Miten voit olla niin varma että kuoleman jälkeen ei tapahdu enää mitään?
Mitä jos kuoleman jälkeen on helvetti? Pelottaa mua ainakin
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä hämmästyn jos kuoltuani herään. Miksi niin kävisi?
Koska sinä et ole kehosi, vaan sielu.
Tietoisuus on puhtaasi aivojen neurokemiaa. Kun ihminen kuolee, ionipumput sammuvat ja alkaa mätänemisprosessi. Kuoleman jälkeen ei takuuvarmasti ole yhtään mitään tietoisuuteen viittaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve järki sen sanoo. Kun ihminen on kuollut, ei hänessä enää toimi mikään, koskaan. Mistään muusta ei ole mitään todisteita, että ihmisestä nyt erkanisi joku näkymätön sielu tai miksi sitä nyt kutsutaankin. Pelkkää satuilua ja toiveajattelua - kuten uskonnot on.
Minun järkeni taas sanoo, että on toiveajattelua ajatella, ettei hel*ettiä olisi olemassa.
Mikä siihen viittaa? Siis muu kuin joku muinainen satukirja? Vaikea ymmärtää.
Uutisia seuraamalla ei saa yhtään sekuntia lisää elämää elämäänsä. Tuntuu että uutisten lukeminen tuhlaa aikaa JA vuodattaa elämänvoimat kuiviin siinä sivussa. Ei auta katastrofiuutisten jälkeiset terveysjuomamainoksetkaan.
Sitten saatankin mennä ulos ja katsella puita ja lintuja ja pilviä ja aurinkoa ja ne vain menevät menojaan eivätkä tiedä mistään uutisista.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuollut jo kertaalleen. Voin kertoa, että ei ole mitään "toista puolta", ei ole yhtään mitään. Pelkkää ihanaa hiljaisuutta ja pimeyttä. Harmittaa vieläkin kun saivat takaisin henkiin.
No jos sielusi ei vielä ehtinyt jättää ruumista, niin onko ihme, ettet nähnyt mitään?
Vierailija kirjoitti:
Tietoisuus on puhtaasi aivojen neurokemiaa. Kun ihminen kuolee, ionipumput sammuvat ja alkaa mätänemisprosessi. Kuoleman jälkeen ei takuuvarmasti ole yhtään mitään tietoisuuteen viittaavaa.
Ruumis mätänee ja maatuu, mutta ihmisen sielu on ikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruumis mätänee ja maatuu, mutta ihmisen sielu on ikuinen.
Mitään sielua ei ole, ihmisen aivojen tietoisuus kuolee lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen sielu on ikuinen ja jatkaa ikuisuuteen. Ikuisuuden vaihtoehdot ovat joko ikuinen Taivas tai ikuinen Helvetti.
Ainoa pelastus ikuisesta Helvetistä on Raamatullinen Jeesus. Henk koht, uudestisyntynyt, elävä usko Häneen. Jeesus : minä olen Tie, Totuus, ja Elämä.
Kääntykää Jumalan puoleen ja pyytäkää että Hän näyttäisi teille kuka Hän on, ja antaisi teille uskoa. Saatatte yllättyä, mutta ette ainakaan menetä mitään!
Kaikkea Hyvää!
Tällä logiikalla pitäisi uskoa kaikkiin maailman tuhansiin uskontoihin. Ihan varmuuden vuoksi!
Ainut looginen ratkaisu on olla uskomatta mihinkään. Olla realisti. Kuoleman lopullisuudessa ei minusta ole mitään pelättävää. En edes haluaisi "iankaikkista elämää".
minnehän ne kaikki miljardit ihmiset mahtuisi ylösnousemuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Olen todella hämmästynyt jos omasta näkökulmastani tilanne kuolemani jälkeen poikkeaa siitä mitä se ole ennen syntymääni.
Ero on siinä, että ennen syntymääsi et vielä ollut olemassa etkä elänyt elämääsi, mutta kuoltuasi olet sen elänyt ja joudut tuomittavaksi siitä, miten sen elit.
Uskotko, että jos elät elämäsi Hitlerinä tai Stalinina, pääset kuoltuasi kuin koira veräjästä? Minusta se ei ole uskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todella hämmästynyt jos omasta näkökulmastani tilanne kuolemani jälkeen poikkeaa siitä mitä se ole ennen syntymääni.
Ero on siinä, että ennen syntymääsi et vielä ollut olemassa etkä elänyt elämääsi, mutta kuoltuasi olet sen elänyt ja joudut tuomittavaksi siitä, miten sen elit.
Uskotko, että jos elät elämäsi Hitlerinä tai Stalinina, pääset kuoltuasi kuin koira veräjästä? Minusta se ei ole uskottavaa.
No totta hitossa pääsee kuin koira veräjästä siinä mielessä, kun kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Mutta ei pitäisi alkaa tähän uskovaisten kanssa väittelemiseen. Mitään hyvää siitä ei seuraa, vain verenpaineen nousu.
Hyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta hitossa pääsee kuin koira veräjästä siinä mielessä, kun kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Mutta ei pitäisi alkaa tähän uskovaisten kanssa väittelemiseen. Mitään hyvää siitä ei seuraa, vain verenpaineen nousu.
Hyvästi.
No jos olet varma ettei kuoleman jälkeen ole mitään niin uskovien vastaukset ei pitäisi verenpainettasi kohottaa. Taitaakin olla niin että sisimmässäsi olet epävarma asiasta ja sen takia koet epämukavuutta ja varman pelkoakin kun kerrotaan mitä Raamattu opettaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvästi.
Miksi et siis pyrkisi elämäsi aikana mahdollisimman paljon hyötymään muista ihmisistä ja pääsemään kaikessa helpolla, jos kuvittelet, ettet joudu pahuudesta tuomiolle?
Vierailija kirjoitti:
Olla kuollut vastaa sitä samaa olotilaa kun ei olisi vielä syntynyt eli paluuta olemattomuuteen.
Ei välttämättä. Et vain muista.
Regressiohoidoissa ihmisiä on palautettu syntymää edeltävään aikaan rajan takana. Michael Newton esimerkiksi on koostanut kirjoja tuhansien tapausten pohjalta.
Minun järkeni taas sanoo, että on toiveajattelua ajatella, ettei hel*ettiä olisi olemassa.