Epäsuosittu mielipide: Liekinheitin on tylsä biisi.
Mitäänsanomaton kappale joka ei jää mieleen. Toki toivotan silti Petelle ja Lindalle paljon onnea viisuihin ja tietysti menestystä toivon.
Kommentit (64)
On mitäänsanomaton ja epäkiinnostava biisi. Ihmetyttää, mikä siitä tekee edes keskustelunaiheen voittajapuheissa. Ei tarvitse kuin finaalin alkaa, jos sinne pääsevät, kun lavalle tulee toinen toisensa perään huikeita laulajia, joiden rinnalla PP:n laulu on todella vaatimatonta. Valitettavasti.
Sävelmä on kehnohko. Ei mitään uutta ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Alku on ihan kuin kappaleessa, jossa lauletaan ”Sä oot ylivoimainen”…
Niin muuten onkin, ihan sama! Se onkin ainoa hyvä kohta tässä euroviisuehdokkaassa.
Kuunnelkaahan tuo Kuumaa:n kappale!
Vierailija kirjoitti:
Alku on ihan kuin kappaleessa, jossa lauletaan ”Sä oot ylivoimainen”…
No jopas, ilmankos kuulosti jotenkin tutulta!
Laulu nyt on mikä on, mutta minua häiritsee tämä pari. Pete ja Linda eivät sovi ollenkaan yhteen, siis ei mitään näkyvää kemiaa, ja Lindasta tulee hiukan jääpuikkofiilis. Ihmettelen tällaista valintaa kappaleen sisällön kannalta.
Omituista, että joku edes viitsii pohtia Suomen mahdollista euroviisuvoittoa! Niin on ollut aina ja tulee olemaan, että Suomi on siellä häntäpäässä. Lordi oli ainoa poikkeus, joka vahvistaa säännön.
Tykkään siitä ranskalaisesta, mutten ole vielä kuunnellut montaakaan.
Liekinheitin ei jää millään mieleen (vaikka olen kuullut monta kertaa), kuten Bara bada bastu jäi heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minustakin, viuluosuudet ja välisoitot ovat kyllä hyviä.
Lindan soitto on koko kappaleen paras juttu
Petellä myös hyvä ääni mutta kappaleen alku muuttuu aivan liian hätäisesti hitaasta nopeaan.
Kuulostaa hyvältä tulevalta kesähitiltä
Vierailija kirjoitti:
Laulu nyt on mikä on, mutta minua häiritsee tämä pari. Pete ja Linda eivät sovi ollenkaan yhteen, siis ei mitään näkyvää kemiaa, ja Lindasta tulee hiukan jääpuikkofiilis. Ihmettelen tällaista valintaa kappaleen sisällön kannalta.
Jääpuikkofiilis taitaa olla ihan tarkoituksella?
Vierailija kirjoitti:
On mitäänsanomaton ja epäkiinnostava biisi. Ihmetyttää, mikä siitä tekee edes keskustelunaiheen voittajapuheissa. Ei tarvitse kuin finaalin alkaa, jos sinne pääsevät, kun lavalle tulee toinen toisensa perään huikeita laulajia, joiden rinnalla PP:n laulu on todella vaatimatonta. Valitettavasti.
No ne kaikista huikeimmat laulajat harvemmin voittavat.
Piit laulaa kaikkien naisten sydämiin. Linda luikauttaa muiden kuten itseni sydämeen ja voitto tulee!
Vierailija kirjoitti:
Tykkään siitä ranskalaisesta, mutten ole vielä kuunnellut montaakaan.
Liekinheitin ei jää millään mieleen (vaikka olen kuullut monta kertaa), kuten Bara bada bastu jäi heti.
Taas kuuntelin.
Viulu on kappaleen pelastus.
Mut laulu ei oikein nappaa.
Ei mua haittaa, jos voittavat, :)
Epäsuosittu mielipide: Euroviisut ei voisi vähempää kiinnostaa.
Annetaan niiden nyt voittaa ja kannatetaan. Kerrotaan sitten sen jälkeen vasta oma mielipide.
Vierailija kirjoitti:
En ole missään vaiheessa siitä tykännyt, mutta se oli kyllä ehdokkaista tarttuvin kappale. Itse olen jo tähän mennessä ihan totaalisen kyllästynyt sitä kuulemaan. Mutta kaipa sillä on ihan realistiset mahdollisuudet pärjätä hyvin.
Voitto nyt on aina arpapeliä, vaikka olisi kuinka suosittu biisi. Mutta "hyvin pärjäämisellä" tarkoitain jotain top kymppiä.
Se miksi suomella on mahdollisuus voittaa, tykkäsi kappaleesta tai ei, niin nyt on sellainen kappale joka voi voittaa sekä yleisöäänet että raadin äänet. Raadin ääniä Suomi saa harvoin - esimerkiksi Käärijä olisi ollut ehdoton ykkönen eikä suotta ollut vedonlyöntitilastoissa kärkikahinoissa heti alkuun, jos kappale olisi ollut raadin suosiossa. Ollakseen raadin suosiossa täytyy olla laadukas. Luulen, että tämä vuonna Ferto (Akylos vai miten se kirjoitettiin?) tekee ns. Käärijät ja Baby Lasagnat, eli jää kakkoseksi, koska raadin äänet saa Linda ja Pete, jotka ovat myös viisufanien suosiossa.
Parkkosen ääni ei riitä laulukilpailuun. Laulu ei ole vastenmielinenkään, mutta mitään niin spesiaalia biisissä ei ole, että Lindakaan sitä kymppisakkiin nostaa. Jos esittäjä olisi Islanti tai Espanja, ei kukaan suomalaine muistaisi minkälainen biisi edes oli. Jos arvata pitää, niin sija 19 on veikkaukseni.
Ja lisäksi se on rupihuono. Ei mitään saumaa kärkeen.
Antakaa edes yksi esimerkki euroviisukappaleesta, joka ei ole tylsä. Joku muu kuin cha cha cha siis.
Kappaleen sanat on valittu sen mukaan, että kuulostaisi hyvältä ulkomaalaisten korvassa, eli "Vaik saan sult runtuu, niin se hyvältä tuntuu", mikä kuulostaa naurettavalta.
Ja SILTI ulkomaalaisten mielestä kuulostaa, kuin kappaleessa ei olisi yhtään vokaaleja. Erikoista.