Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen talous näyttää valoisalta

Vierailija
12.05.2026 |

https://www.hs.fi/visio/art-2000011998973.html

 

Pankkikonserni Nordea kertoo Suomen talouden osoittavan vihdoin virkoamisen merkkejä alkuvuonna 2026.

 

Teollisuustuotanto nousi maaliskuussa korkeimmalle tasolleen sitten vuoden 2008, ja kuluttajatkin käyttävät jälleen rahaa.

 

Nordean ekonomisti Juho Kostiainen sanoo, että positiivisia merkkejä on saatu kaupan alalta, palveluista ja teollisuudesta.

 

Nordea ennustaa Suomen bruttokansantuotteen kasvavan tänä vuonna prosentin, mutta Hormuzinsalmen tilanne varjostaa näkymiä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle?

Vierailija
22/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.

Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.

Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.

Kaikki muuten asioita, jotka"vassarikin" ymmärtää. Mutta kokkaripersu ei ikinä. Hämmästyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan. 

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa. 

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Vierailija
24/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.

Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.

Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.

Suomalaisten keskipalkka on Euroopan kovimmassa kolmanneksessa. Ei Suomi sentään mikään Sveitsi tai Norja ole.

Vierailija
25/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan. 

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa. 

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Suomella on 200 miljardia velkaa. Siitä puolet kahden viime hallituksen ansiota. 6 miljardia ei ole mitään.

Vierailija
26/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Omani ei näytä.

No se on sun ongelmas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.

Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.

Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.

Suomalaisten keskipalkka on Euroopan kovimmassa kolmanneksessa. Ei Suomi sentään mikään Sveitsi tai Norja ole.

Ei se mikään saavutus ole koska Eurooppaan kuuluu itä-blokki. Vertailu siihen ei osoita menestystä. Päinvastoin itä-blokin pääkaupungeissa on paremmat palkat kuin Helsingissä.

Vierailija
28/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousevat palkat ovat kehitystä ja talouden kasvua. 

Kokoomus haluaa laskea palkkoja, koska se on suomalaisten työläisten vihollinen. Se on ainoa puolue joka haluaa leikata suomalaisten palkkoja. Kokoomus ei ymmärrä, että palkkojen nousu on talouden kasvua ja kehitystä. Kokoomuksen johdolla yritysten kilpailukyky on otettu matalista palkoista, eikä kilpailukykyisistä tuotteista. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja niitä myydään Suomessa vain kotimaisuuden avulla. 

Kokoomus saa suuria summia vaalirahaa yrityksiltä, ja siten yritykset saavat vaikutusvaltaa vaaleissa, vaikka yrityksillä ei ole edes äänioikeutta vaaleissa. Kokoomus ei aja ihmisten asiaa. Kokoomus valehtelee, että kun yrityksillä menee hyvin, niin ihmisillä menee hyvin. Niin hyvin ei yrityksillä tule koskaan menemään, että ne vapaaehtoisesti heruttaisivat ihmisille jotain. 

Kokoomuksen ajatus on täydellisen väärä. Ihmiset voivat hyvin kun heidän huolia kuunnellaan ja asioita hoidetaan ihminen edellä. Siihen kuuluu yhteiskunta ja talouden mukana yrityksetkin. Ihminen on kuitenkin se tärkein.

Herätys!

Elät wanhassa ajassa.

Suomessa ei palkkoja enää sovita Tupossa. Hallitus  ei enää istu Tupossa. EK ei enää istu Tupossa. AY ei enää istu Tupossa. Tupoa ei enää ole. Ei ole enää kolmekantaisia työmarkkinaneuvotteluja. Ne on loppuneet. 

Tessit ja palkat sovitaan suoraan työanatajien ja palkansaajien liittojen välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on palkanmaksupula. Mikä johtaa siihen että yritykset taantuvat eivätkä yritä kehittyä. Yrityksen täytyy kilpailla myös työvoimasta, muuten eivät saa hyviä työntekijöitä ja jäävät polkemaan paikoilleen.

Kokoomuksen johdolla yritykset eivät kehity koska Kokoomus on hyväksynyt sen että yritykset repivät tuottavuuden työntekijöiden matalista palkoista, eikä menestyvistä tuotteista.

Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.

Suomalaisten keskipalkka on Euroopan kovimmassa kolmanneksessa. Ei Suomi sentään mikään Sveitsi tai Norja ole.

Ei se mikään saavutus ole koska Eurooppaan kuuluu itä-blokki. Vertailu siihen ei osoita menestystä. Päinvastoin itä-blokin pääkaupungeissa on paremmat palkat kuin Helsingissä.

