Miten voit olla niin varma että kuoleman jälkeen ei tapahdu enää mitään?
Mitä jos kuoleman jälkeen on helvetti? Pelottaa mua ainakin
Kommentit (75)
Olen todella hämmästynyt jos omasta näkökulmastani tilanne kuolemani jälkeen poikkeaa siitä mitä se ole ennen syntymääni.
Tapahtuuhan sitä ja paljonkin, ei tosin enää minulle. Elämä jatkaa kulkuaan vieden muistoani eteenpäin laineillaan kunnes ne himmenevät ja haihtuvat historian hämärään.
No niin mä nyt vaan ajattelen. Mitäs ihmeellistä siinä on? Ihan samalla tavallahan "uskon asia" kun hihhuleiden taivaatkin. Minä uskon että se on soronoo, valot kii ja se siitä. Joku toinen uskoo ties mihin jumaliin, uudelleen syntymiin, taivaisiin yms mitä mä sit taas pidän täysin epäuskottavana hölynpölynä. En koe siinä mitään ihmeellistä. Vaikea se on toisinkaan uskoa,kun ei kerta kaikkiaan vaan usko noita höpinöitä kuoleman jälkeisestä elämästä. Minä en koskaan tule muutoin uskomaan, uskokoot muut ihan mitä lystää.
Olen kuollut jo kertaalleen. Voin kertoa, että ei ole mitään "toista puolta", ei ole yhtään mitään. Pelkkää ihanaa hiljaisuutta ja pimeyttä. Harmittaa vieläkin kun saivat takaisin henkiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on uskonasia, jossa kunkin on yksin tehtävä valinta siitä, mihin uskoo. Suosittelen kyllä perehtymään näihin taivas- ja helvettiaiheisiin Raamatun, uskovien ja hengellisten ohjelmien kautta.
Jos olisikin niin, ettei esim. helvetti olekaan totta, niin et menetä siinä mitään, vaikka eläissäsi uskoit niin. Mutta jos onkin niin, että se on totta, etkä ole uskonut sitä, niin silloin ovat vitsit vähissä.
Kannattava vaihtoehto on siis se, että uskoo asian eli ottaa Jeesuksen varoitukset helvetistä todesta. Hän tuli maailmaan vartavasten kertomaan meille sen, mitä rajan toisella puolella ihmistä odottaa. Ja pelastamaan ihmisiä siltä pahalta vaihtoehdolta.
Joo ei kiitos. Tota mä pidän kyllä niin sataanan tekopyhänä touhuna että häpeisin varjoani jos olisin tuollainen "varman päälle" uskovainen. En todellakaan ala leikiä uskovani muuten kuin uskon ja minä uskon että nuo jutut on silkkaa skeidaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on vain aivojen ylläpitämää illuusiota, kuoleman jälkeen ei ole mitään, palaamme siihen tyhjyyteen mistä lähdimme...
Itseasiassa me olemme nyt tyhjyydessä ja palaamme ykseyteen. Tyhjyys on erillisyyttä yksydestä. Helvetti on iankaikkinen tyhjyys.
Jeesus sanoi: "Kaksi aterioi yhdessä. Toinen heistä kuolee, toinen jää eloon." Salome sanoi: "Kuka sinä oikein olet? Sinä tulit lepäämään luokseni ja söit pöydästäni niin kuin olisit lähtenyt hänestä, joka on Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen syntynyt hänestä, joka on yksi ja muuttumaton. Minulle uskottiin asioita, jotka kuuluvat Isälleni." Salome sanoi: "Minä olen oppilaasi." "Jeesus sanoi" Siksi sanon: Jos ihminen saavuttaa ykseyden, hänet täytetään valolla. Jos hän on jakaantunut, hänet täytetään pimeydellä."
Valo on kaikki mitä on. Tyhjyys on pimeyttä.
Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä,
Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä; eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
En tiedä. Mutta mielenkiintoista, että kuolemanrajakokemukset ovat aika samanlaisia, ja aina positiivisia. Kukaan ei ole nähnyt tunnelin päässä helvettiä
Mitä tapahtui ennen syntymääni? Eiköhän mun tietoisuus kuollessa sammu ihan samalla tavalla (paitsi nopeammin) kuin syntymäni jälkeen pikkuhiljaa kasvoi ja syttyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on vain aivojen ylläpitämää illuusiota, kuoleman jälkeen ei ole mitään, palaamme siihen tyhjyyteen mistä lähdimme...
Itseasiassa me olemme nyt tyhjyydessä ja palaamme ykseyteen. Tyhjyys on erillisyyttä yksydestä. Helvetti on iankaikkinen tyhjyys.
Jeesus sanoi: "Kaksi aterioi yhdessä. Toinen heistä kuolee, toinen jää eloon." Salome sanoi: "Kuka sinä oikein olet? Sinä tulit lepäämään luokseni ja söit pöydästäni niin kuin olisit lähtenyt hänestä, joka on Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen syntynyt hänestä, joka on yksi ja muuttumaton. Minulle uskottiin asioita, jotka kuuluvat Isälleni." Salome sanoi: "Minä olen oppilaasi." "Jeesus sanoi" Siksi sanon: Jos ihminen saavuttaa ykseyden, hänet täytetään valolla. Jos hän on jakaantunut, hänet täytetään pimeydellä."
Valo on kaikki mitä on. Tyhjyys on pimeyttä.
Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä,
Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä; eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
Silloin hän kosketti heidän silmiään ja sanoi: "Tapahtukoon teille niin kuin uskotte",
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Saa näkösi; sinun uskosi on sinut pelastanut".
"Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
mulle on ihan sama, mitä kuoleman jälkeen on, kunhan lääkärit toteaa varmuudella minut kuolleeksi ennen polttohautaista 🤐😁
mutta oikeasti.. ajatus siitä, että kehossani eläisi joku entiteetti, joka olisi irrallinen osa minua, on kovin outo… kun soluni lakkaa toimimasti kokonaisvaltaisesti, en ole enää olemassa. atomini jatkaa sitten matkaansa maassa, kasveissa ja muissa ihmisissä, tavaroissa, ilmassa…
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mutta mielenkiintoista, että kuolemanrajakokemukset ovat aika samanlaisia, ja aina positiivisia. Kukaan ei ole nähnyt tunnelin päässä helvettiä
Kyllä noista väitetyistä kuolemanrajakokemuksista moni sisältää kuvauksia Helvetistä, missä muuten on aina sopivasti riittävän tunnettuja ja ajankohtaan sopivia ihmisiä.
Toki sitten on näitä "valoa tunnelin päässä" kokemuksia, mitkä todennäköisesti johtuvat hapenpuutteesta aivoissa. Astronautit ja hävittäjälentäjät ovat kokeneet näitä ilmiöitä.
Olisi se kyllä uskomaton satttuma, jos olotilassa. jota ei ole mitenkään mahdollista havainnoida, eikä näin ollen ole myöskään mitenkään mahdollista tietää mitä siellä on, olisi taivas ja helvetti juuri sellaisena kuin ihminen on ne kuvaillut. Jos näin olisi, niin silloin olisi odotusarvona että jokainen ihminen tietää ensi lauantain lottorivin etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä kaistapäisempää on väittää tietävänsä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat.
Se on teloitusväline.
Hihgeleillä on jännä tarve haaskata tiettävästi ainut elämänsä kuvitellen jotain elämä vol. 2.0:aa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eikä taivasta. Turhaan säästelet impeyttäsi, Veijo.
Kukaan ei ole kuollut ja palannut kertomaan että mitä sitten tapahtuu. Miksi voit siis olla niin varma että helvettiä ei ole.
Koska helvetti (ja taivas) ovat ihmisen keksimiä juttuja.
Mistä tiedät?
Ei tiedä tuosta, ei ap enkä mä. Taivaskuvitelmat perustuvat toiveajatteluun. Jeesus puhui Taivaasta maan päällä mutta eihän ihminen siihen pysty, miehet varsinkaan.
Liikaa ahneutta, itselkyyttä ja vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Hihgeleillä on jännä tarve haaskata tiettävästi ainut elämänsä kuvitellen jotain elämä vol. 2.0:aa.
Ja heidän arvostelemisensa saa sinut tuntemaan itsesi viisammaksi, joten ole hyvä ja kiitä heitä.