Mulla on Elisan nettiyhteys kotona. Enkö enää näe Ava-kanavaa ja muita MTV3:n kanavia??
MTV:n kanavat pimenevät pian monessa kodissa
Elisa ja MTV ovat tiedottaneet, että keskiviikosta alkaen MTV:n ilmaiskanavat eivät enää näy Elisan kaapeli-tv:ssä.
Tällaisia kanavia ovat MTV3, MTV Sub ja MTV Ava.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/222deeef-8c17-415a-b5c4-1a55cfb1…
Kommentit (134)
Kuka enään ns. suoraa tv-kuvaa katselee? Itse yleensä tvstä tulee katsottua joskus harvoin 20.30 uutisia, france24 voi olla silloin tällöin illalla päällä taustalla ja muuten netflix, areena ja youtube on käytössä. Suomalaisia viihdeohjelmia ei tule katsottua ollenkaan.
Elisa tiedottaa että taloyhtiöt jossa on Elisan kaapeli sitä ei voi sanoa irti eikä sopimusta muuttaa, eli tyhjästä pitäisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka enään ns. suoraa tv-kuvaa katselee? Itse yleensä tvstä tulee katsottua joskus harvoin 20.30 uutisia, france24 voi olla silloin tällöin illalla päällä taustalla ja muuten netflix, areena ja youtube on käytössä. Suomalaisia viihdeohjelmia ei tule katsottua ollenkaan.
No kaikki eivät tee niinkuin sinä teet ehkäpä. Ihmisillä tuppaa olemaan erilaiset harrastukset ja kiinnostuksen kohteet ja tiedän paljon väkeä jotka katsoo vielä suoraa teeveetä.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössä elisan kaapeliteevee ja nyt siis häipyy kanavia? Onko parempi virittää kanavat antennin kautta jo tässä vaiheessa jos sieltä näkyy enemmän.
No en tiedä näkyykö siellä enemmän. Toki maikkarin kanavarypäs kyllä. Onneksi kuitenkin useimmissa nykytöllöissä on sekä kaapeli- että anteniverkon virittimet, mutta virittimen tyypin asetuksista vaihtaminen vaatii antennikaapelijumpan lisäksi kanavahaun ja suosikkikanavien uudelleenjärjestelyn jos sellaisia käyttää.
Näkyykö sinulla Elisan verkossa muuten Viaplay TV, kanava 21, kuten DNA:n kaapeliverkossa on näkynyt viime talvesta lähtien?
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössä elisan kaapeliteevee ja nyt siis häipyy kanavia? Onko parempi virittää kanavat antennin kautta jo tässä vaiheessa jos sieltä näkyy enemmän.
No eipä se auta ITSE viritellä "antennin kautta" jos taloyhtiössä EI OLE antenniverkkoa. Tai sitten virittelet itse sen antenninkin, jonka kytket televisioon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee kanavapaikalla Kaap. DTV Info
Eli mitä tämä tarkoittaa?
DTV = Don't Tell Viestintävirasto
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä jos asia on niin että MTV vaatii Elisalta maksua? Sehän siellä itse on vieraana Elisan verkossa ja saanut kuulemma ilmaiseksi jopa olla. Ei oikein mitään järkeä kuulosta olevan tässä MTV:n touhussa.
Maikkariltahan on ollut fyrkat vähissä jo pitkään. Sen takiahan Pekka Poudan koirakin irtisanottiin yt-neuvottelujen jälkeen, kun ko. hauvelin asunto-, auto- ja ruokaetu kävivät maikkarille liian kalliiksi eikä hauvelilla huhujen mukaan ollut edes alempaa korkeakoulututkintoa.
Minulla näkyy kaikki muut kanavat paitsi Saimaan ja Panaman kanava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössä elisan kaapeliteevee ja nyt siis häipyy kanavia? Onko parempi virittää kanavat antennin kautta jo tässä vaiheessa jos sieltä näkyy enemmän.