Suomalaisten keskipalkka on korkeampi kuin Britanniassa, Ranskassa ja Saksassa. Lisäksi meillä on pienimmät palkan erot.

Vierailija
30/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan. 

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa. 

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Suomella on 200 miljardia velkaa. Siitä puolet kahden viime hallituksen ansiota. 6 miljardia ei ole mitään.

On se merkittävä, koska se otettiin silloin kun velka oli murto-osa nykyisestä. 

Maksamme korkoja korolle siitä nykyisestä 7 mrd lainasta.

Olet esimerkki kuinka Kokoomus ei ymmärrä lainoista tai taloudesta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousevat palkat ovat kehitystä ja talouden kasvua. 

Kokoomus haluaa laskea palkkoja, koska se on suomalaisten työläisten vihollinen. Se on ainoa puolue joka haluaa leikata suomalaisten palkkoja. Kokoomus ei ymmärrä, että palkkojen nousu on talouden kasvua ja kehitystä. Kokoomuksen johdolla yritysten kilpailukyky on otettu matalista palkoista, eikä kilpailukykyisistä tuotteista. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja niitä myydään Suomessa vain kotimaisuuden avulla. 

Kokoomus saa suuria summia vaalirahaa yrityksiltä, ja siten yritykset saavat vaikutusvaltaa vaaleissa, vaikka yrityksillä ei ole edes äänioikeutta vaaleissa. Kokoomus ei aja ihmisten asiaa. Kokoomus valehtelee, että kun yrityksillä menee hyvin, niin ihmisillä menee hyvin. Niin hyvin ei yrityksillä tule koskaan menemään, että ne vapaaehtoisesti heruttaisivat ihmisille jotain. 

Kokoomuksen ajatus on täydellisen väärä. Ihmiset voivat hyvin kun heidän huolia kuunnellaan ja asioita hoidetaan ihminen edellä. Siihen kuuluu yhteiskunta ja talouden mukana yrityksetkin. Ihminen on kuitenkin se tärkein.

Herätys!

Elät wanhassa ajassa.

Suomessa ei palkkoja enää sovita Tupossa. Hallitus  ei enää istu Tupossa. EK ei enää istu Tupossa. AY ei enää istu Tupossa. Tupoa ei enää ole. Ei ole enää kolmekantaisia työmarkkinaneuvotteluja. Ne on loppuneet. 

Tessit ja palkat sovitaan suoraan työanatajien ja palkansaajien liittojen välillä.

Ei tämä asia kuulu tähän. Kokoomus tuo maan täyteen kehitysmaalaisia laskemaan meidän palkkoja.  

Arto Satonen kävi henkilökohtaisesti hakemassa Filippiineiltä hoitajia vaikka Suomessa on hoitajia työttömänä. Nyt meillä on kehitysmaalaisten työttömyys 20%.

Vierailija
32/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudessa kasvu alkoi jo 2024. Ilman sitä valtion talous olisi pahemmin pakkasella. Se osoittaa että Orpon talouspolitiikka on ollut myötämielinen talouskasvulle ja voimme odottaa että se jatkuu seuraavan hallituskauden alkuun.

Faktoja:

-Teollisuuden tilaukset ovat kasvaneet vuodesta 2024 ja ovat kasvussa.

-Helsingin pörssin lasku taittui 2024 ja nousu alkoi 2025 ja nousu jatkuu.

Talous kasvaa kunnes nykyinen tuotantokapasiteetti on taas 100 % käytössä. Investointeja ei Suomeen ole tulossa joten talouskasvu jää siihen. 

Se tarkoittaa että valtion tulot eivät siitä enää kasva ja valtion velkaantuminen jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousevat palkat ovat kehitystä ja talouden kasvua. 

Kokoomus haluaa laskea palkkoja, koska se on suomalaisten työläisten vihollinen. Se on ainoa puolue joka haluaa leikata suomalaisten palkkoja. Kokoomus ei ymmärrä, että palkkojen nousu on talouden kasvua ja kehitystä. Kokoomuksen johdolla yritysten kilpailukyky on otettu matalista palkoista, eikä kilpailukykyisistä tuotteista. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja niitä myydään Suomessa vain kotimaisuuden avulla. 

Kokoomus saa suuria summia vaalirahaa yrityksiltä, ja siten yritykset saavat vaikutusvaltaa vaaleissa, vaikka yrityksillä ei ole edes äänioikeutta vaaleissa. Kokoomus ei aja ihmisten asiaa. Kokoomus valehtelee, että kun yrityksillä menee hyvin, niin ihmisillä menee hyvin. Niin hyvin ei yrityksillä tule koskaan menemään, että ne vapaaehtoisesti heruttaisivat ihmisille jotain. 

