Suomen talous näyttää valoisalta
https://www.hs.fi/visio/art-2000011998973.html
Pankkikonserni Nordea kertoo Suomen talouden osoittavan vihdoin virkoamisen merkkejä alkuvuonna 2026.
Teollisuustuotanto nousi maaliskuussa korkeimmalle tasolleen sitten vuoden 2008, ja kuluttajatkin käyttävät jälleen rahaa.
Nordean ekonomisti Juho Kostiainen sanoo, että positiivisia merkkejä on saatu kaupan alalta, palveluista ja teollisuudesta.
Nordea ennustaa Suomen bruttokansantuotteen kasvavan tänä vuonna prosentin, mutta Hormuzinsalmen tilanne varjostaa näkymiä.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Paskan marjat. Nuoret / perheet ei uskalla ostaa asuntoja. Tai eivät saa lainaa.
Älä valehtele,tiedän useita ensiasunnon ostaneita.
Vierailija kirjoitti:
Paskan marjat. Nuoret / perheet ei uskalla ostaa asuntoja. Tai eivät saa lainaa.
RAHAA ON,mitä horiset.
Vierailija kirjoitti:
Positiivisia merkkejä näkyvissä - tätä on nyt hoettu 25 vuotta.
Toiseen suuntaan mennään koska:
Iran tilanne jatkuu ja tod.näk. pahenee
Maailmalla muitakin kyteviä konfliktitilanteita, mm Kiina-Taiwan-Usa rytinä
Työperäisen mukana tulevat jälkeläiset, puolisot, sukulaiset=lisää kuluja, osaaminen laskee
Muu haitallinen maahantuo
Jatkuvasti leikataan töistä iltalisiä, yölisiä, pyhälisiä ja pyhäpäiviä, yhä useampi tukien varaan
Jatkuvasti irtisanotaan, kilpailutukset kiristyvät ja teknologia vähentää ihmisten tarvetta
Vauvapalstan Mutuhenkilö tuntee näköjään paremmin asiat kuin ekonomistit.
Jos nyt kävisikin niin että tällä perskokkareiden sohlaamisella talous sittenkin lähtisi nousuun, niin olisihan sen vasemmiston mielestä siltikin väärin sammutettu. Tai ihan vähintääkin siitä huolimatta eikä sen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
En usko Hamas Sanomia.
Kasvu on ollut käynnissä jo 2025 viimeisellä neljänneksellä,loistava uutinen,kriisit toki myöhästyttivät kasvun käynnistymistä,mutta nyt mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.
Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.
Kaikki muuten asioita, jotka"vassarikin" ymmärtää. Mutta kokkaripersu ei ikinä. Hämmästyttävää.
Minä haluan kilpailla vassarin perustamasta työpaikasta,kertokaa mistä niitä löytyy,ulinaa kuuluu ja joku mystinen muu tarjoaa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Juu hyvin menee kun pitää leikata 10% Suomen budjetista ensi vaalikautena
Löysää löytyy euroopan suurimmasta julkisesta sektorista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.
Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.
Suomalaisten keskipalkka on Euroopan kovimmassa kolmanneksessa. Ei Suomi sentään mikään Sveitsi tai Norja ole.
Suomessa on vertailumaiden pienimmät palkat ja heikoin sosiaaliturva. Jokainen voi tsekata tuon googlesta.
Katsotaas tilannetta loppuvuodesta, lukeeko sittenkin taas että taloudessa ei näy valon merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.
Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.
Suomalaisten keskipalkka on Euroopan kovimmassa kolmanneksessa. Ei Suomi sentään mikään Sveitsi tai Norja ole.
Suomessa on vertailumaiden pienimmät palkat ja heikoin sosiaaliturva. Jokainen voi tsekata tuon googlesta.
Kaikki paitsi, trolli, EK, Kokoomus ja Persut...
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tietysti todella ikävä uutinen oppositiolle joka vastustaa Suomen hyvinvointia.
Protestilistalla tänään 2887 kpl, joten sitä nousu todella odotellessa, kuvastaa kyllä aivan muuta kuin nousua.
Kelaloiset hiiteen niin Suomi lähtee nousuun. Emme tarvitse tässä maassa toisten rahoilla eläviä turhakkeita. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.
Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.
Suomalaisten keskipalkka on Euroopan kovimmassa kolmanneksessa. Ei Suomi sentään mikään Sveitsi tai Norja ole.
Suomessa on vertailumaiden pienimmät palkat ja heikoin sosiaaliturva. Jokainen voi tsekata tuon googlesta.
Palkat pitäisi ainakin kaksinkertaistaa niin työnteko alkaa kiinnostaa työtä vieroksuvia kelaelättejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.
Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.
Suomalaisten keskipalkka on Euroopan kovimmassa kolmanneksessa. Ei Suomi sentään mikään Sveitsi tai Norja ole.
Suomessa on vertailumaiden pienimmät palkat ja heikoin sosiaaliturva. Jokainen voi tsekata tuon googlesta.
Palkat pitäisi ainakin kaksinkertaistaa niin työnteko alkaa kiinnostaa työtä vieroksuvia kelaelättejä
Taidat olla kelaelätti itse kun noin paljon asiasta tiedät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Positiivisia merkkejä näkyvissä - tätä on nyt hoettu 25 vuotta.
Toiseen suuntaan mennään koska:
Iran tilanne jatkuu ja tod.näk. pahenee
Maailmalla muitakin kyteviä konfliktitilanteita, mm Kiina-Taiwan-Usa rytinä
Työperäisen mukana tulevat jälkeläiset, puolisot, sukulaiset=lisää kuluja, osaaminen laskee
Muu haitallinen maahantuo
Jatkuvasti leikataan töistä iltalisiä, yölisiä, pyhälisiä ja pyhäpäiviä, yhä useampi tukien varaan
Jatkuvasti irtisanotaan, kilpailutukset kiristyvät ja teknologia vähentää ihmisten tarvetta
Vauvapalstan Mutuhenkilö tuntee näköjään paremmin asiat kuin ekonomistit.
Olen eri. Mutta Huom! Pankin ekonomisti! (Tosin ei VM:n ekonomistit ole olet sen luotettavampia)
Juu, ja kyllä luotan enemmän jopa vauvapalstaan ja varsinkin OMAAN rahapussiini ja siihen, että nettotuloni eivät ole nousseet vuodesta 2022 juuri yhtään. Ja monen asian hinta on jopa kaksinkertaistunut tänä aikana.
Näyttää kai se talous valoisalta, kun on paikattavia reikiä täynnä!
Juu hyvin menee kun pitää leikata 10% Suomen budjetista ensi vaalikautena