No eipä se auta ITSE viritellä "antennin kautta" jos taloyhtiössä EI OLE antenniverkkoa. Tai sitten virittelet itse sen antenninkin, jonka kytket televisioon.
Ainakin itselläni pk-seudulla kun asunto ei ole aivan betontalon kellarissa, näkyivät antenniverkon SD-kanavat kymmensenttisellä tietokoneen usb-tv-mokkulan piiskalla jos vain ikkunat sattuvat olemaan Espoon lähettimen suuntaan. Tosin en tiedä kuinka herkkiä nykyisten televisioiden antennivirittimet ovat ja millä taajuuksilla ne niput ovat, vai vaativatko kunnon oikein mitoitetun yagidipoliantennin toimiakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössä elisan kaapeliteevee ja nyt siis häipyy kanavia? Onko parempi virittää kanavat antennin kautta jo tässä vaiheessa jos sieltä näkyy enemmän.
No en tiedä näkyykö siellä enemmän. Toki maikkarin kanavarypäs kyllä. Onneksi kuitenkin useimmissa nykytöllöissä on sekä kaapeli- että anteniverkon virittimet, mutta virittimen tyypin asetuksista vaihtaminen vaatii antennikaapelijumpan lisäksi kanavahaun ja suosikkikanavien uudelleenjärjestelyn jos sellaisia käyttää.
Näkyykö sinulla Elisan verkossa muuten Viaplay TV, kanava 21, kuten DNA:n kaapeliverkossa on näkynyt viime talvesta lähtien?
eikö menny jakeluun ne anteeni lähetykset loppu 2025
Vierailija kirjoitti:
Minulla näkyy kaikki muut kanavat paitsi Saimaan ja Panaman kanava.
Vinkki: Jos vaihdat tv:n asetuksissa lokaatioksi Englannin, silloin näkyy myös Englannin kanaali.
Vierailija kirjoitti:
Jaa eipä siellä telkkarissa taida kohta enää paljoa katsottavaa olla jos kanavat alkaa pimenemään pikkuhiljaa.
Ja lopuillakin kanavilla yksi ohjelma viikossa ja muina päivinä sama ohjelma uusintana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat kenen NETTI sinulla on ja sitten kyselet KAAPELI-TVn asioita?
Ihan sama kuin sanoisit "minulla on samsungin puhelin. toimiiko kahvinkeitin keittiössä?"
Ai v..ttu,nyt tuli makiat naurut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössä elisan kaapeliteevee ja nyt siis häipyy kanavia? Onko parempi virittää kanavat antennin kautta jo tässä vaiheessa jos sieltä näkyy enemmän.
No en tiedä näkyykö siellä enemmän. Toki maikkarin kanavarypäs kyllä. Onneksi kuitenkin useimmissa nykytöllöissä on sekä kaapeli- että anteniverkon virittimet, mutta virittimen tyypin asetuksista vaihtaminen vaatii antennikaapelijumpan lisäksi kanavahaun ja suosikkikanavien uudelleenjärjestelyn jos sellaisia käyttää.
Näkyykö sinulla Elisan verkossa muuten Viaplay TV, kanava 21, kuten DNA:n kaapeliverkossa on näkynyt viime talvesta lähtien?
eikö menny jakeluun ne anteeni lähetykset loppu 2025
Höpö höpö. Analoginen TV-lähetystoiminta, ja myöhemmin sen jälkeen digitaalisten SD-lähetysten lähettäminen loppui. Digikanavat HD-muodossa jatkoivat sen jälkeen sekä antenni- että kaapeliverkoissa.
Meillä elisa ja näkyy viaplay kanava 21.
Vierailija kirjoitti:
Meillä elisa ja näkyy viaplay kanava 21.
Ihmeellistä! Sieltähän tulee ilmaiseksi jopa Englannin liigan fudista joskus lauantaisin suorana.
No mutta täytyy sitten varmaan vihjata Viaplaylle, että ryhtyvät pyytämään Elisalta siitä niin suolaista summaa, että poistuu sekin kanava maikkarin nipun ohella Elisan kaapeliverkosta. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Elisan valokuitu, muttei mitään hajua näkyykö telkkarissa joku kanava vai ei. Eikä sillä niin väliä, ehkä kerta vuoteen tulee kyseinen laitos avattua. Eli siinä mielessä en tässä muutoksessa mitään menetä. M43
Niin.
"Monelle voi olla kuitenkin epäselvää, mistä kanavat ohjelmineen tv-laitteeseen ilmestyvät ja onko kotitaloudessa käytössä juuri Elisan kaapeli-tv.
Asia on helppo tarkistaa. Elisan mukaan tämä tapahtuu menemällä televisiossa kanavapaikalle 380. Jos ruudussa näkyy Elisan Infokanava, käytössä on Elisan kaapeli-tv."
Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat kenen NETTI sinulla on ja sitten kyselet KAAPELI-TVn asioita?
Ihan sama kuin sanoisit "minulla on samsungin puhelin. toimiiko kahvinkeitin keittiössä?"
Eikö nämä ole sama asia?
Internetyhteys ja kaapeli-tv ovat kaksi ihan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On harvinaisen sekava soppa nyt. Eihän tästä ole mitään ollut, nyt pamauttivat että huomenna pimenee joillakin eikä mistään näe varmuudella että onko vai eikö.
Millä tekniikalla toimiva nettilittymä sulla on? Eli kun sulla on se nettipäätelaite, niin mihin se johto kytketään kiinni? Siis se toinen johto kuin sähkötöpseliin kytketty virtajohto. Vai onko sulla joku Elisan data-SIM-kortti (mobiililaajakaista)? Vai tuliko jo liian vaikeita kysymyksiä...?
Tää lähinnä vaan, että pystyy edes arvailemaan, onko sun taloyhtiössä mahdollisesti Elisan tarjoama kaapeli-tv vai ei.
Toki tää asia selviäisi hetkessä, jos soittaisit isännöitsijälle, ja kysyisit, minkä operaattorin kautta se kaapeli-tv tulee.
En tiedä näistä mitään, kun poika asensi. Eli meillä on joku reititin tässä olohuoneessa, musta mötikkä, jossa vihreät valot ja se menee seinään. Sitten eteisen sähkökaapissa on joku musta mötikkä, joka menee siihen sähkökaapin seinään kiinni. Sen joutuu repimään välillä irti hetkeksi, jos netti pätkii.
Sitten maksan kuukaudessa itse Elisalle jostain nettiyhteydestä kotiin.
Tämän lisäksi meillä on tässä kerrostalossa joku ilmainen taloyhtiönetti, joka oli hidas ja paska.
Meillä ei ole mitään Elisa Viihdettä eikä mitään muitakaan bokseja. Meillä on vain 10 v vanha simppeli Samsungin älytelkkari
Tämä on hyvä, aito ja rehti kuvaus siitä, että kaikki eivät osaa/ ehdi/ jaksa/ viitsi perehtyä nykyteknologiaan. Toivon, että ihmiset lukevat tämän ajatuksella, ja miettivät onko tarpeeellista ja hyväksi viedä kaikki palvelut digiaikaan. Ihmiset eivät ole siihen valmiita. Älkääkä sanoko, että "pitäisi opetella", koska kuten kommentista näkee, asioita osaamattomat ihmiset eivät tiedä, mitä opetella, ja mistä aloittaa. Gigitaalisesten palvelujen käyttö ja hallinta edellyttää aihealueen kumulatiivista osaamista. Voisi verrata siihen, että fysiikkaa ei voi oppia, jos matematiikan perusasiat ei ole hallinnassa.
Enkä todellakaan halua arvostella kyseisen kommentin kirjoittajaa, päinvastoin. Minulla on läheisiä jotka ovat niin pihalla perusasioista ettei heille voi enää niitä (esim.alkavan muistisairauden vuoksi) opettaa.
Elisa on kyllä viestittänyt tästä riidasta useampaan otteeseen pitkin kevättä.