Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita omaa äitienpäivää viettämättömiä (vaikka on lapsia)?

Vierailija
09.05.2026 |

Muita, jotka pitää päivää jotenkin imelänä ja keinotekoisena? Annoin heti jo avioliittomme alussa äitienpäivän estradin anopille, enkä alkanut sitä omakohtaisesti viettää lastemmekaan synnyttyä. Käydään anopillani huomenna. Leivoin viemiseksi kakun ja mies osti hänelle kukkia.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on niin, että lapset juhlivat äitiään jos juhlivat. Ei äiti itseään eikä ainakaan puoliso vaimoaan.

Vierailija
2/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo kuitenkin ole yhdessä viettämistä? En itse tee kotia kakkua kun käydään anopin luona. Juhlitaan yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietättehän te sitten äitienpäivää, anoppilassa

Vierailija
4/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Lastemme päiväkodissa oli jotain äitienpäiväjuttua aikanaan. Kotona ei sen iän jälkeen päivää noteerattu kuin tavallisena kivana sunnuntaina kuten muitakin sunnuntaipäiviä. 

Vierailija
5/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta koko päivä, olen aina pitänyt myös imelänä ja teennäisenä. On tuontitavaraa meidän kulttuuriin. Lapsi tuo päiväkodista askartelut, ja valitettavasti meidän päiväkoti järjestää myös äitienpäiväkahvit, joista en halua olla pois, ettei lapsi olisi ainoa, jolle kukaan ei tule. En aio opettaa lasta viettämään tätä päivää mitenkään erityisesti. Jos mulla olisi puoliso, en haluaisi myöskään häneltä äitienpäivän vuoksi mitään huomiointia.

Vierailija
6/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietättehän te sitten äitienpäivää, anoppilassa

Arvasin, että joku vastaa näin. Siksi yritin jo otsikossa ja tekstissä painottaa "omalta osaltani". En ilmeisesti riittävästi. Ap

Vierailija
7/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on niin, että lapset juhlivat äitiään jos juhlivat. Ei äiti itseään eikä ainakaan puoliso vaimoaan.

No aika vakjea pikkulasten on sitä järjestää, jos vanhemmat eivät ohjaa siihen. Usein isät on tällaisessa aika passiivisia, joten totuushan on, että hyvin monissa perheissä lasten ollessa alle kouluikäisiä on äitien jotenkun oltava seremoniamestareina äitienpäivänä. 

Vierailija
8/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lapset nyt mitenkään pysty järjestää juhlia. Jos isää edes on kuvioissa pakkohan äidin on järjestää kakut, kukat ja lahjatkin. 

Vierailija
9/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapset on omillaan, tiedän että neljästä kaksi vanhinta muistaa koko päivä, nuoremmat eivät ole edes viestiä pistäneet kun omilleen lähtivät, käyvät muina päivinä. En hirveästi välitä koko päivästä, sunnuntai muiden joukossa 

Vierailija
10/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lapset nyt mitenkään pysty järjestää juhlia. Jos isää edes on kuvioissa pakkohan äidin on järjestää kakut, kukat ja lahjatkin. 

Yh:na kokisin aika naurettavana alkaa itselleni kakkuja kukkia hommaamaan. En toisaalta kaipaa niitä kyllä keneltäkään muultakaan. Jos mulla olisi mies, en olisi hänen äitinsä, ja lapsilla ei ole minkään sortin velvollisuutta juhlia vanhempiaan.

Vierailija
11/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua viettää. Kun lapset oli pieniä ja kouluikäisiä oli ihana saada aamulla itsetehtyjä kortteja ja pihalta riivittyjä valkovuokkoja. Lahjaksi pyysin kysyttäessä omaa aikaa. Mieheltä toivoin mallia kuinka minua perheen äitinä kunnioitetaan.

Vierailija
12/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh:na kokisin aika naurettavana alkaa itselleni kakkuja kukkia hommaamaan. En toisaalta kaipaa niitä kyllä keneltäkään muultakaan. Jos mulla olisi mies, en olisi hänen äitinsä, ja lapsilla ei ole minkään sortin velvollisuutta juhlia vanhempiaan.

No miten äitienpäivää voi viettää, kun lapset eivät vielä osaa ja pysty, mies ei saa, koska vsimo ei ole hänen äitinsä, eikä äiti itsekään voi, koska se olisi naurettavaa? No miten siis?? 

Vierailija
13/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä vai isoäitien päivää voi viettää. 

Vierailija
14/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole myöskään oikein koskaan välittänyt äitienpäivästä. 

On teennäistä esittää yhtenä päivänä kaiken olevan hyvin. 

Paljon tärkeämpää on ne kaikki muut päivät. 

Juuri näin valokuvan missä ex makasi iloisena lastensa kanssa sängyllä. Vau mikä ihana perheidylli. 

Todellisuudessa oli kamalassa krapulassa. 

Se vuosien esitys ja kulissien kasassa pitäminen vei maun äitienpäivästäkin. 

Rakastan lapsiani joka ikinen päivä. Ja jokainen halaus arkena on paljon arvokkaampa kun yhtenä päivänä korokkeelle nostaminen. 

Vierailija
15/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhteiset lapset, miksei puoliso juhlisi vaimoaan? Hänhän on lapset synnyttänyt ja yhdessä heitä kasvattavat, joten kyllä siinä on juhlimisen aihetta

Vierailija
16/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten äitienpäivää voi viettää, kun lapset eivät vielä osaa ja pysty, mies ei saa, koska vsimo ei ole hänen äitinsä, eikä äiti itsekään voi, koska se olisi naurettavaa? No miten siis?? 

Lapset tekevät koulussa äitienpäiväkortit ja leipovat kakun. Tarvittaessa pyytävät isältä apua.

Vierailija
17/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juhlistan MGTOWia joka päivä

Vierailija
18/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan jokainen viettää tai olla viettämättä just niin kuin haluaa. Jos nyt siihen haluaa jumittaa, että juhliminen voi tarkoittaa ainoastaan sitä, että toiset tuovat kakkua ja lahjoja, niin sitten ei voi juhlia.

Vierailija
19/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhteiset lapset, miksei puoliso juhlisi vaimoaan? Hänhän on lapset synnyttänyt ja yhdessä heitä kasvattavat, joten kyllä siinä on juhlimisen aihetta

En ole puolisoni äiti 🤢

Vierailija
20/90 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa mulle kukkia ja suklaata, koska arvostaa äitiyttäni. Meille se ei ole päivä, jossa mietitään, kuka kenellekin "saa" jotain antaa tai juhlistaa (se ainainen "vaimo ei ole miehensä äiti"), vaan ÄITEJÄ juhlitaan. Naisia, jotka ovat äitejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän