Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mäntyniemen remontti 55 miljoonaa, voi hyvänen aika

Vierailija
08.05.2026 |

https://www.presidentti.fi/presidentin-toimi/virka-asunnot/mantyniemi/m…

 

Luulisi näin maalikkona että viisikin olisi riittänyt. 

 

Johonkin riittää veronmaksajien varoja, johonkin taas ei.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun Rahaa On.

Eihän uusikaan talo olisi maksanut 55 miljoonaa. Tommonen luksuslukaali turvajärjestelyineen ym + sisustaminen + taide-esineet oli ehkä uutena maksanut 20 miljoonaa.

Tosin en tiedä onko valtio käyttänyt meidän rahoja jonkun amatööri muka taiteilijan luomuksen ostamiseen esim satatonnia. Saahan sitä rahaa menemään ihan mielikuvituksellisia summia kun ei se ole omaa.

 

Niinhän Sanna Marinkin sanoi" rahaa on kyllä ja sitä tulee kokoajan lisää".

 

Mutta julkishallinto laskee kaiken eri tavalla, kuin maallikko. 

Haminan lipputangonkin kunnostushuolto oli yli 100 000 e siis what? Miten joku voi edes millään saada menemään noin paljon rahaa lipputankoon.

 

Kuopio pystytti 300 000 katetun lukollisen pyöräparkin keskustaan joka on kesähelteellä niin kuuma ettei sinnevoi viedä pyöriä kun satulat ja renkaat sulaa ja on vaara että sähköpyörän akku poksahtaa  lisäksi siitä tehtiin maksullinen joten aika harva siihen otti käyttöoikeuden. Aivan hirveää rahan haaskausta. Tuolla rahalla olisi 10 työtöntä putsaillut ja raikonnut kaupungin viheralueita hiukan siistimmäksi risukoista ja lakaissut roskia kaduilta koko lumettoman ajan. Mut Kuopiolla on Suomen kallein pyöräkatos.

Vierailija
62/70 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomatonta rahantuhlausta kun katsoo missä jamassa Suomen talous on 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muualla Euroopassa taloustilanne olisi tämä ja samaan aikaan seremoniallisen valtiojohtajan virka-asuntoa rempattaisiin tuollaisella summalla olisi kansa kaduilla. Suomessa slave-kansa vaan örisee vihervassaria eikä sano mitään jos kyseessä on oikeiston edusmies joka törsää rahoja kuin paskapaperia.

Tietenkin tasavallan presidentin virka-asunto oli peruskorjattava, sehän oli valmistunut jo 1993 eikä siellä ollut tehty korjauksia. Turvallisuusvaatimukset ovat muuttuneet huomattavasti, tekniikka oli täysin vanhentunut ja talosta saatiin nyt energiatehokas.

Ja olen sitä mieltä, että oli täysin oikein tehdä tämä peruskorjaus. Tasavallan presidentti ansaitsee ajan tasalla olevan edustusasunnon, jossa turvallisuusasiat ovat kunnossa ja jossa presidentti voi työskennellä ja ottaa vastaa valtiovieraita ym. 

Minä taas olen sitä mieltä että tuo sinun viestisi on elitististä paskaa ja presidentti ei ole ihmistä kummempi olento eikä ne kulissit jotka hänen nimissään on pystyyn laitettu. Jos remonttiin laitetaan 55 miljoonaa tällaisena aikana, on se ihan järjetöntä toimintaa ja ei todellakaan ole linjassa sen "talouskurin" kanssa jota tässä on mölisty viimeiset kolme vuotta. Mutta onhan se toki niin, että nämä "talkoot" ei koske paremmin toimeentulevia eikä oikeistolaista eliittiä, se on nähty. Ihan turha selitellä ainakaan minulle mitään. Minä olen johtopäätökseni tehnyt ja äänestän tulipunaisia seuraavissa vaaleissa tämän järjettömän haistapaskapolitiikan vuoksi.

Onko tullut mieleen, kuinka monta työntekijää tuo remontti on työllistänyt? Asioilla on aina vähintään kaksi puolta, ja tässä iso positiivinen asia on ihmisten työllistäminen.

Kaikki remontoisimme mieluummin rahoillamme omia kiinteistöjämme ja palkkaisimme työntekijöitä niihin projekteihin. Siinä sinulle se todellinen toinen puoli.

Vierailija
64/70 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennukset pitää olla kunnossa. Hulluutta olisi päästä ränsistymään ja huonoon kuntoon. Sitäpaitsi  Ediskuntatalo, Pressan”linna” ja Mäntyniemi ovat käyntikortti ulkomaille.  Hyvä kun pidetään huolta.

Pitääkö Suomen todellakin näyttää Venäjältä pröystäilyineen?

Vierailija
65/70 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomatonta rahantuhlausta kun katsoo missä jamassa Suomen talous on 😳

Petterikin sanoi moneen kertaan että rahaa ei ole. Kaikki laaritkin oli katsottu.

Vierailija
66/70 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sisustus on laadukas eikä mitään Trump-kitchiä. 

Niin vain kallista marmoria ja sadoittain arvokkaita taideteoksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/70 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

125 miljoonan peruskorjaus ei riittänyt – Eduskuntatalossa alkaa uusi remontti

Eduskunta vaikenee sisäänkäynteihin tehtävistä turvallisuuspäivityksistä.

Helsingin keskustaankin puistoa sadoilla miljoonilla.

Vierailija
68/70 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaiseen paskaan tuhlataan varojamme? Kansalta viedään leipä suusta mutta nämä siat törsäilevät remontteihin tuollaisia summia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/70 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joku rakentajakoijari vetänyt Alexia pahemman kerran höplästä! Olisi luettanut vaimollaan urakkasopimuksen ennen kuin allekirjoitti.

Vierailija
70/70 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös edellisen hallituksen kulttuuriministeri laittanut 50 miljoonaa Pohjois-Afrikan runotyön tukemiseen?

Ja edellinen hallitus muutaman miljardin Italian ikkunaremontteihin. Unohtamatta tupakanpolton vähentämistä jossain Turkmenistanissa tai ISIS-vaimojen lennättelyä bisnesjetillä. Varmaan sama jetti millä Tavja lenteli ympäri Afrikkaa parantamassa naisten asemaa. Ihanaaaa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme