Epäsuosittu mielipide: Liekinheitin on tylsä biisi.
Mitäänsanomaton kappale joka ei jää mieleen. Toki toivotan silti Petelle ja Lindalle paljon onnea viisuihin ja tietysti menestystä toivon.
Kommentit (93)
Amatöörit ovat olleet asialla kun ovat tehneet biisiä. Sanat ovat kuin jonkun lapsen keksimät, sointukuvio ei ole kummoinen, biisissä on hyvin paljon outoja kohtia kuten esimerkiksi hetki ennen kuin kertosäe alkaa, tykkään viulusta kertosäkeessä ja siinä välisoitossa kun rytmi lakkaa soimasta. Muuten viuluosuuden melodiat ovat tönkköjä eivätkä sytytä. Ne ”liekinheitin” maininnat taustalla myös sotkivat biisiä. Pete ja linda näyttivät hyvältä mutta pete olisi saanut tehdä jotain enemmän lavalla ja tulta olisi saanut olla enemmän. ”Kanahäkki” oli pohjanoteeraus. He olisivat myös voineet muuttaa esitystä semiin ja finaaliin kuten bulgaria teki. En ihmettele mikseivät voittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulu nyt on mikä on, mutta minua häiritsee tämä pari. Pete ja Linda eivät sovi ollenkaan yhteen, siis ei mitään näkyvää kemiaa, ja Lindasta tulee hiukan jääpuikkofiilis. Ihmettelen tällaista valintaa kappaleen sisällön kannalta.
Samaa mieltä. Mua häiritsee lisäksi tuo Lindan asu. Ansaitsisi jotain vähän fiksumpaa ylleen. Liian vähän kangasta. Ja biisi on huono.
Juu, asu olisi voinut olla fiksumpi, senkin takia ettei ninjan olisi tarvinnu juosta perseessä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappale alkaa, jatkuu, sitten töksähtää kesken. Sitten taas jatkuu, töksähtää taas kesken kun pitäisi tulla jokin jatkumo ja mielellään huipennus.
Elikkä et ymmärrä tuosta sävellyksestä hevonpersttä. Onko kivaa olla tyhmä?
Ei, vaan hän nimenomaan ymmärtää selvästi jotain musiikista. Liekinheitin on ammattitaidoton tekele.
Olen onnistunut elämään niin kuplassa etten ole biisiä kuullut kertaakaan.
Aivan umpitylsä biisi ja ihmettelen että jopa kuudenneksi ylsi.
No eihän kukaan nykyään tee biisejä joissa haisee mäiske ja palaneen kumin katku. Tää on tätä päivää.
Kornit sanat. Oikeastaan kamalat. Viulun melodia hyvä, mutta lyhyt.
Liekinheitin on ihan hyvä eurovisiostandareilla mitattuna, mutta vaatii monelta usean kuuntelukerraan ennen kuin se "toimii". Se ei taas suosi äänestystä, koska todella monet äänestäjä kuulevat kappaleet ensi kerran vasta semifinaaleissa tai finaaleissa. Veikkaan että aika harva suomalaisistakaan tiesi bulgarian kipaleesta ennen semifinaalia. Euroviisuissa menestyy jos kappale toimii ensikuuntelulla. Tietysti showpuoli on myös todella tärkeä.
On myös tärkeää että esittäjään pystytään samaistumaan, aika harva pystyy samaistumaan Lindaan ja Peteen.
Käärijään oli helppo samaistua se selittää osan suosiosta.
Kuulin sen ekan kerran pari päivää ennen finaalia ja kyllä se siihen hehkutukseen nähden jotenkin laimea oli. En yllättynyt tuloksesta. Ei voittaja-ainesta, mutta musikaalista osaamista oli sen verran pelissä, että kyllä se saavuttamansa hyvän sijoituksen ansaitsi.
Luulin Tauskin kappaleeksi kun ensi kertaa kuulin.
En minäkään siitä tykännyt. Liian kimeää viulun vingutusta.
Poliittisesti onnistunut styge. Alussa kauhee älämölö, lopussa ei pienintäkään pelkoa että pitäis järjestää ensi vuoden skaba.