Mitä käy omakotitalojen hinnoille tulevaisuudessa kaupungeissa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvukeskuksissa nousee lujasti ja ruraali-alueilla ei voi myydä, koska kukaan ei halua ostaa.
Jos tulee uusi pandemia tai jokin muu iso kriisi, syrjäseutujen talojen hinnat raketoivat, kun väki pakenee kaupungeista.
Miksi ihmeessä kriisin aikana pitäisi painella syrjäkylille? Jos kriisi syntyy, myös polttoaineen hinta nousee, ja silloin siellä tuutissa vasta pulassa ollaankin. Pandemiakin on niin ja näin, koska tosiasiassa apua sairastuneena saa kunnollisessa sairaalassa eikä jossian maakunnan terkkarissa.
Jossain vaiheessa ihmiset kyllästyy/ahdistuu kaupungissa asumiseen.
Hyvät kohteet hyvillä paikoilla on haluttuja aina, nyt niitä saa edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvukeskuksissa nousee lujasti ja ruraali-alueilla ei voi myydä, koska kukaan ei halua ostaa.
Jos tulee uusi pandemia tai jokin muu iso kriisi, syrjäseutujen talojen hinnat raketoivat, kun väki pakenee kaupungeista.
Miksi ihmeessä kriisin aikana pitäisi painella syrjäkylille? Jos kriisi syntyy, myös polttoaineen hinta nousee, ja silloin siellä tuutissa vasta pulassa ollaankin. Pandemiakin on niin ja näin, koska tosiasiassa apua sairastuneena saa kunnollisessa sairaalassa eikä jossian maakunnan terkkarissa.
Jossain vaiheessa ihmiset kyllästyy/ahdistuu kaupungissa asumiseen.
Hyvät kohteet hyvillä paikoilla on haluttuja aina, nyt niitä saa edullisesti.
Ihmeellinen asenne. Ahdistuin maalla, enkä ikinä enää suostuisi asumaan muualla kuin kaupungissa. Asuntojen hinnat kertovat karua totuutta, missä ihmiset haluavat asua. Jos olisi joukottain todellista halua asua maalla niin työtkin löytäisivät sinne tai ihmiset perustaisivat yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon eronnut ja meillä menis omakotitalo myyntin joka tarviis remonttia. Huolettaa saako edes omiaan takasin. Ja pelkään että joudun rahavaikeuksissa muuttamaan takaisin
Ap
Omiasi et saa takaisin kuin ihan himotuimmissa sijainneissa kasvukeskuksissa. Muualla joudut tiputtamaan hintaa rajusti.
Myin itse joku vuosi sitten omakotitalon 220000. Nyt talo myynnissä kolmanneksen halvemmalla hinnalla ja katsojia ei käy.
Ainakin Espoossa olen myynyt jokaisen edeltävän asunnon ja talon voitolla. Arvonnousulla pelkästään liki 120000€ voittoa, joka nyt sijoitettuna. Kannatti ostaa 90-luvun puolivälissä ja myydä kasvupiikkien aikana. Nyt toki voi olla hiljaisempaa, mutta mitä katselin oikotiestä, niin ei kovin ihmeellistä arvon alenemaa ole.
Kannatti ostaa ensimmäinen -80 luvun puolivälissä tai heti sen jälkeen. Myytiin -89 lopulla ja hinta lähes tuplaantui. Toinen ostettiin -93 kun hinnat oli taas alamaissa, tuo väliaika kahdessa eri vuokrakämpässä eri kylillä. Kuulosteltiin mihin muuttaa vakituisesti.
Naapurustossa myyty kaksi taloa, toisen osti Aasialainen perhe ja toisen Intialainen, hintaluokka 300 000€ ja hiukan yli. Pyrkii pois kaltaistensa parista lähiöistä, kaikki joilla on varaa siihen, miksihän.
Ostettiin markka-aikaan talo. Nykyisin tästä saisi helposti saman euroissaa mitä silloin maksoi markkoina. Toki hyvää tuuria myös pelissä, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon eronnut ja meillä menis omakotitalo myyntin joka tarviis remonttia. Huolettaa saako edes omiaan takasin. Ja pelkään että joudun rahavaikeuksissa muuttamaan takaisin
Ap
Omiasi et saa takaisin kuin ihan himotuimmissa sijainneissa kasvukeskuksissa. Muualla joudut tiputtamaan hintaa rajusti.
Myin itse joku vuosi sitten omakotitalon 220000. Nyt talo myynnissä kolmanneksen halvemmalla hinnalla ja katsojia ei käy.
Ainakin Espoossa olen myynyt jokaisen edeltävän asunnon ja talon voitolla. Arvonnousulla pelkästään liki 120000€ voittoa, joka nyt sijoitettuna. Kannatti ostaa 90-luvun puolivälissä ja myydä kasvupiikkien aikana. Nyt toki voi olla hiljaisempaa, mutta mitä katselin oikotiestä, niin ei kovin ihmeellistä arvon alenemaa ole.
Vähän riippuu mistäpäin Espoota taloja katselee, mutta monin paikoin hinnat on nyt tuolla 2018 tuntumassa. Siis toteutuvat, toivotaan-toivotaan-pyynnit on sitten toinen juttu. Aika vähän noita kuitenkin liikkuu, monella on vielä liian tuoreessa muistissa ne hetken hulrumheihinnat missä ne parhaimmillaan tuossa välissä kävi. Tästäkin myi yksi omansa ensimmäisellä näytöllä 20% kalliimmalla kun oli 3v aikaisemmin ostanut ku sattui juuri oikeaan aikaan myymään. Tällä hetkellä olisi siinä ja siinä saisiko omansa pois.
Ihmiset haluaa uusia/uudehkoja omakotitaloja, koska ei nykyihmisellä ole mitään taitoja vanhan ylläpitoon tai ylipäätään halua asennoitua siihen mitä vanhassa talossa asuminen edellyttää. Ihmisillä olisi rahaa, muttei uskallusta alkaa itse rakennusprojektiin. Sitä pelätään. Mutta hinku uuteen taloon on kova niillä kellä rahaa on.
1/2022 mulla valmistui talo omalle tontille,, maksoi mulle 350 tuhatta. Myin sen ensinäytöllä 3/ 2024 hintaan 440 tuhatta.
Samaan aikaan rakensin jo uutta taloa, joka tulee kesällä myyntiin. Vaikkei ole vielä edes netissä, niin kyselyitä tulee. Kyllä mä tälläkin sen sata tonnia nettona voittoa.
T. Ex timpuri, nykyinen rak.ins
Näin kiinteistönvälittäjänä sanoisin, että hinnat joko nousee tai laskee tai sitten pysyy paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi pitäisi saada omasi pois jos olet jo asunut siinä. Paluu arkeen tuli jo että hinnat ei voi aina nousta.
Tietysti nousee kuten palkatkin. Tosin sinun palkan nousulle ei ole mitään perusteita.
Miksi pitäisi saada omasi pois jos olet jo asunut siinä. Paluu arkeen tuli jo että hinnat ei voi aina nousta.