Kaakaojauhetta puuroon.
Laitoin kaakaota tänään puuroon, kun keitin itselle yhden annoksen puuroa kattilassa. Tuli sellainen suklaalle maistuva puuro ja hyvää oli. Joskus olen kahviin laittanut t-lusikan verran kaakaota ja kahvi on muuttunut maultaan pehmeämmäksi mielestäni. Kaikki kahvit ei ole aina hyvän makuisia, niin voi tämmöistä kokeilla.
Kommentit (17)
Mannapuurosta tulee hyvää suklaapuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Laitoitko siis kaakaojauhetta vai kaakaojuomajauhetta? Kumpaa?
Minä olen kokeillut kumpaakin. Molemmat toimii
T: Eri
Kaikenlaista keekoilua!
Puuroon laitetaan voisilmä.
Vierailija kirjoitti:
Kaakaojuomajauhetta laitoin puuroon puolitoista t-lusikkaa.
Suklaapuuroa myydään valmiinakin, joten ap on keksinyt asian vähän jälkijunassa. Ainakin Elovenan annospuuroja saa suklaapuurona. Vastaavaa saa myös siten, jos valmistaa kaurapuuron kaakaomaitopohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Suklaapuuroa myydään valmiinakin, joten ap on keksinyt asian vähän jälkijunassa. Ainakin Elovenan annospuuroja saa suklaapuurona. Vastaavaa saa myös siten, jos valmistaa kaurapuuron kaakaomaitopohjalla.
Annoksen hinnaksi tulee puolet elovenan hinnasta kun sotkee itse.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja suklaamannapuuro on iänvanha keksintö.
Jos sinun ei tarvitse laihduttaa, kaakao tekee puurosta paremmanmakuista eikä lisää turhia kaloreita.
Suklaapuuro ei ole mikään uusi asia. Kasarilla tehtiin sulkaapuuro ja nami namin tapainen vanukas itse. Oli hyvää ja paljon halvempikin kuin kaupan versio. Aikaisemminkin on jo varmaan tehty
Suklaamannapuuron vielä jotenkin ymmärrän, vaikka mieluummin sitten reilusti suklaavanukas. Mutta kaurapuuroon.... 🤮
Vierailija kirjoitti:
Molemmat toimii.
Ja tulee hyvää suklaakiisseliä, suklaapuuroa mannasuurimoilla tai kayrahiutaleilla. Tulee 70-luku mieleen ja Viri-purkit.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinun ei tarvitse laihduttaa, kaakao tekee puurosta paremmanmakuista eikä lisää turhia kaloreita.
Kuinka monta kaloria on teelusikallisessa kaakota? Ei siis sokeroitu kaakojuomajauhe.
Ei tämä minun tietääkseni ole mikään suklaapuuro, vaikka kaakaota laitoinkin joukkoon. Makua päätin lisätä puuroon ja hyvää oli puuro. Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Kaakaojauhetta