Kokoomuksen ajatus on täydellisen väärä. Ihmiset voivat hyvin kun heidän huolia kuunnellaan ja asioita hoidetaan ihminen edellä. Siihen kuuluu yhteiskunta ja talouden mukana yrityksetkin. Ihminen on kuitenkin se tärkein.

Herätys!

Elät wanhassa ajassa.

Suomessa ei palkkoja enää sovita Tupossa. Hallitus  ei enää istu Tupossa. EK ei enää istu Tupossa. AY ei enää istu Tupossa. Tupoa ei enää ole. Ei ole enää kolmekantaisia työmarkkinaneuvotteluja. Ne on loppuneet. 

Tessit ja palkat sovitaan suoraan työanatajien ja palkansaajien liittojen välillä.

Ei tämä asia kuulu tähän. Kokoomus tuo maan täyteen kehitysmaalaisia laskemaan meidän palkkoja.  

Arto Satonen kävi henkilökohtaisesti hakemassa Filippiineiltä hoitajia vaikka Suomessa on hoitajia työttömänä. Nyt meillä on kehitysmaalaisten työttömyys 20%.

Palkkoja ei voi alentaa mutta sinut voidaan irtisanoa ja ottaa tilallesi filippiini.

Ja näinhän on tapahtunut, bussikuskit, taksikuskit, jakelukuskit, hoitajat, siivoojat, insinöörit, ... kaikki muuttuvat ulkkareiksi ja suomalaiset työttömiksi.

Vierailija
34/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan. 

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa. 

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Suomella on 200 miljardia velkaa. Siitä puolet kahden viime hallituksen ansiota. 6 miljardia ei ole mitään.

On se merkittävä, koska se otettiin silloin kun velka oli murto-osa nykyisestä. 

Maksamme korkoja korolle siitä nykyisestä 7 mrd lainasta.

Olet esimerkki kuinka Kokoomus ei ymmärrä lainoista tai taloudesta mitään.

Vinkuminen ei auta. Velka on otettu ja nyt sitä maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan. 

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa. 

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Suomella on 200 miljardia velkaa. Siitä puolet kahden viime hallituksen ansiota. 6 miljardia ei ole mitään.

On se merkittävä, koska se otettiin silloin kun velka oli murto-osa nykyisestä. 

Maksamme korkoja korolle siitä nykyisestä 7 mrd lainasta.

Olet esimerkki kuinka Kokoomus ei ymmärrä lainoista tai taloudesta mitään.

Vinkuminen ei auta. Velka on otettu ja nyt sitä maksetaan.

Kukaan ei ole vinkumassa. Pitää löytää syylliset, eli Kokoomus ja koko edellinen hallitus ovat syyllisiä tähän velkaan. 

Vain Persut ovat olleet oikeassa koko ajan ihan kaikessa. 

Vierailija
36/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousevat palkat ovat kehitystä ja talouden kasvua. 

Kokoomus haluaa laskea palkkoja, koska se on suomalaisten työläisten vihollinen. Se on ainoa puolue joka haluaa leikata suomalaisten palkkoja. Kokoomus ei ymmärrä, että palkkojen nousu on talouden kasvua ja kehitystä. Kokoomuksen johdolla yritysten kilpailukyky on otettu matalista palkoista, eikä kilpailukykyisistä tuotteista. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja niitä myydään Suomessa vain kotimaisuuden avulla. 

Kokoomus saa suuria summia vaalirahaa yrityksiltä, ja siten yritykset saavat vaikutusvaltaa vaaleissa, vaikka yrityksillä ei ole edes äänioikeutta vaaleissa. Kokoomus ei aja ihmisten asiaa. Kokoomus valehtelee, että kun yrityksillä menee hyvin, niin ihmisillä menee hyvin. Niin hyvin ei yrityksillä tule koskaan menemään, että ne vapaaehtoisesti heruttaisivat ihmisille jotain. 

Kokoomuksen ajatus on täydellisen väärä. Ihmiset voivat hyvin kun heidän huolia kuunnellaan ja asioita hoidetaan ihminen edellä. Siihen kuuluu yhteiskunta ja talouden mukana yrityksetkin. Ihminen on kuitenkin se tärkein.

Herätys!

Elät wanhassa ajassa.

