Mulla on Elisan nettiyhteys kotona. Enkö enää näe Ava-kanavaa ja muita MTV3:n kanavia??
MTV:n kanavat pimenevät pian monessa kodissa
Elisa ja MTV ovat tiedottaneet, että keskiviikosta alkaen MTV:n ilmaiskanavat eivät enää näy Elisan kaapeli-tv:ssä.
Tällaisia kanavia ovat MTV3, MTV Sub ja MTV Ava.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/222deeef-8c17-415a-b5c4-1a55cfb1…
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kellään hyviä vinkkejä miten saisin iäkkäät vanhempani suostumaan ottamaan Elisa viihde minin, olen nyt aamu kuudesta saakka kuunnellut heidän paasaustaan siitä kuinka jää monet ohjelmat katsomatta. Pitävät tällaisia Elisa viihde yms palveluita turhina 🙄
Miksi suostuisivat silkkaan pompotukseen ja pakkosyöttöön? Nauhoita sinä ne ohjemat Viihteelläsi ja kutsu heidät katsomaan luoksesi ne.
Elisan olisi ollut hyvä tuoda nämä asiat julkisuudessa esiin, koska nyt vaikuttaa siltä, että Elisa on tilanteen pahis ja ahne operaattori. Tämä ei ole mikään pieni ongelma, sillä merkittävä osa kaapeli-tv -talouksista pk-seudulla on Elisan verkossa.
Näkyvätkö MTV:n kanavat dnan tai Telian kaapeliverkossa edelleen? Voiko joku varmistaa? Millainen diili heillä sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kellään hyviä vinkkejä miten saisin iäkkäät vanhempani suostumaan ottamaan Elisa viihde minin, olen nyt aamu kuudesta saakka kuunnellut heidän paasaustaan siitä kuinka jää monet ohjelmat katsomatta. Pitävät tällaisia Elisa viihde yms palveluita turhina 🙄
Ei tarvita mitään Elisa Viihdettä tai muutakaan (kuukausi)maksullista palvelua. TV tai digiboksi, missä on myös DVB-T2 -viritin, riittää. MTV3 on edelleen vastaanotettavissa Digitan maanpäällisen antennijakelun kautta, kuten tässä ketjussa aiemmin mainittu.
Jos TV:ssä (tai varsinaisessa digiboksissa) on vain yksi antenniliitin, helpoin ja kätevin vaihtoehto lienee hankkia erillinen digisovitin (eli digiboksi) DVB-T2:sta varten tapauksessa, että vapaasti vastaanotettava DVB-T2 -kanavatarjonta ei riitä korvaamaan kaapeliverkon DVB-C -kanavatarjontaa.
Paikasta riippuen pienehkö sisäantenni voi riittää hyvään vastaanottoon, kuten tässä ketjussa aiemmin mainittiin. Muussa tapauksessa sen voi sijoittaa esim. parvekkeelle, suotuisinta olisi, että lähetysmasto olisi samalla suunnalla.
Käyttämällä tällaista:
https://www.kotiantenni.fi/product/560/antennikaapeli-latta-ikkunan-lap…
https://www.satshop.fi/antennikaapeli-latta-20cm.html
ei tarvitse porailla antennikaapelille reikiä ikkunan karmeihin. Käytin itse aiemmassa vuokrakämpässäni.
Valintoja nämä hyvin pitkälti ovat, kuinka vaikeaksi asian itselleen tekee. Investointeja jonkin verran, sen jälkeen kuukausikustannukset 0 €.
Emme toki tiedä, saako ja milloin MTV ja Elisa sopimuksensa kuntoon. Veikkaus on, että Elisan taipuessa MTV:n tahtoon, seuraavana tähtäimessä on DNA ja Telia sekä mahdollisesti ainakin joitakin keskisuuria KTV-operaattoreita, kuten Lounea. Tulisiko Elisa (ja jatkossa muutkin KTV-operaattorit) jakamaan siinä tapauksessa MTV:n kanavia verkossaan ilmaiseksi (koska maksavat siitä kuitenkin MTV:lle) on myös miettimisen arvoinen asia. Eli sama mainoksilla kuorrutettu sisältö, joka on "taivaalta" vastaanotettavissa maksutta, olisi KTV-
verkossa maksullista, ts. vaatisi kuukausivelotteisen maksukortin käyttämistä.
No, on ainakin rukoushuone pääkonttorissa. Siinä tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kellään hyviä vinkkejä miten saisin iäkkäät vanhempani suostumaan ottamaan Elisa viihde minin, olen nyt aamu kuudesta saakka kuunnellut heidän paasaustaan siitä kuinka jää monet ohjelmat katsomatta. Pitävät tällaisia Elisa viihde yms palveluita turhina 🙄
Ei kannata suostua!
Tämä on kulisseissa sovittu juttu. Molemmat hyötvät nyt. Kohdennettua pakkomainontaa tässä nyt haetaan ja sitä ettei voi mainosten aikana vaihtaa kanavaa.
Mtv urkkii jatkuvasti sitö missä käyt netissä. Kun yritin katsoa jotain katsomosta, kiin telkun ruudussa tuli viesti ja koodi joka piti syöttää luuriin "vahvistaakseen" tilin. Tämä toistuu ja toistui. Jotta maikkari saa profiloitua sut. Jos olin tyhentänyt selaimen historian kiin tilin vahvistus ei onnistunut.
Ollaan nyt koko mammapalsta ilman maikkarii eikä antauduta pakkomainontaan personoidusti
ota Viaplay ! Sieltä näkee kaikkki pelit + jormulat ja änärin
Vierailija kirjoitti:
Elisan olisi ollut hyvä tuoda nämä asiat julkisuudessa esiin, koska nyt vaikuttaa siltä, että Elisa on tilanteen pahis ja ahne operaattori. Tämä ei ole mikään pieni ongelma, sillä merkittävä osa kaapeli-tv -talouksista pk-seudulla on Elisan verkossa.
Näkyvätkö MTV:n kanavat dnan tai Telian kaapeliverkossa edelleen? Voiko joku varmistaa? Millainen diili heillä sitten on?
Ava näkyy meillä. Siihen on tietty kanavanumero millä voipi tarkistaa että minkä on, jossakin näistä eilisen ketjuista oli kerrottu. Kelaamallakin läpi kaikki viritetyt taitaa löytyä.
Onko tässä asiassa tuotu esiin molempien näkemykset? Vai mikä tässä on homman nimi? En ala ostamaan mitään lisäpalveluita tämän kiistan takia
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä asiassa tuotu esiin molempien näkemykset? Vai mikä tässä on homman nimi? En ala ostamaan mitään lisäpalveluita tämän kiistan takia
Tekoaäly vastasi näin maikkarin konkurssi
MTV Oy (Maikkari) ei ole tällä hetkellä konkurssissa, mutta yhtiö on kärsinyt pitkään huonosta taloudellisesta tilanteesta, tehden suuria tappioita ja menettänyt mainostuloja.
Iltalehti +1
Taloudellinen tilanne: MTV on tehnyt merkittäviä tappioita (lähes 100 miljoonaa euroa) ja sen on raportoitu tehneen voittoa viimeksi vuonna 2011.
Jakelukiistat: MTV on ollut uutisissa toukokuussa 2026 tiukan jakelusopimuskiistan vuoksi Elisan kanssa, mikä on vaarantanut MM-jääkiekon näkymisen suurelle osalle katsojia.
Omistus: Yhtiöllä on ollut haasteita omistajapohjan ja kannattavuuden kanssa, mutta se kuuluu Bonnierin/Telian/Schibstedin (eri aikoina uutisoitu) omistukseen.
Vaikka puheet konkurssista ovat olleet esillä julkisessa keskustelussa ja sosiaalisessa mediassa vaikean tilanteen vuoksi, kyseessä ei ole virallinen konkurssihetki.
Ja Elisan osalta
Elisa Oyj ei ole konkurssissa. Elisa on vakavarainen suomalainen pörssiyhtiö. Lokakuussa 2025 yhtiö ilmoitti laajoista, enintään 400 henkilöä koskevista muutosneuvotteluista Suomessa. Yhtiö tekee voittoa, mutta on sopeuttanut toimintaansa.
InstagramLauri Vuohensilta +2
Toiminta: Elisa jatkaa normaalisti toimintaansa ja on yksi Suomen suurimmista teleoperaattoreista.
Muutosneuvottelut 2025: Elisa ilmoitti lokakuussa 2025 tavoittelevansa 400 henkilön vähennyksiä Suomessa.
Taloudellinen tilanne: Vaikka irtisanomisia on tehty, kyse ei ole maksukyvyttömyydestä, vaan yrityksen toiminnan tehostamisesta.
No ap, joko selvisi näkyykö sulla vielä ne kanavat vai ei?
Kaikista helpoin ja nopein katsoa Emmerdaalit yms. Katsomo.fi palvelusta ilmaiseksi. Toki tulee vuorokauden viiveellä, mutta eipä tuo ainakaan itseä haittaa. Nytkin katsoin eilisen Emmerdaalin ja Love Island Suomen. Se hyvä puoli, että voi katsoa vaikka aamukahvilla näitä, kun itselle sopii. En jäänyt muita ohjelmia kaipaamaan, kun tulee vain uusintoja ja mainoksia. Jos isot ihmiset ja firmat ei pääse sopuun, niin olkoot. On muitakin kanavia joita voi vielä katsoa telkkarista, mutta muiden riitojen vuoksi en ala omaa elämää hankaloittamaan ja säätämään antennejen kanssa yms.
Vierailija kirjoitti:
Elisan olisi ollut hyvä tuoda nämä asiat julkisuudessa esiin, koska nyt vaikuttaa siltä, että Elisa on tilanteen pahis ja ahne operaattori. Tämä ei ole mikään pieni ongelma, sillä merkittävä osa kaapeli-tv -talouksista pk-seudulla on Elisan verkossa.
Näkyvätkö MTV:n kanavat dnan tai Telian kaapeliverkossa edelleen? Voiko joku varmistaa? Millainen diili heillä sitten on?
Meillä Telia ja kaikki ok.
Olisiko kellään hyviä vinkkejä miten saisin iäkkäät vanhempani suostumaan ottamaan Elisa viihde minin, olen nyt aamu kuudesta saakka kuunnellut heidän paasaustaan siitä kuinka jää monet ohjelmat katsomatta. Pitävät tällaisia Elisa viihde yms palveluita turhina 🙄