Ärsyttääkö Tesla?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Tesloja on niin paljon urakalla haukuttu, että ei ärsytä. Kalliit autot ovat aina olleet yliarvostettu asia monien autohullujen elämässä.
Ei Tesla ole kallis auto. Tai no on sillä pari kalliimpaakin mallia, mutta yleiset mallit ovat edullisia sähköautoiksi.
Vierailija kirjoitti:
pari päivää sitten oli iltapäivälehdissä juttua kuinka tesloilla on korkeat hylkäysprosentit katsastuksissa.
Luitko jutusta muuta kuin otsikon?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli aijemmin Toyota corolla hybrid ja nyt tämä model 3, eniten yllättää se miten paljon vaikeampaaa Teslan myyminen on tojotaan nähden, nyt kun olen taas vaihtamassa.
Tepolla on taas uusi mielikuvitusauto 😂
Vierailija kirjoitti:
heh tosi halpa
Vuoden 2026 alussa uusien Tesla Model S Plaid -mallien hinnat Suomessa asettuvat tyypillisesti yli 130 000 euron tuntumaan
Tesla Model S Plaid on maailman nopeimmista autoista. Sen hinta on murto-osa vastaavan suorituskyvyn autoihin verrattuna
Vierailija kirjoitti:
Teslan uuden korkeajänniteakun vaihto maksaa tyypillisesti noin 13 000 – 20 000+ euroa (tai dollareissa, usein $13k-$20k+) mallista ja akun koosta riippuen. Käytännössä hinta voi nousta jopa 25 000 euroon.
Akun korjaus maksaa muutaman tonnin. Kysypä Teppo, mitä maksaa moottorin vaihtaminen Veholla 500 hv mersuun 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslan uuden korkeajänniteakun vaihto maksaa tyypillisesti noin 13 000 – 20 000+ euroa (tai dollareissa, usein $13k-$20k+) mallista ja akun koosta riippuen. Käytännössä hinta voi nousta jopa 25 000 euroon.
Akun korjaus maksaa muutaman tonnin. Kysypä Teppo, mitä maksaa moottorin vaihtaminen Veholla 500 hv mersuun 🤪
Teslan korkeajänniteakun korjaus maksaa Suomessa erikoistuneissa korjaamoissa tyypillisesti alkaen noin 5 000 – 6 000 euroa (esim. yksittäisten kennojen vaihto). Jos koko akusto on vaihdettava uuteen, hinta voi nousta jopa 15 000 – 25 000 euroon.
Ikävämpää on se ettei Akun kuntoa voi etukäteen tietää.
SOH arvo kertoo jotain mutta ei paljasta onko lommoja, ruostetta tai kosteutta akustossa. Ja korjauksen hinnat voivat yllättää sähkö autoissa, osia voi joutua odottaa tai ei saa lainkaan.
Teslan saippuakuplia taino saippualaatikoita kivireen ominaisuuksilla ei voi verrata Mersun.
T. E-mersun omistaja
Ei ärsytä. Mulle se on se ja sama millä autolla muut ajaa.
Sikakallista jos Mustapekka osuu.
Käytettyä ei uskalla.
Uutta ei varaa eikä kannatusta ostaa, akkujen hintojen laskiessa voi olla asia toinen. Tosin menee viisvuotta?
https://www.motorbiscuit.com/broken-tesla-model-3-battery-pack-can-cost…
Vierailija kirjoitti:
Tesla, kahvikapselikeitin, airfryer ja leipäkone on turhakkeita.
Ei se tarkoita että jos sinulla ei ole niitä niin silloin ne on turhakkeita, sitä sanotaan kateellisuudeksi vain
Olin jo aikeissa hankkia Teslan, mutta sitten Elon Musk alkoi pelleilemään ja meni maku koko merkistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Teppo?
Erään sähköautoilijan mielikuvituskaveri...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tesla, kahvikapselikeitin, airfryer ja leipäkone on turhakkeita.
Ei se tarkoita että jos sinulla ei ole niitä niin silloin ne on turhakkeita, sitä sanotaan kateellisuudeksi vain
Miksi joku olisi jollekkin Leipäkoneelle Teslalle tai Airfryerille kateellinen?
Ei. Miks antaisin jonkun automerkin mennä ihon alle?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli aijemmin Toyota corolla hybrid ja nyt tämä model 3, eniten yllättää se miten paljon vaikeampaaa Teslan myyminen on tojotaan nähden, nyt kun olen taas vaihtamassa.
Mitä horiset, käytetyt sähköautot revitään käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Teslat ei näy kunnolla. Jostain syystä muutoinkin sähköautot on pimeitä ja se ärsyttää kyllä kun tottunut edessäajavien takavaloihin.
Newsflash: autoissa on olleet takavalot pimeänä vuodesta 2011 kun huomiovalodirektiivi tuli voimaan.
Sinne PersHikiälle missä kaikki ajaa ysärirotistkoilla tieto ei ole vielä kiirinyt.
Ärsyttää se kun ihmiset ei tajua sähkömagneettisen saasteen vaaroja. Teslassa on vitkuttimia niin paljon että ajat käytännössä mikroaaltouunilla. Oletko mitannut sähkökentät auton sisältä? Oletko ottanut selvää mitä altistuminen niille tekee? En laittaisi ikimaailmassa lapsiani sellaisen kyytiin.
Kävelyreitin tukkeeksi parkkeerattu Tesla ärsytti tänään aika paljonkin, muuten menee luokkaan hupinsa kullakin. Kieltämättä mikä tahansa muukin kulkureitin tuke ärsyttää.
Itselläni oli aijemmin Toyota corolla hybrid ja nyt tämä model 3, eniten yllättää se miten paljon vaikeampaaa Teslan myyminen on tojotaan nähden, nyt kun olen taas vaihtamassa.