Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsuosittu mielipide: Liekinheitin on tylsä biisi.

Vierailija
09.05.2026 |

Mitäänsanomaton kappale joka ei jää mieleen. Toki toivotan silti Petelle ja Lindalle paljon onnea viisuihin ja tietysti menestystä toivon.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisesti onnistunut styge. Alussa kauhee älämölö, lopussa ei pienintäkään pelkoa että pitäis järjestää ensi vuoden skaba.

Vierailija
82/93 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörit ovat olleet asialla kun ovat tehneet biisiä. Sanat ovat kuin jonkun lapsen keksimät, sointukuvio ei ole kummoinen, biisissä on hyvin paljon outoja kohtia kuten esimerkiksi hetki ennen kuin kertosäe alkaa, tykkään viulusta kertosäkeessä ja siinä välisoitossa kun rytmi lakkaa soimasta. Muuten viuluosuuden melodiat ovat tönkköjä eivätkä sytytä. Ne ”liekinheitin” maininnat taustalla myös sotkivat biisiä. Pete ja linda näyttivät hyvältä mutta pete olisi saanut tehdä jotain enemmän lavalla ja tulta olisi saanut olla enemmän. ”Kanahäkki” oli pohjanoteeraus. He olisivat myös voineet muuttaa esitystä semiin ja finaaliin kuten bulgaria teki. En ihmettele mikseivät voittaneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laulu nyt on mikä on, mutta minua häiritsee tämä pari. Pete ja Linda eivät sovi ollenkaan yhteen, siis ei mitään näkyvää kemiaa, ja Lindasta tulee hiukan jääpuikkofiilis. Ihmettelen tällaista valintaa kappaleen sisällön kannalta.

Samaa mieltä. Mua häiritsee lisäksi tuo Lindan asu. Ansaitsisi jotain vähän fiksumpaa ylleen. Liian vähän kangasta. Ja biisi on huono.

Juu, asu olisi voinut olla fiksumpi, senkin takia ettei ninjan olisi tarvinnu juosta perseessä kiinni. 

Vierailija
84/93 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappale alkaa, jatkuu, sitten töksähtää kesken.  Sitten taas jatkuu, töksähtää taas kesken kun pitäisi tulla jokin jatkumo ja mielellään huipennus.  

Elikkä et ymmärrä tuosta sävellyksestä hevonpersttä.  Onko kivaa olla tyhmä?

Ei, vaan hän nimenomaan ymmärtää selvästi jotain musiikista. Liekinheitin on ammattitaidoton tekele. 

Vierailija
85/93 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut elämään niin kuplassa etten ole biisiä kuullut kertaakaan. 

Vierailija
86/93 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan umpitylsä biisi ja ihmettelen että jopa kuudenneksi ylsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/93 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kukaan nykyään tee biisejä joissa haisee mäiske ja palaneen kumin katku. Tää on tätä päivää.

Vierailija
88/93 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kornit sanat. Oikeastaan kamalat. Viulun melodia hyvä, mutta lyhyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/93 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekinheitin on ihan hyvä eurovisiostandareilla mitattuna, mutta vaatii monelta usean kuuntelukerraan ennen kuin se "toimii". Se ei taas suosi äänestystä, koska todella monet äänestäjä kuulevat kappaleet ensi kerran vasta semifinaaleissa tai finaaleissa. Veikkaan että aika harva suomalaisistakaan tiesi bulgarian kipaleesta ennen semifinaalia. Euroviisuissa menestyy jos kappale toimii ensikuuntelulla. Tietysti showpuoli on myös todella tärkeä.

 

On myös tärkeää että esittäjään pystytään samaistumaan, aika harva pystyy samaistumaan Lindaan ja Peteen.

Käärijään oli helppo samaistua se selittää osan suosiosta.

Vierailija
90/93 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin sen ekan kerran pari päivää ennen finaalia ja kyllä se siihen hehkutukseen nähden jotenkin laimea oli. En yllättynyt tuloksesta. Ei voittaja-ainesta, mutta musikaalista osaamista oli sen verran pelissä, että kyllä se saavuttamansa hyvän sijoituksen ansaitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/93 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monia mieltymyksiä.

Vierailija
92/93 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin Tauskin kappaleeksi kun ensi kertaa kuulin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/93 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään siitä tykännyt. Liian kimeää viulun vingutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän