Äitienpäivänä muistetaan omia äitejä ja isoäitejä, ei vaimoja
Äitienpäivä ei ole mikään vaimojen lahja- tai palveluspäivä. Se on äitienpäivä, ei vaimojenpäivä.
Kommentit (66)
Kiellät miehiä muistamasta miehen omien lasten äitiä?
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhea, mieheni teki nyt hirveän virheen kun antoi minulle ruusuja ja keitti aamukahvit.
Nyt jaksaa taas hoitaa mieslasta seuraavan vuoden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sinäkö määräät.Jopa teillä on isot huolet.
Ei tässä mitään huolta ole. Päivänselvä yksinkertainen asia.
No aika kovalta huolelta tuntuu kun erikseen pitää siitä avautua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kiellät miehiä muistamasta miehen omien lasten äitiä?
jos haluaa elää siinä perheessä mukana kannattaa huolehtia, että perheenjäsenet pitävät sinusta.
Siihen kuuluu perheenjäsenten huomioiminen (jotta sitten itseäkin joskus huomioidaan) .
Muuten huomaa olevansa ulko-oven toisella puolen ja ovi ei enää aukea. Kukaan ei itsekästä ihmistä kaipaa.
Sitä saa mitä tilaa. Eiks se mennytkin niin?
Vierailija kirjoitti:
Kunnon apupojaksi alistettu eunukkimies tietenkin ostaa lahjat, askartelee kortit ja hieroo vaimohallitsijansa jalkoja.
Ai mies on alistettu tossu, jos on huomaavainen puolisoaan kohtaan?
Hirvittää ajatellakin ihannettasi perhe-elämän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyseessä on äitienpäivä. Ei "oman äidin päivä". Saa muistaa ketä tahtojaan. Kyllä mies jolla on lapsia saa muistaa lastensa äitiä, olisi ihan suotavaakin.
Tämä. Meidän perheessä ei ole enää kumpaakaan isoäitiä, joten puoliso saa äitienpäivän huomioimista minulta siinä missä lapsiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Tosin mies voi pienten lasten kanssa yhdessä ilahduttaa perheen äitiä. Sitä kyllä ihmettelen, kun miespuoliset työkaverit ja kaverit lähettää äitienpäivän onnitteluja. Enhän minä heidän äiti ole. 😆
Miksi se on ongelma? Ei missään ole sanottu että vain omia äitejä onnitellaan. Itse onnittelen kaikkia tuttuja, joiden tiedän olevan äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän se mene noiden taliaivojen kaaliin, ei vaikka rautalangasta vääntäis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isän tehtävä onkin opettaa ja auttaa lapsia juhlimaan äitiä, kuten äiti opettaa ja auttaa lapsia juhlimaan isää isänpäivänä. Eli tuetaan lapsia perhejuhlakulttuuriin ja rakkaiden huomioimiseen.
Entä jos vanhemmat ei halua mitään juhlia äitienpäivänä tai isänpäivänä ? Väkisinkö pitää leikkiä että onpa kivaa kun tullaan kakkukahvien kanssa herättämään vaikka haluaisi nukkua pitkään eikä halua aamulla mitään makeaa syödä.
Lopeta kiukuttelu. Jos et halua että noita päiviä teillä vietetään niin sano se etukäteen ja selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän se mene noiden taliaivojen kaaliin, ei vaikka rautalangasta vääntäis!
Ainoa mikä ei mene kaaliin on, että mikä ihmeen himo teillä on alkaa vängätä asioista. Missään ei ole kielletty juhlistamasta äitienpäivänä myös muita kuin omaa äitiä eikä vastaavasti pakotettu mihinkään. Viettäkää itse äitienpäivä miten haluatte ja antakaa muiden tehdä samoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyseessä on äitienpäivä. Ei "oman äidin päivä". Saa muistaa ketä tahtojaan. Kyllä mies jolla on lapsia saa muistaa lastensa äitiä, olisi ihan suotavaakin.
Näin just, jos vaimo on miehen omien lasten äiti, niin kyllä silloin on ihan paikallaan, että mies muistaa vaimoaankin. Pienten lasten isien tehtävä ainakin on toimia "avustavana" juhlapäivän järjestäjänä.
Neuvonpas isoveljeäni että jättää vaimonsa juhlistaminen heidän kaksivuotiaan vastuulle. Varmasti tekee liitolle hyvää!
Jenkkiläistä kaupallista hapatusta, kuten ystävänpäivä ja babyshower.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkiläistä kaupallista hapatusta, kuten ystävänpäivä ja babyshower.
Mutta kivoja. Mieluummin tätä "hapatusta" kuin sunkkää murjottamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Tosin mies voi pienten lasten kanssa yhdessä ilahduttaa perheen äitiä. Sitä kyllä ihmettelen, kun miespuoliset työkaverit ja kaverit lähettää äitienpäivän onnitteluja. Enhän minä heidän äiti ole. 😆
Sinä olet äiti. Ihan samalla tavalla kuin jos olisi vaikka vasenkätisten päivä, jos olisit vasenkätinen, sinulle toivotettaisiin mukavaa vasenkätisten päivää, vaikka sanoja itse olisi oikeakätinen eikä itse viettäisi vasenkätisten päivää.
Vierailija kirjoitti:
No jos on vaimolla lapsia, nii toivottavasti ne on postiljoonin eikä tollasen mulkun.
Vaikutat ihan saatanan kusipäiseltä toivottavasti sinulla ei ole lapsia tai et ainakaan saa lisää.
Äitejä on juhlittu ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon apupojaksi alistettu eunukkimies tietenkin ostaa lahjat, askartelee kortit ja hieroo vaimohallitsijansa jalkoja.
Ai mies on alistettu tossu, jos on huomaavainen puolisoaan kohtaan?
Hirvittää ajatellakin ihannettasi perhe-elämän suhteen.
Yksinäinen surkimus tuo on. Siksi se tuollaista vihaista herjaa heittää.
Vierailija kirjoitti:
Äitejä on juhlittu ihan tarpeeksi.
Äitiyttä ei koskaan voi arvostaa liikaa. Ilman äitejä meitä ei olisi.
Jos luulee pääsevänsä säännöllisesti pilluun ilmaiseksi niin syytä onkin. Muuten voi sitten ostaa palvelunsa prostituutilta