkö näitä kanavia sitten enää telkkaristani.
Huomenna tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, minkä operaattorin kautta taloyhtiösi kaapeli-TV tulee. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä nettilittymäsi kanssa. Toki, jos teillä on talohtiönetti, se yleensä (aina??) tulee samalta operaattorilta kuin kaapeli-TV.
Meillä on myös taloyhtiönetti, mutta en kai käytä sitä enkä tiedä mistä se on. En ymmärrä näistä mitään.
Olen siis itse sopinut oman nettiyhteyden Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.
Ohje tarkistamiseen katkeaako vai ei on kommentissa #1.
On ohje, mutta että miten sitä sovelletaan, avasin television ja koetin valita sen ko. kanavan, ei tunnistanut ollenkaan vaan etsi jonkin 500 risat.
No mulla on esim. kanavalla 600 DNA infokanava, ja meidän taloyhtiössä on DNA:n kaapelitv.
Selaa telkkarisi ohjelmaopasta niin pitkälle, että pääset sinne loppuun asti ja tsekkaa. minkä operaattorin infokanava sieltä löytyy.
Tai sitten edelleen soita sille isännöitsijälle ja kysy.
Ei tuo maikkarin kanavien mahdollinen katoaminen Elisan kaapeliteeveeverkosta liity nettiyhteyteen mitenkään. Se televisio, tai paremminkin sen television viritin eli digivastaanotin (tai kaapeliverkon digiboksi, jos käytössä on vanha töllö jossa ei ole toimivaa digiviritintä) yhdistetään antennijohdolla siihen seinässä olevaan TV-merkinnällä varustettuun antenniliittimeen. Jos televisiossa on nettiyhteydet, ne eivät kulje televisioon televisiossa olevan antenniliitännän kautta vaan langattomasti wifiverkon kautta tai langallisesti televisiossa olevan RJ-45 liitännän kautta. Jos kaapelimodeemi on mallia joka kytketään seinässä olevaan antenniliitäntään, siitä televisioon internetdata (ei siis antennisignaali) kulkee joko langattomasti kaapelimodeemin luoman wifiverkon kautta (tai RJ-45 kaapelilla joka kytketään modeemin ja älytelevision välille).
Jos siis huoneistossa myös nettiliitäntä tulee saman (ja jopa siis yhden ainoan) antenniliittimen kautta eli käytössä on antenniliittimellä varustettu kaapelimodeemi, television ja kaapelimodeemin johdot voi joutua yhdistämään T-haaroittimen avulla. Kuitenkin siitä samasta haaroitetusta seinän antenniliittimestä kaapelimodeemiin menee vain internetdata, ja televisioon sen antenniliitäntään puolestaan digitaalisessa muodossa oleva tvohjelmasignaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, minkä operaattorin kautta taloyhtiösi kaapeli-TV tulee. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä nettilittymäsi kanssa. Toki, jos teillä on talohtiönetti, se yleensä (aina??) tulee samalta operaattorilta kuin kaapeli-TV.
Meillä on myös taloyhtiönetti, mutta en kai käytä sitä enkä tiedä mistä se on. En ymmärrä näistä mitään.
Olen siis itse sopinut oman nettiyhteyden Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.
Ohje tarkistamiseen katkeaako vai ei on kommentissa #1.
On ohje, mutta että miten sitä sovelletaan, avasin television ja koetin valita sen ko. kanavan, ei tunnistanut ollenkaan vaan etsi jonkin 500 risat.
No mulla on esim. kanavalla 600 DNA infokanava, ja meidän taloyhtiössä on DNA:n kaapelitv.
Selaa telkkarisi ohjelmaopasta niin pitkälle, että pääset sinne loppuun asti ja tsekkaa. minkä operaattorin infokanava sieltä löytyy.
Tai sitten edelleen soita sille isännöitsijälle ja kysy.
Kiitos tästä, löytyi. Sitä ohjetta pitäisi täydentää tällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, minkä operaattorin kautta taloyhtiösi kaapeli-TV tulee. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä nettilittymäsi kanssa. Toki, jos teillä on talohtiönetti, se yleensä (aina??) tulee samalta operaattorilta kuin kaapeli-TV.
Meillä on myös taloyhtiönetti, mutta en kai käytä sitä enkä tiedä mistä se on. En ymmärrä näistä mitään.
Olen siis itse sopinut oman nettiyhteyden Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.
Ohje tarkistamiseen katkeaako vai ei on kommentissa #1.
On ohje, mutta että miten sitä sovelletaan, avasin television ja koetin valita sen ko. kanavan, ei tunnistanut ollenkaan vaan etsi jonkin 500 risat.
No mulla on esim. kanavalla 600 DNA infokanava, ja meidän taloyhtiössä on DNA:n kaapelitv.
Selaa telkkarisi ohjelmaopasta niin pitkälle, että pääset sinne loppuun asti ja tsekkaa. minkä operaattorin infokanava sieltä löytyy.
Tai sitten edelleen soita sille isännöitsijälle ja kysy.
Kiitos tästä, löytyi. Sitä ohjetta pitäisi täydentää tällä.
No totta kai Elisa tiedottaa asiaa vain omalta kannaltaan ja tietää vain heidän oman infokanavansa kanavapaikan..
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo maikkarin kanavien mahdollinen katoaminen Elisan kaapeliteeveeverkosta liity nettiyhteyteen mitenkään. Se televisio, tai paremminkin sen television viritin eli digivastaanotin (tai kaapeliverkon digiboksi, jos käytössä on vanha töllö jossa ei ole toimivaa digiviritintä) yhdistetään antennijohdolla siihen seinässä olevaan TV-merkinnällä varustettuun antenniliittimeen. Jos televisiossa on nettiyhteydet, ne eivät kulje televisioon televisiossa olevan antenniliitännän kautta vaan langattomasti wifiverkon kautta tai langallisesti televisiossa olevan RJ-45 liitännän kautta. Jos kaapelimodeemi on mallia joka kytketään seinässä olevaan antenniliitäntään, siitä televisioon internetdata (ei siis antennisignaali) kulkee joko langattomasti kaapelimodeemin luoman wifiverkon kautta (tai RJ-45 kaapelilla joka kytketään modeemin ja älytelevision välille).
Jos siis huoneistossa myös nettiliitäntä tulee saman (ja jopa siis yhden ainoan) antenniliittimen kautta eli käytössä on antenniliittimellä varustettu kaapelimodeemi, television ja kaapelimodeemin johdot voi joutua yhdistämään T-haaroittimen avulla. Kuitenkin siitä samasta haaroitetusta seinän antenniliittimestä kaapelimodeemiin menee vain internetdata, ja televisioon sen antenniliitäntään puolestaan digitaalisessa muodossa oleva tvohjelmasignaali.
Mutta jos se nettiliittymä tulee sen antennnipistokkeen kautta, mitä todennäköisimmin se nettilittymä tulee samalta operaattorilta kuin kaapeli-tv. Esim. mun taloyhtiössä on DNA:n kaapeli-tv ja DNA:n kaapelinetti taloyhtiönettinä.
Mutta tästä ei ollut AP:n kohdalla kyse.
Kerrostaloissahan kaapeli-TV-operaattori ei ole kiveen kirjoitettu, vaan voi vaihtua jos taloyhtiö esim. kilpailuttaa palveluita, eikä silloin asukkaan osalta välttämättä mikään muu olennaisesti muutu kuin se, että asukas joutuu rekisteröitymään uuden operaattorin asiakkaaksi. Sähköiset liitännät ja kaapeloinnit huoneistoissa pysyvät (yleensä) täysin samoina elleivät ne ole täysin vanhentuneita, eikä modeemiakaan välttämättä joudu vaihtamaan. Yleisen netin ilmaisen perusnopeuden nopeus voi muuttua ja saatavissa olevien lisäpalvelujen tarjonta ja niiden hinnat. Ja näköjään myös se, näkyvätkö maikkarin kanavat vaiko ei. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää. Ilmeisesti on paljon suomalaisia, jotka ovat vasta viime aikoina muuttaneet antennitalouksista maalta kaupunkiin eivätkä tiedä, mitä kaapeli-tv tarkoittaa. 🤔
Ei tarvitse olla maalta. Jos ei vaan kiinnosta tekniset asiat, niin sitten ei kiinnosta. Ne tekee ja asentaa laitteita, jotka osaa ja joita kiinnostaa opetella. Ketjun aloittaja on ihan tyypillinen tapausesimerkki siitä ihmistyypistä, jota ei kiinnosta ja se on hei ihan ok. Sitä varten on olemassa muita, jotka hoitaa.
No jos telkkarin kytkee antennipistukkaan ja hakee kanavat, nämä nykytelkkarit kysyvät otetaanko kanavat antenni- vai kaapelipuolelta. Voisi kysyä siltä, joka kanavat haki, että kummaltako puolelta haki... Se ei toki kerro vielä sitä, onko kyseessä Elisan, Telian vai DNAn kaapeli, mutta usein kerrostalon alakerran ilmoitustaululta sellaisen tiedon löytää.
Taloyhtiössä elisan kaapeliteevee ja nyt siis häipyy kanavia? Onko parempi virittää kanavat antennin kautta jo tässä vaiheessa jos sieltä näkyy enemmän.
Telia on. Kulmassa luki DTV eli ei Elisan.
On ne. Seuraavat mokat keittelet sitten sillä puhelimella.