Tökkiikö teitä tonnikala? Minä en syö
Paitsi ehkä tonnopizzan kerran vuodessa.
Syöttekö te tonnikalaa?
Kommentit (40)
Rakastan tonnikalaa! Syön säilykkeenä, tuoreen saatavuus satunnaista ja kallista. Teen siitä tonnikalasalaatin tai lämpimät voileivät, uunilaatikon taikka sekoitan riisinuudeleiden ja kasvisten joukkoon hellalla. Joskus syön ihan tölkistä sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa syödään Boniittia Tonnikalana ja Broileria Kanana. Lehmää Härkänä jne.
Suomalaisten kuuluu syödä suomalaisittain.
Etuoikeutetuille on omat eväät.
Nahkiaisia etikkaisessa laakerinlehti-pippuri liemessä.
Aijai jai jai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika tonnikalassa on? Sellainen 4-5 cm paksu pala tonnikalanlihaa nopeasti kuumalla pannulla paistettuna on parasta ikinä.
Aloittaja ei todennäköisesti puhunut kalatiskin kokonaisesta kalasta vaan tölkkikalasta.
Aloittajalle vastaan, että kotimainen luonnonkala pesee tonnikalan esimerkiksi salaatissa kymmenen-nolla.
Entä ruotsalainen luonnonkala? Niin pahaa, että ei pysty syömään oksentamatta vai luonnonkalaa siinä missä suomalainenkin?
Mä tykkään tonnikalasta, ihan siitä tavallisesta tölkkitonnikalasta. Hyvää, kun ei ihan halvinta osta.
Tykkään purkkiversiosta, mitä se sitten ikinä onkaan. Nautin kera huonon omantunnon ja siksi vähän tökkii.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalaa on hankala saada mistään. Kallistakin.
Saman hintaista kun kuhafile. Pakasteena saa ainakin jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään tonnikalasta, ihan siitä tavallisesta tölkkitonnikalasta. Hyvää, kun ei ihan halvinta osta.
Pirkka ihan hyvää, samoin kun Pirkka kalapuikot.
Jonkin aika sitten ostin purkin jossa taisi olla sardellia. Laitoin leivän päälle. ei ollut sen makuista että alkaisin uudelleen ostamaan. Varmaan meni jossain pizzassa paremmin.
Ime sinä ap vain hikistä mulkkua.
Jos syön pizzaa, se on AINA tonnikalapizzaa, muut täytteet vaihtelevat: katkarapu, aura, ananas ja herkkusieni. Frutti di mare ei ole suosikki, koska simpukat tekee siitä tunkkaisen. Eli aina joudun ottamaan Fantasian 3-4 täytteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika tonnikalassa on? Sellainen 4-5 cm paksu pala tonnikalanlihaa nopeasti kuumalla pannulla paistettuna on parasta ikinä.
Aloittaja ei todennäköisesti puhunut kalatiskin kokonaisesta kalasta vaan tölkkikalasta.
Aloittajalle vastaan, että kotimainen luonnonkala pesee tonnikalan esimerkiksi salaatissa kymmenen-nolla.
Kyllä. Parhaan makuinen kala on ahven. Jos jää kypsiä fileenpalasia niin salaattiin vaan. Kelpoja ovat muutkin järvikalamme. Kyl purkkitonnikalakin menee, aamiaisella munakkaan ym. vieressä. Siinä on oma erilainen makunsa kuin muissa kaloissa. Kaikki kalat on hyviä.
Olen korjannut tonnikalan täysin kokonaan Pielisen arkikalalla. Syön Pielisen arkikalaa 3-5 purkillista viikossa. Toimii leivän päällä, salaatin kanssa, ruoan kanssa, kaikkialla. On kotimaista.
Suomessa muutenkin ennen syötiin paljon enemmän kotimaista kalaa. Sitä järvissä riittää.
Hinta tietysti saisi olla aina kohtuullisempi.
Ei ole onneksi tökkinyt. Nehän on 2-4,5metrisiä ja painavat 500 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Parhaan makuinen kala on ahven. Jos jää kypsiä fileenpalasia niin salaattiin vaan. Kelpoja ovat muutkin järvikalamme. Kyl purkkitonnikalakin menee, aamiaisella munakkaan ym. vieressä. Siinä on oma erilainen makunsa kuin muissa kaloissa. Kaikki kalat on hyviä.
Ahven? Et ole tainnut sampea maistaa koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ostaa kotimaista luonnonkalaa jos sitä saisi samalla tavalla tölkissä samalla hinnalla kuin tonnikalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ostaa kotimaista luonnonkalaa jos sitä saisi samalla tavalla tölkissä samalla hinnalla kuin tonnikalaa.
Minä ostaisin jo sillä perusteella, että maistuisi yhtä hyvälle kuin tonnikala suoraan purkista.
Minä ostan John West yellow fin tonnikalaa, en muuta, olen vaativa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan John West yellow fin tonnikalaa, en muuta, olen vaativa.
Samaa mieltä siitä, että olet vaativa.
Mikä niissä järvikaloissa nyt sitten niin ihmeellistä on olevinaan? Vai onko tää joku kotimaisuusjuttu?