HS: "THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle", eli se on täällä nyt
Kaksi suomalaismatkailijaa on mahdollisesti altistunut hantavirukselle lentokoneessa Johannesburgissa, kertoo THL tiedotteessaan.
THL:n mukaan Suomessa asuvat matkustajat olivat 25. huhtikuuta lennolla
Johannesburgista Amsterdamiin. Lähdössä olleessa koneessa oli hetkellisesti myös yksi hantavirukseen sairastuttama matkailija.
THL:n mukaan suomalaismatkailijat ovat saapuneet Suomeen. THL on ollut heihin yhteydessä normaalien tartuntatautitorjunnan käytäntöjen mukaisesti. Matkustajat ovat oireettomia, ja heidät on ohjattu terveydenhuollon piiriin.
Hantavirus | THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011995849.html
Kommentit (1325)
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla oireettomien kantajien rooli tässä viruksessa? Tarttuuko oireettomalta kuten koronassa? Olisi tärkeä tietää. Jenkki sai kuulemma juuri oireettoman positestin.
Siihen on ihan syyt olemassa miksi tiettyjen asioiden on täytyttävä, jotta plandemia voidaan käynnistää. Tuo on hyvin käyttökelpoinen siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla oireettomien kantajien rooli tässä viruksessa? Tarttuuko oireettomalta kuten koronassa? Olisi tärkeä tietää. Jenkki sai kuulemma juuri oireettoman positestin.
Siihen on ihan syyt olemassa miksi tiettyjen asioiden on täytyttävä, jotta plandemia voidaan käynnistää. Tuo on hyvin käyttökelpoinen siinä.
unohda nyt jo kaikki salaliittoteoriat. maailma on ilman tehtyjä pandemioitakin kusessa. tekevät ihan suunnittelematta kaikki katastrofit ja sodast siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla oireettomien kantajien rooli tässä viruksessa? Tarttuuko oireettomalta kuten koronassa? Olisi tärkeä tietää. Jenkki sai kuulemma juuri oireettoman positestin.
Siihen on ihan syyt olemassa miksi tiettyjen asioiden on täytyttävä, jotta plandemia voidaan käynnistää. Tuo on hyvin käyttökelpoinen siinä.
unohda nyt jo kaikki salaliittoteoriat. maailma on ilman tehtyjä pandemioitakin kusessa. tekevät ihan suunnittelematta kaikki katastrofit ja sodast siihen päälle.
Polykriisi on se suunnitelma tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla oireettomien kantajien rooli tässä viruksessa? Tarttuuko oireettomalta kuten koronassa? Olisi tärkeä tietää. Jenkki sai kuulemma juuri oireettoman positestin.
Tarttuu tutkitusti eniten 2 päivää ennen oireiden alkua ja 2 päivää oireiden alkamisen jälkeen. Eli kyllä, tarttuu myös oireettomalta. Ja koska se tarttuu ilmasta hengitysteitse, niin se on salakavalaa. En silti vielä pelkää pandemiaa, mutta jos lähtisin matkalle, käyttäisin lentokoneessa hengityssuojainta. Se on muutenkin hyvä koneessa, sieltä tulee helposti kaikenlaisia tauteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin myyräkuumetta on täällä ihan omasta takaa, ja sen voi saada multaa kaivamalla..toki ei ihmisestä ihmiseen tarttuva kanta kun mikä siellä laivalla mutta paniikkia taas vai mitä?
Se, mitä sanot paniikiksi, on itse asiassa varotoimia ja kansalaisille suunnattua tiedottamista. Se on ihan perusteltua, kun on kyseessä tauti, jonka kuolleisuus on 30 - 70 %.
Suomalaisten oma "tuttu" myyräkuume on paljon lievempi tauti kuin Etelä-Amerikan andesmuoto. Suomalaisen myyräkuumeen kuolleisuus on n. 15 %.
