Lihansyöjä, söistkö kasvisruokaa jos...
Meidän perheessä on 3 kasvissyöjää (+kala) ja yksi lihansyöjä (ei kalaa). Lihansyöjä ei laita ruokaa. Vähitellen liharuat ovat tylsistyneet, kun ei jaksaisi yhdelle tehdä. Aina kysyn, mitä liharuokaa tekisin ja lihansyöjä tuskailee, että ei keksi, mitä haluaisi.
Jos olet lihansyöjä, niin siirtyisitkö tällaisessa tilanteessa kasvisruokaan viikonloppuisin? Arkena voisit syödä ruokalassa mitä haluat. Vai söistkö sitä makaronia ja jauhelihaa viikosta toiseen?
Kommentit (83)
Jos lihansyöjä ei edes keksi, mitä söisi, vaikka kysytään ja valmiiksi tehdään, voi kysyjä unohtaa hänen lihansyömisensä ja valmistaa kasvista kaikille.
Liha on yksi terveellinen osa ruokaa. Ei pääraaka-aine. Viljat ja sokerit kannattaa jättää hyllyihin. Hedelmästä ja hunajasta saa sokeria, mikä on terveellistä.
Asun yksin ja olen lihansyöjä, teen ruokaa arkena ja viikonloppuna ihan yksin itselleni. Anna lihansyöjän opetella tekemään itse omat ruokansa tai hakekoon grilliltä/pizzeriasta tms.
Jos joku mulle tekee ruokaa niin syön mielellään, oli mitä oli, eipä tarvitse itse tehdä
Olen vuosikausia kokannut perheelle, jossa on monenlaisia ruokavalioita. Minusta ei ole mikään ongelma tehdä kasvispainoitteista ruokaa, mihin paistetaan lihanystävälle sitten vielä esim broilerinfile lisäksi.
Olen sekasyöjä, osaan itse tehdä ruokani. Vegaanilapsi tekee omansa. Ei käy edes mielessä, että perheessä vain yksi tekee ruokaa.
Yksikään aikuinen, lukuunottamatta ehkä inuiitteja, ei ole pelkästään lihansyöjä.
Ihminen on kehittynyt omnivoriksi ja sellaisena pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosikausia kokannut perheelle, jossa on monenlaisia ruokavalioita. Minusta ei ole mikään ongelma tehdä kasvispainoitteista ruokaa, mihin paistetaan lihanystävälle sitten vielä esim broilerinfile lisäksi.
Näin minäkin olen tehnyt, mutta ongelmana on lihan suuret pakkauskoot. Esim. sitä kanaa on vähintää 3 palaa yleensä. Jos laitan 2 pakkaseen, niin joko niitä tulee säilytettyä pakkasessa kuukausia, tai sitten pitää syödä sitä samaa kanaa monta viikkoa putkeen (kun vain viikonloppuisin syö eikä kahtena päivänä putkeen samaa).
Lisäksi monet kasvisruoat ovat kokonaisuuksia, johon lihan lisääminen viereen on vähän kummaa. Esim. Kasvislasagne kanafileellä tai cili sin carne kanafileellä. Mies ei myöskään syö näitä kasvisruokia, vaan ottaa vaikka makaronia tilalle. Alkaa olla kohtalaisen tylsää syödä tuollaista ruokaa.
Ap
Lihansyöjä tehkööt ruokansa itse.
Teet kaikki heti ja sitten loput lounasevääksi tai illalliseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin olen tehnyt, mutta ongelmana on lihan suuret pakkauskoot. Esim. sitä kanaa on vähintää 3 palaa yleensä. Jos laitan 2 pakkaseen, niin joko niitä tulee säilytettyä pakkasessa kuukausia, tai sitten pitää syödä sitä samaa kanaa monta viikkoa putkeen (kun vain viikonloppuisin syö eikä kahtena päivänä putkeen samaa).
Lisäksi monet kasvisruoat ovat kokonaisuuksia, johon lihan lisääminen viereen on vähän kummaa. Esim. Kasvislasagne kanafileellä tai cili sin carne kanafileellä. Mies ei myöskään syö näitä kasvisruokia, vaan ottaa vaikka makaronia tilalle. Alkaa olla kohtalaisen tylsää syödä tuollaista ruokaa.
Ap
Miksi olet opettanut ettei syö samaa kahtena peräkkäisenä päivänä, meillä saatetaan syödä kolme päivää samaa. Hän voi tehdä ruoat itse.
En siirtyisi, mutta en kyllä nistipataakaan jatkuvasti söisi. Yksin asuvana sitä joutuu vähän väkisinkin keksimään itse itselleen ruokalistat. Juuri äsken tuossa teinkin kauppalistan alkuviikon ruokiin.
Lihansyöjä tehköön itse ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aikuinen ukko ronklaa, just.
Se on nirson vika jos jotkut ruoat ei kelpaa. Sekasyöjä voi tehdä itse ruokansa.
Mä syön myös kasvisruokia. En syö lihaa joka päivä.
Minä söisin vain ja ainoastaan kasvisruokaa, jos se olisi todella herkullista. Syömisen ei pitäisi olla sellaista, että ruoka maistuu karsealta, mutta syödään silti, koska se on terveellistä.
Piika siellä sunnittelee isännän eväitä
tee iso satsi lasagnes yms ja pakasta annoksina
Vaikea samaistua "lihansyöjään", joka ei laita omaa ruokaansa. Tuossa tilanteessa varmaan aivan sama; jos ei kelpaa, niin ehkä sitä kiinnostais sitten järjestää itselleen se liharuoka
Onko semmoista syöjää edes olemassa joka syö pelkkää lihaa eikä mitään muuta? Tuskin.
Nakkeja ja lihapullia tai -pihvejä, niin siinä ne pannulla tulee äkkiä.