Suomessa ei palkkoja enää sovita Tupossa. Hallitus  ei enää istu Tupossa. EK ei enää istu Tupossa. AY ei enää istu Tupossa. Tupoa ei enää ole. Ei ole enää kolmekantaisia työmarkkinaneuvotteluja. Ne on loppuneet. 

Tessit ja palkat sovitaan suoraan työanatajien ja palkansaajien liittojen välillä.

Ei tämä asia kuulu tähän. Kokoomus tuo maan täyteen kehitysmaalaisia laskemaan meidän palkkoja.  

Arto Satonen kävi henkilökohtaisesti hakemassa Filippiineiltä hoitajia vaikka Suomessa on hoitajia työttömänä. Nyt meillä on kehitysmaalaisten työttömyys 20%.

Palkkoja ei voi alentaa mutta sinut voidaan irtisanoa ja ottaa tilallesi filippiini.

Ja näinhän on tapahtunut, bussikuskit, taksikuskit, jakelukuskit, hoitajat, siivoojat, insinöörit, ... kaikki muuttuvat ulkkareiksi ja suomalaiset työttömiksi.

Vasemmisto on keksinyt palkkatukijärjestelmän, jolla lasketaan suomalaisten palkkoja. Yritykset eivät halua palkata ketään normaaliin työsuhteeseen, ne palkkaavat palkkatuettuja ulkomaalaisia, joiden palkan maksaa valtio ja vuokran maksaa Kela. Näin lasketaan suomalaisten palkkoja ja tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä. 

Vasemmisto on aina pilannut markkinatalouden hyödyt duunareille omilla ratkaisuillaan ja Kokoomus on ollut tähän myös tyytyväinen. Yrittäjät kiittää. 

Vierailija
37/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousevat palkat ovat kehitystä ja talouden kasvua. 

Kokoomus haluaa laskea palkkoja, koska se on suomalaisten työläisten vihollinen. Se on ainoa puolue joka haluaa leikata suomalaisten palkkoja. Kokoomus ei ymmärrä, että palkkojen nousu on talouden kasvua ja kehitystä. Kokoomuksen johdolla yritysten kilpailukyky on otettu matalista palkoista, eikä kilpailukykyisistä tuotteista. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja niitä myydään Suomessa vain kotimaisuuden avulla. 

Kokoomus saa suuria summia vaalirahaa yrityksiltä, ja siten yritykset saavat vaikutusvaltaa vaaleissa, vaikka yrityksillä ei ole edes äänioikeutta vaaleissa. Kokoomus ei aja ihmisten asiaa. Kokoomus valehtelee, että kun yrityksillä menee hyvin, niin ihmisillä menee hyvin. Niin hyvin ei yrityksillä tule koskaan menemään, että ne vapaaehtoisesti heruttaisivat ihmisille jotain. 

Kokoomuksen ajatus on täydellisen väärä. Ihmiset voivat hyvin kun heidän huolia kuunnellaan ja asioita hoidetaan ihminen edellä. Siihen kuuluu yhteiskunta ja talouden mukana yrityksetkin. Ihminen on kuitenkin se tärkein.

Herätys!

Elät wanhassa ajassa.

Suomessa ei palkkoja enää sovita Tupossa. Hallitus  ei enää istu Tupossa. EK ei enää istu Tupossa. AY ei enää istu Tupossa. Tupoa ei enää ole. Ei ole enää kolmekantaisia työmarkkinaneuvotteluja. Ne on loppuneet. 

Tessit ja palkat sovitaan suoraan työanatajien ja palkansaajien liittojen välillä.

Juuri niin. EK ja oikeistopuolueet halusivat eroon tupo-ratkaisuista. Koska ovat ahneita, eikä talouskasvu kiinnosta

Vierailija
38/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tietysti todella ikävä uutinen oppositiolle joka vastustaa Suomen hyvinvointia.

Poliittisen vasemmiston keinoja lisätä vasemmiston äänestäjiä, on pilata koko maan tulevaisuus ja näin saada lisää epätoivoisia vasemmiston äänestäjiä. Poliittinen vasemmisto elää epätoivon levittämisestä. Siksi vasemmisto tuo maan täyteen raiskareita ja uusia kehitysmaiden ongelmia.

Vasemmiston toiminta on itseään ruokkiva epätoivon syöksykierre, mikä lisää vasemmiston äänestäjiä, mutta maan ongelmat vaan kasautuvat. 

Siksi vasemmisto lupaa enemmän kuin yhteiskunta kykenee lupausta lunastamaan. Tämä tiedetään vasemmiston johdossa, mutta siitä ei välitetä, koska se takaa vasemmiston menestyksen. 