Myyräkuumeen kuolleisuus on jotain 2%, ihan eri kaliiberia kuin andesin 30 - 50%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin myyräkuumetta on täällä ihan omasta takaa, ja sen voi saada multaa kaivamalla..toki ei ihmisestä ihmiseen tarttuva kanta kun mikä siellä laivalla mutta paniikkia taas vai mitä?
Se, mitä sanot paniikiksi, on itse asiassa varotoimia ja kansalaisille suunnattua tiedottamista. Se on ihan perusteltua, kun on kyseessä tauti, jonka kuolleisuus on 30 - 70 %.
Suomalaisten oma "tuttu" myyräkuume on paljon lievempi tauti kuin Etelä-Amerikan andesmuoto. Suomalaisen myyräkuumeen kuolleisuus on n. 15 %.
Myyräkuumeen kuolleisuus on jotain 2%, ihan eri kaliiberia kuin andesin 30 - 50%
Toinen onkin tulinen latino
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että omapa on ongelmansa kun reissaavat ympäriinsä. Ei kotikonnuilla tuommosiin uhkiin joudu.
Niin paitsi Puumalassa...
(no joo se on se lievempi versio)
Aika huono aika aloittaa plandemia, kun ihmisillä on matkat varattuna kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika huono aika aloittaa plandemia, kun ihmisillä on matkat varattuna kesäksi.
Yleensä kesäisin on pidetty lomaa. Mieti vaikka kesää 2020. Pidettiin kesän pituinen tauko ja aloitettiin syksyllä uudestaan.
Brittilehdessä oli kuvia evakuointi bussista missä istui niitä matkustajia. Osa oli ilman maskia ja osalla maski vedetty pois paikaltaan. Todella hyvin hoidettu! Meininki kuin hollituvassa. Ei varmaan leviä.
Ranskalais nainen joka aiemmin oli poistunut laivasta oireettomana, meni yhdessä illassa huonoon kuntoon ja on nyt kriittisessä tilassa.
Kyseessähän on kusetusnuha kuten koronakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän on kusetusnuha kuten koronakin.
100%facts!
42 päivänen karanteeni? Hommahan kosahtaa jo siihen.
2018 Argentiinan epidemiassa kävi ilmi, että tarttuu varsin helposti, Tartuntaan riitti lyhyt kohtaaminen ja tervehtiminen, ei tarvittu mitään vieressä istumista. Yksi tartunnan saanut tosi tartutti samassa pöydässä istuneista useimmat ja viereisessä pöydässä istuneista usean. Montakohan tartuntaa vielä todetaan joissa alkuperä tuonne laivalle...kun otetaan huomioon että 30 ihmistä on häippässyt sieltä laivalta jo aiemmin ja itämisaika on viikkoja...
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomessa laittoivat nyt altistuneet karanteeniin niin on toistaiseksi täällä paikallisen epidemian mahdollisuus tyrehdytetty. USA:ssa voi tulla paikallisia ryppäitä, kun päästävät altistuneet koteihinsa 72 h seurannan jälkeen ja näitä on kuitenkin enemmän ja useista eri osavaltioista
Taisi olla omaehtoinen karanteeni? Eli ovat jos huvittaa ja tapaavat keitä haluavat. Voin olla väärässäkin mutta kun suomalaisesta kyse niin..
Vierailija kirjoitti:
2018 Argentiinan epidemiassa kävi ilmi, että tarttuu varsin helposti, Tartuntaan riitti lyhyt kohtaaminen ja tervehtiminen, ei tarvittu mitään vieressä istumista. Yksi tartunnan saanut tosi tartutti samassa pöydässä istuneista useimmat ja viereisessä pöydässä istuneista usean. Montakohan tartuntaa vielä todetaan joissa alkuperä tuonne laivalle...kun otetaan huomioon että 30 ihmistä on häippässyt sieltä laivalta jo aiemmin ja itämisaika on viikkoja...
Toki, Tatjana, toki.
Mieti oikeasti logistinen operaatio 42 päiväselle karanteenille, kun tautisia on useita.
Koronan käsikirjoituksesta voit lukea seuraavan juonenkäänteen. Sama pelikirja käytössä.