Avioehdosta
Olemme kesällä menossa naimisiin. Päivänselvää on että meille tulee avioehto koska miehellä on yritys. Inhottaa ajatellakin sitä että mitä jos... Minun mielestäni yritys kuuluu joka tapauksessa hänelle koska hän on sen perustanutkin. Olkoonkin että teen enenevässä määrin töitä omassa firmassa. Kysymys kuuluukin että kuinka avioehto oikein tulisi tehdä. Yritys ei ole ollut kovin hyvissä kantimissa viime vuosina. Minä olen elättänyt perheen, maksanut miehen yellit, firman alvit sun muut ja lähes kokonaan autonkin joka on firman omaisuutta. Kuinka tämä otetaan huomioon? Itse näen asian niin että kaikki työvälineet mitä firmassa on ovat miehen omaisuutta. Kaikki muu on yhteistä ja minulle kuuluisi erotilanteessa osa tulevista tuotoista koska olen ollut osallisena vaikkakaan en osakkaana firmassa. En haluaisi avioehtoa tehdä koska näen sen turhaksi.
Kommentit (3)
Meillä on laadittu sellainen avioehto, jossa peritty omaisuus on kummankin omaa. (mulle tulossa kovat perinnöt aikanaan) Kaikki yhdessä avioliiton aikana hankittu yhteistä.
Muuten sitten makselet miehesi firmaa...
Ne kyllä osaavat ottaa huomioon kaikki, kun kerrotte mitä pitää huomioon ottaa.
meillä myös avioehto, vaikka ei yritystä tms. Haluttiin molemmat niin on selvä peli kaiken varalta.
onnellisesti naimisissa ollaan oltu jo 8v