Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut lapselta mitään äitienpäivänä

Vierailija
10.05.2026 |

15-vuotias ainokainen ei muistanut koko äitienpäivää. Muistutettuna toivotti hyvää äitienpäivää. Sanoin, että kun et itse muistanut, niin voisit vaikka siivota oman huoneesi niin tulisin iloiseksi. Lupasi, ei siivonnut. Lupasi myös lukea kokeeseen, ei lukenut. Kakku kyllä kelpasi, oli vetänyt 1/4 ennen kuin heräsin. 


En todellakaan mitään lahjoja kaipaa, mutta kyllä tuli äitinä epäonnistunut olo. ADD-nuori toki on, mutta näköjään täysin kylenemätön asettumaan toisen asemaan. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun eli sinun itsesi ja/tai puolisosi täytyy sille lapselle opettaa, että äitiä ja mummoa muistetaan kukalla ja/tai lahjalla äitien päivänä. Jotkut äidit eivät halua kuin korkeintaan valkovuokkokimpun ja sekin asia sitten täytyy sinun itsesi lapselle ilmaista.

Vierailija
42/50 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on vielä kovin nuori. Itse kävimme miehen vanhemmilla, mieheni lapseton sisko ei onnitellut lainkaan ei myöskään mieheni isä. En yllättynyt, tätä se on aina ollut, mutta onhan se nyt ihan hemmetin tökeröä.

Miks miehen siskon tai isän olisi sua pitänyt onnitella? Ei hyvää päivää😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oli ennen heräämistäsi "vetänyt kakkua", vaikkei tiennyt äitienpäivästä?

Kai hän on kakun huomannut! Syönyt tietämättä miksi äiti on kakun tehnyt! Tyhmä nuori!

Vierailija
44/50 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 32-vuotias. En itsekään lapsena tai nuorena oikeasti muistanut äitini syntymäpäiviä tai äitienpäiviä, vaikka hän rakas onkin.

Nyt vasta aikuisena muistan aina kaikkien päivät ja haluan ostaa lahjoja ja tuntuu kyllä kauhealta, miten en nuorena laittanut oikein edes ajatusta vanhempien merkkipäiviin. 

 

Jos lapsesi aikuisena viisastuvat ja ymmärtävät, että äiti ei ole itsestäänselvyys, mikä lapsesta saattaa tuntua. 

70- luvulla asuimme maalla. Kävin koulua kirkonkylällä. Joka äitienpäivää edeltävänä perjantaina, kun olin kouluunlähdössä, isäni antoi rahaa ja pyysi ostamaan kukan äidille.

Näin jo 70-luvun maalaismiehet osasivat muistaa vaimoaan äitienpäivänä!

Vierailija
45/50 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Odota muilta aikuisilta asioita ja tekoja, älä nuorelta vielä. Olet liian vaativa vanhempi, syyllistävä uhriutuja(?) ja koko ajan huomautteleva? Se on haitallista. Tosin voit kertoa etukäteen, mitä toivoisit äitienpäivänä lahjaksi. Ja miten se hankitaan, pitää muiden miettiä yhdessä nuoren kanssa. Mummo, isä, muu? Sä voit muistaa omaa sukua."

 

Missä vaiheessa se skidi sitten opetetaan ihmisten tavoille? Ei kai se niin voi mennä, et 15-vuotiaana sä elät vielä niin kuin pellossa ja sit pitäisi yhtäkkiä kääntää eri vaihde päälle. Kyllä lapsi täytyy saada pienestä pitäen tajuamaan, mitä on toisten huomioon ottaminen. Itselläni on 6-vuotias skidi ja kyllä hän oli monta päivää ennen äitienpäivää intopinkeenä, et mitä hänen lahjastaan tykätään ja kakusta, johon hän sai ite väkertää kuorrutteen:D

M27

Vierailija
46/50 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kersoilta ei saa vaatia mitään, kun ne saattavat mennä rikki, niih.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/50 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä vaiheessa se skidi sitten opetetaan ihmisten tavoille? Ei kai se niin voi mennä, et 15-vuotiaana sä elät vielä niin kuin pellossa ja sit pitäisi yhtäkkiä kääntää eri vaihde päälle. Kyllä lapsi täytyy saada pienestä pitäen tajuamaan, mitä on toisten huomioon ottaminen. Itselläni on 6-vuotias skidi ja kyllä hän oli monta päivää ennen äitienpäivää intopinkeenä, et mitä hänen lahjastaan tykätään ja kakusta, johon hän sai ite väkertää kuorrutteen:D

M27"

 

Ihmettelin myös kommentoimaasi kommenttia. Näköjään nuoria pitäisi käsitellä pumpulihansikkain, ei vaatia mitään, koska he herkkinä saattavat mennä rikki kuten tuossa jo sanottiinkin. 

Vierailija
48/50 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapset ja puoliso edes jotenkin muistaa perheen äitiä.

Korttikin riittää.

Se että pikkulapsi perheet viettävät sitä ihanaa Äitienpäivä kuplaansa on suloista.

 

Niin.... Kun sitten se perheen vanhin äiti,  isoäiti jää  ( ainakin minä jään aina)  hyvin vähälle  huomiolle. Onnittelu tekstari tai soittaminen. Siinäpä ne.

Ja mielessäni  toivon ( en ikipäivänä sano tätä aikuisille lapsilleni),  toivon vaan  hiljaa aatoksissani,  että jos soitatte mummille  Äitienpäivä Onnittelu soiton, niin..... siinä puhelussa voisi edes vähän  kysellä mummin vointia, asioita  ja kuulumisia.

Nyt he puhuvat itsestään, omasta ihanasta Äitienpäivästään ihanien lapsiensa kanssa  ja miten nämä  pikkulapset  muistavat ihanasti äitiään.....

Tottakai  minäkin  iloitsen siitä heidän puolestaa.

Mutta... onko se  Onnittelu puhelu mummille... toki on, hyvä kun edes soittavat. ...  Ja mummi jatkaa vaan siellä omassa kodissaa arki juttujaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/50 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mitä uhriutumista.

Vierailija
50/50 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto mitä uhriutumista.

Totuus iskee päin pläsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän