Joko OPH pääjohtaja eronnut?
Kommentit (43)
Yksi kirjan kirjoittajista on suomalaissyntyinen nainen, joka kääntyi muslimiksi ja on Suomen ensimmäinen muslimirehtori. Itse olen ajatellut, että se on vain hyvä, jos radikaali-islamia ei opeteta, vaan lapset oppivat "länsimaisen" muslimiuskon. Mutta juuri tämä saa kritiikkiä, sanotaan, että "valkopestään" muslimia. Hoh hoijaa...
Vierailija kirjoitti:
Kelhä sanoo, että OPH:n laadunvarmistusprosessi petti.
– Ja olen siitä pahoillani. Meidän olisi pitänyt reagoida tilanteeseen jo aiemmin – tätä emme saa muutettua, mutta nyt teemme kaikkemme ja korjaamme materiaalit huolella, Kelhä sanoo.
hehee
Olihan taas selitys,tosi uskottavaa.Lakkautusvaatimus on entistä ajankohtaisempi,turha satojen huuhaiden suojatyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi erota? Kerro, jos tiedät!
Islamia opetetaan kouluissa vasten lakia. Opetushallitus on asiasta tietoinen.
Etkö sinä tiennyt?
En, koska olen ääri-islamia kannattava viherpunikki.
Kelhä nostaa esiin senkin, että Salam-sarja on julkaistu reilusti yli 10 vuotta sitten, ja hänen kautensa pääjohtajana alkoi kesäkuussa 2021.
– Aiheellista kritiikkiä sarjaa kohtaan toki on noussut esille myös pääjohtajakauteni aikana, ja olen hyvin pahoillani siitä, ettei kustannustoiminnassamme ole jo aiemmin saatu ongelmia korjattua.
kommunisti on pahoillaan =D
Vierailija kirjoitti:
Minna Kelhä (s. 1969 Helsinki) on suomalainen virkamies ja nykyinen Opetushallituksen pääjohtaja.
Kelhä on Vasemmistoliiton jäsen ja toimi Paavo Arhinmäen erityisavustajana sekä myöhemmin vuosina 2016–2019 Vasemmistoliiton eduskuntaryhmän pääsihteerinä. Hän työskenteli myös Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella kehittämispäällikkönä vuosina 2014 ja 2015. Ennen Opetushallituksen pääjohtajuutta Kelhä toimi opetusministeri Jussi Saramon valtiosihteerinä
Hänen kommunistitaustansa selittää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Luin alkuperäisen, suomalaisen professorin kritiikin tuosta kirjasarjasta. Kritiikki oli sitä, että islamia opetetaan länsimaalaisittain, eikä siten, mitä koraani sanoo. Islam kieltää tällaiset tulkinnat. Tästä ilmaisu "valkopestään islamia". Olisiko sitten pitänyt opettaa, että pyhä sota on velvollisuus jne., kuten koraanin ja islamin mukaan pitää opettaa. Tämä alkuperäinen kritiikki löytyy netistä hakusanoilla. Opetusministeri on tässä oikeassa, ei ole tapaa, miten islamia voitaisiin opettaa. Kouluissa tullaan siirtymään siihen, että kaikilla on elämänkatsomus oppiaineena.
Jaahas. Artikkeli, jonka luin oli julkaisussa Uusi Suomi. Ja juuri nyt se on poistettu netistä. Muilla nettisivuilla kerrotaan, että kirjasarja sisältää selkeää virheellistä tietoa, kuten että naisten tasa-arvo olisi islamin ansiota. No on kyllä sitten todellakin outo oppikirja.
Onhan Minna jo sanonut että on pahoillaan kun asia tuli ilmi.
Eikö se riitä!
Vierailija kirjoitti:
Onhan Minna jo sanonut että on pahoillaan kun asia tuli ilmi.
Eikö se riitä!
Pahoillaan oleminen on ihan hyväksyttävä anteeksipyyntö Suomessa. Oikeassa maailmassa ainoa tapa on erota tehtävästä.
tuskin ketään ullattui kommunisti edistää ialamia
Laiton tilanne jatkui vuosia ja eikähän ole vieläkään varmuutta, etteikö edelleen jatku. Tällaisia nämä vihervasemmistolaiset ovat. Ylimielisiä isänmaan pettureita. Täysiä saastoja.
Mikähän hinku näillä vihervasemmistolaisilla on pilata Suomi päästämällä tänne kelvottomista maista täysin kelvottomia, sopeutumattomia, rikollisia, rikollismielisiä.
pirkkalan moniste
lisätiedot p arajärveltä
Vierailija kirjoitti:
Mikähän hinku näillä vihervasemmistolaisilla on pilata Suomi päästämällä tänne kelvottomista maista täysin kelvottomia, sopeutumattomia, rikollisia, rikollismielisiä.
Viiltävä pakotus moraalikoodittomissa tuheroissa.
Adlercreuz oli oikeassa: uskonnon opetus koulussa pitää lopettaa.
Ei ole OPH:n ongelma, että joku persu näkee jossain ongelman. PS on hallusinoiva pelkopuolue, jonka kansanedustajat tekevät tekoälyllä kuvia aiheista, joita näkevät mielikuvituksessaan, mutta joita ei todellisuudessa ole olemassakaan.
pääjohtajien virka kestää 5 vuotta. Joten jos hyvin käy niin tuon tilalle saadaan joku nykyisen opetusministerin tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kirjan kirjoittajista on suomalaissyntyinen nainen, joka kääntyi muslimiksi ja on Suomen ensimmäinen muslimirehtori. Itse olen ajatellut, että se on vain hyvä, jos radikaali-islamia ei opeteta, vaan lapset oppivat "länsimaisen" muslimiuskon. Mutta juuri tämä saa kritiikkiä, sanotaan, että "valkopestään" muslimia. Hoh hoijaa...
Ei ole mitään radikaali-islamia.
Sinun kannattaisi olla huolissasi pelkästään siitä miten ihan maltillisinakin pitämille Suomessa asuville muslimeille naisten sukuelinten leikkely on aivan normaali tapa osoittaa rituaalista puhtautta ja oppilaat saattavat uskonnonvapauteen vedoten vaatia päästä rukoilemaan vaikka kesken oppitunnin. Jalkoja saatetaan alkaa wudun vaatimusten mukaan pestä vaikka luokkahuoneen lavuaarin ääressä. Nämä tiedot Gaudeamuksen vuonna 2022 julkaisemasta kirjasta Suomalaiset muslimit. Kun kyseessä on islam, alkaa naurettava kumartelu mitä vastenmielisimmille tavoille ja suomalaisen yhteiskunnan uskonnollistumiselle annetaan kaikki tuki ja ymmärrys.
Vierailija kirjoitti:
Torstaina IL kertoi, että islamin uskontoa on opetettu jo pitkään vastoin lakia ja opetussuunnitelmaa ja että OPH:n kustantama Salem – islamin polku -oppikirjasarja sisältää runsaasti tunnustuksellista sisältöä, joka on vastoin lakia ja opetussuunnitelmaa.
Kenelle näitä on opetettu, joka koulussako?
Lii voisi kommentoida,miksi aatetoveri on nimitetty,oli varmaan sopiva.