Kun maa on ajettu aivan vararikkoon tulee meistä toinen Argentiina.

Persut vasemmistoa? Kansallissosialisteja?

Vierailija
39/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousevat palkat ovat kehitystä ja talouden kasvua. 

Kokoomus haluaa laskea palkkoja, koska se on suomalaisten työläisten vihollinen. Se on ainoa puolue joka haluaa leikata suomalaisten palkkoja. Kokoomus ei ymmärrä, että palkkojen nousu on talouden kasvua ja kehitystä. Kokoomuksen johdolla yritysten kilpailukyky on otettu matalista palkoista, eikä kilpailukykyisistä tuotteista. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja niitä myydään Suomessa vain kotimaisuuden avulla. 

Kokoomus saa suuria summia vaalirahaa yrityksiltä, ja siten yritykset saavat vaikutusvaltaa vaaleissa, vaikka yrityksillä ei ole edes äänioikeutta vaaleissa. Kokoomus ei aja ihmisten asiaa. Kokoomus valehtelee, että kun yrityksillä menee hyvin, niin ihmisillä menee hyvin. Niin hyvin ei yrityksillä tule koskaan menemään, että ne vapaaehtoisesti heruttaisivat ihmisille jotain. 

Kokoomuksen ajatus on täydellisen väärä. Ihmiset voivat hyvin kun heidän huolia kuunnellaan ja asioita hoidetaan ihminen edellä. Siihen kuuluu yhteiskunta ja talouden mukana yrityksetkin. Ihminen on kuitenkin se tärkein.

Herätys!

Elät wanhassa ajassa.

Suomessa ei palkkoja enää sovita Tupossa. Hallitus  ei enää istu Tupossa. EK ei enää istu Tupossa. AY ei enää istu Tupossa. Tupoa ei enää ole. Ei ole enää kolmekantaisia työmarkkinaneuvotteluja. Ne on loppuneet. 

Tessit ja palkat sovitaan suoraan työanatajien ja palkansaajien liittojen välillä.

Ei tämä asia kuulu tähän. Kokoomus tuo maan täyteen kehitysmaalaisia laskemaan meidän palkkoja.  

Arto Satonen kävi henkilökohtaisesti hakemassa Filippiineiltä hoitajia vaikka Suomessa on hoitajia työttömänä. Nyt meillä on kehitysmaalaisten työttömyys 20%.

Palkkoja ei voi alentaa mutta sinut voidaan irtisanoa ja ottaa tilallesi filippiini.

Ja näinhän on tapahtunut, bussikuskit, taksikuskit, jakelukuskit, hoitajat, siivoojat, insinöörit, ... kaikki muuttuvat ulkkareiksi ja suomalaiset työttömiksi.

Vasemmisto on keksinyt palkkatukijärjestelmän, jolla lasketaan suomalaisten palkkoja. Yritykset eivät halua palkata ketään normaaliin työsuhteeseen, ne palkkaavat palkkatuettuja ulkomaalaisia, joiden palkan maksaa valtio ja vuokran maksaa Kela. Näin lasketaan suomalaisten palkkoja ja tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä. 

Vasemmisto on aina pilannut markkinatalouden hyödyt duunareille omilla ratkaisuillaan ja Kokoomus on ollut tähän myös tyytyväinen. Yrittäjät kiittää. 

Eli yrittäjä ei edelleenkään halua maksaa palkkaa. Haluaa maksattaa palkat yhteiskunnalla.

Vierailija
40/57 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tietysti todella ikävä uutinen oppositiolle joka vastustaa Suomen hyvinvointia.

Julkistalouden professori Roope Uusitalo Helsingin yliopistosta toppuuttelee hallituksen kasvuinnostusta ja pitää rohkeana väitettä, että talouskasvu olisi lähtenyt käyntiin.

 

Valtiovarainministeri Riikka Purra ja pääministeri Petteri Orpo kehuivat viikonloppuna hallituksen toimia ja talouskasvun merkkejä.

 

Uusitalon mukaan yksittäiset hyvät uutiset eivät riitä, sillä ennustelaitokset ovat yhä pessimistisiä ja esimerkiksi valtiovarainministeriö ennustaa vain 0,6 prosentin kasvua tälle vuodelle.

 

Professori huomauttaa myös, ettei kulutuksen kasvu johdu tuloveromuutoksista, koska veroja on alennettu lähinnä yli 100 000 euroa vuodessa tienaavilta. 

 

Talouskasvu | ”Iso kiitos Riikka Purralle” on rohkea väite, professori toppuuttelee kasvuinnostusta

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011999612.html