Synnytys oli raskas ja olen tehnyt perheen eteen paljon. Nyt sitten viedään ABC:lle syömään :/
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollu lapsia 12 vuotta ja yhtenäkään vuonna oo saanu niitten isältä yhtään mitään. Lapsilta oon saanu kortteja ja piirustuksia ja muita askarteluja tarhaikäisestä asti. Et sä sen miehen äiti oo.
sulla on törppö äijä
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa. Että abcille oikein juhlapäivänä. Kun oltiin nuoria, ei vielä omia lapsia, meillä oli kauhea tilanne rahan suhteen. Mies teki pätkätöitä ja minä olin tahattomasti työtön. Ei ollut hyvä työtilanne silloin omalla alalla ja vasta valmistuneena rimpuili työmarkkinatuella noin vuoden. Välillä oli ruokapöydässä näkkileipää ja perunat kananmunakastikkeella. Joskus oli pelkkä riisivelli. Kun kelan tuet tuli, oli peräti makkarakastiketta tai nakkikeittoa. Kun tuli joulu, me keksittiin joulupukki-homma. Mies lainasi lapsuudenkodistaan pukin kamppeet. Minä kiersin mukana, sain ukilta lainaksi aattona vanhan corollan, jolla kuljetin joulupukkia. Se aatto jäi mieleen, koska päästiin Esson baariin syömään kunnolla. Sitä en muista, mikä annos oli, mutta sen muistan, että nälkäänsä kun söi, maistui todella taivaallisen hyvältä. Se oli varmaankin jokin leike ja muusia. Sellaisia ne Esson baareissa 90-luvun lopussa oli. Myyjä oli innoissaan, kun oikein joulupukki kävi asiakkaana. Muistaakseni saatiin munkkikahvit kaupan päälle, vai oliko se pulla ja kahvi, mutta jotenkin se tunne, kun elää köyhänä ja kesä ha syksy jo meni rahapulassa kituuttaessa, niin tuollainenkin oli luksusta.
Miten tämä liittyi äidin muistamiseen? sinällään kyllä hyvänmielen tarina, mutta ei liittynyt keskusteltavana olevaan aiheeseen
Mun vanhemmilla on 15 lasta ja isä huomioi äitiä äitienpäivänä ja muulloinkin: lähinnä arvostuksella ja rakkaudella. Ostaa leivokset ja pyytää äitiä valitsemaan haluamansa lahjan ( vaatteen/korun).
Kumpikaan heistä ei pysty syömään mitään abc:llä, joten tekevät mielummin parempaa ruokaa kotona.
Mielestäni tärkeintä on kunnioitus ja arvostus.
Tuntuu kyllä aika huonolta vaihtoehdolta, miehesi pitäisi ajatella asiaa uudelleen.
Oket raskasta seuraa ja olen tehnyt paljon perheen eteen. Vien sinut ABC:hẹn koska olet sen arvoinen.
- Miehesi
Voi kai sitä asiaa miettiä tuoltakin kantilta,a🤭