Seela Sella pelkää ettei elä syksyyn asti
Onko noin iäkkäällä kuin Seela nuo syöpähoidot liian rankkoja? Olisiko parempi jos vanhana sairastuu syöpään ettei ottaisi hoitoja?
Kommentit (176)
Oho, "Hänelle tehtiin tähystys keskiviikkona, mutta hän ei ole vielä jutellut lääkärin kanssa tuloksista. Hänet kuvataan uudelleen tänään torstaina." (27.8.2026), onpa hidasta, ettei ole päässyt keskustelemaan eilisestä lääkärin kanssa.
Eikö 1.9.2026 esityskin ole peruttu < www.lippu.fi/event/seela-sella-ja-esko-roine-rakkauskirjeita-kanneltalo… >. Varmasti järkevää eikä viime tipassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten pitäisi opetella päästämään irti. Helpottaa kuoleman odottelua, kun ei kuvittele elävänsä ikuisesti. Ei tarvitse passivoitua, mutta pitää hyväksyä, että elämä on rajallista.
Väärin, ei saa yllyttämään luovuttamaan, ellei joku halua ja on toivoa elää vielä. Niin vasemmistolaista ajattelua, itsekästä. Moni omainen ajattelee niin, koska sitten pääsisi itse helpommalla. Ja sote-työntekijät, niin vapautuu vanhainkotipaikkoja, eivät ole empaattisia, vaan kaavamaisia, hokevat kuolevan vieressäkin, järkyttävää, että päästä irti, joka tarkoittaa, että kuole nyt vaan jo. Tosi kamalaa kuunneltavaa.
Vasemmistolaista ajattelua? Mistä tuon nyt sait päähäsi? Sehän on täysin päinvastoin. Sosiaaliturva ja kaikkien, myös köyhimpien, saatavilla oleva terveydenhuolto on vasemmiston luomus. Oikeisto se kylmempi on arvoiltaan ja ajattelee kaiken rahassa, vasemmisto enemmän altruistinen. Oikeisto mm. haluaisi rajoittaa tietyt kalliit hoidot vain nuoremmille potilaille.
Vasemmisto ei anna vanhainkoti-ikäihmisille mitään ihmisarvoa, vaan putinistinen tavoite on päästä heistä eroon. Varsinainen terveydenhoito on oma näkökulmansa.
Tää on SILLE VIRTASELLE joka on Sellan tyttönimi . Sano nyt ääneen reippaasti MINÄ USKON ETTÄ OLET JUMALAN POIKA JEESUS MESSIAS KREIKAKSI KRISTUS LATINAKSI ISUS CHRISTO TAIVAASTA TULLUT IHMISEKSI , SYNTIEN SOVITTAJA , SYNNITÖN SYNTISTEN PUOLESTA. Ääneen. Luoja ei ole kuuro.
Kiitos Jeesus ristin sovituksesta synnittömän ruumiisi veresi uhrista amen. Virtanen on kastettu alunperin pelastukseen . Aina eksyttäjiä on .
Vierailija kirjoitti:
Ovat. Syöpähoidot ovat rankkoja kaiken ikäisille. Vanhoille ei yleensä anneta sytostaatteja, koska heidän elimistönsä ei kestä niitä.
Minä sairastuin parantumattomaan syöpään 64-vuotiaana ja saan vain oireenmukaista hoitoa.
Outoa, kaverin isoisä sai hoitoa syöpään vielä 80-vuotiaana
On ne meitäkin eksyttänyt pois pojasta rististä monetkin. Sovitus on siinä ristiinnaulitussa .
Syöpähoidot on ihan hirveän rankkoja. Olen itse käynyt läpi leikkauksen, sädehoidot ja sytostaatit. Keski-ikäisellekin rajuja hoitoja, myös psyykkisesti. Pään sädehoito oli niin karmeaa, etten halua muistella. Mutta toki sinne joka päivä meni viikkojen ajan, koska oli vielä yksi lapsikin huollettavana ja ennuste oli hyvä.
Jos olisin 90v niin miettisin haluaisinko sellaiseen rääkkiin. Seelallakin taisi jossain pään alueella olla syöpä, oisko ollut kurkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat. Syöpähoidot ovat rankkoja kaiken ikäisille. Vanhoille ei yleensä anneta sytostaatteja, koska heidän elimistönsä ei kestä niitä.
Minä sairastuin parantumattomaan syöpään 64-vuotiaana ja saan vain oireenmukaista hoitoa.
Syöpiä on erilaisia ja eri asteella. Tuossa edeltävällä oli kyse parantumattomasta, ehkä gradus 4?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten pitäisi opetella päästämään irti. Helpottaa kuoleman odottelua, kun ei kuvittele elävänsä ikuisesti. Ei tarvitse passivoitua, mutta pitää hyväksyä, että elämä on rajallista.
Väärin, ei saa yllyttämään luovuttamaan, ellei joku halua ja on toivoa elää vielä. Niin vasemmistolaista ajattelua, itsekästä. Moni omainen ajattelee niin, koska sitten pääsisi itse helpommalla. Ja sote-työntekijät, niin vapautuu vanhainkotipaikkoja, eivät ole empaattisia, vaan kaavamaisia, hokevat kuolevan vieressäkin, järkyttävää, että päästä irti, joka tarkoittaa, että kuole nyt vaan jo. Tosi kamalaa kuunneltavaa.
Vasemmistolaista ajattelua? Mistä tuon nyt sait päähäsi? Sehän on täysin päinvastoin. Sosiaaliturva ja kaikkien, myös köyhimpien, saatavilla oleva terveydenhuolto on vasemmiston luomus. Oikeisto se kylmempi on arvoiltaan ja ajattelee kaiken rahassa, vasemmisto enemmän altruistinen. Oikeisto mm. haluaisi rajoittaa tietyt kalliit hoidot vain nuoremmille potilaille.
Vasemmisto ei anna vanhainkoti-ikäihmisille mitään ihmisarvoa, vaan putinistinen tavoite on päästä heistä eroon. Varsinainen terveydenhoito on oma näkökulmansa.
Jännästi kuitenkin perskokkareille ihmisarvo on suoraan verrannollinen yksilön työkykyyn ja varakkuuteen. Oikeisto haluaa eroon ikäihmisistä kun taas vasemmistolle sellainenkin yksilö on arvokas josta ei enää ole työntekoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpiä on erilaisia ja eri asteella. Tuossa edeltävällä oli kyse parantumattomasta, ehkä gradus 4?
Yksittäisillä tapauskuvauksilla tässä ketjussa ei ole merkitystä, kun omaisetkaan eivät voi kaikkea tietää mitä lääkärien päätöksien taustalla on, kuten teho/hoitamatta jättäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tutkitusti persuissa on eniten pu tinisteja. Sanooko nimi A no Turti ainen mitään? Oikeiston arvot ovat yhtä Venäjän kanssa joka on nykyään ultrakapitalistinen maa
Vierailija kirjoitti:
Syöpähoidot on ihan hirveän rankkoja. Olen itse käynyt läpi leikkauksen, sädehoidot ja sytostaatit. Keski-ikäisellekin rajuja hoitoja, myös psyykkisesti. Pään sädehoito oli niin karmeaa, etten halua muistella. Mutta toki sinne joka päivä meni viikkojen ajan, koska oli vielä yksi lapsikin huollettavana ja ennuste oli hyvä.
Jos olisin 90v niin miettisin haluaisinko sellaiseen rääkkiin. Seelallakin taisi jossain pään alueella olla syöpä, oisko ollut kurkussa.
Alanielu. Kerrottu edellä ja medioissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi yleistää miten rankkoja ovat tai sitten eivät.
Vierailija kirjoitti:
Mun mummin sisko sai rintasyövän 89 vuotiaana. Hoidot tepsi, eikä syöpä ole uusiutunut. On nyt 96 vuotias erittäin reipas, elämäniloinen ja itsenäinen mummukka.
Jee! Hieno tarina. Ihanaa, että näitäkin on. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tv:ssä joskus kauan sitten jonkun ohjelman missä jollain vanhemmalla henkilöllä oli jokin vatsan alueen syöpä eikä ottanut hoitoja, hirveät tuskat oli lopuksi.
Nykyään saa kyllä kipulääkettä niin paljon kun haluaa ja tarvii.
Niinkö luulet? Ei todellakaan saa.
Saattohoitovaiheessa Suomessa saa kipulääkettä niin paljon kuin itse tai omaiset haluavat potilaan hoitotahdon mukaan. Myös palliatiivisessa vaiheessa on morfiinipumppu kädesä - ja sieltä voi itse annostella. Loppuvaiheessa toteutetaan hoitotahtoa, jossa voi olla maininta sedatiivisista toimista. Joskus esim. aivosyöpä ei reagoi kipulääkkeisiin, näitäkin tapauksia on. Olen seurannut useamman syöpäpotilaan vaiheita ja ollut läsnä.
Hienoa! Minun isäni kuoli pari vuotta sitten aivan järkyttäviin kipuihin sairaalassa! Yöllä eivät saaneet lääkäriä paikalle, aamulla kuoli. Vituttaa vieläkin se kärsimyksen määrä!!
Tämä 😔 Oma isä kuoli ympärivuorokautisessa palveluasumisyksikössä. Kovat kivut oli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi yleistää miten rankkoja ovat tai sitten eivät.
Kyllä tuo nielun/kaulan alueen sädehoito oli niin karmea että jos toinen kerta olisi mahdollinen niin kuolisin mieluummin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tv:ssä joskus kauan sitten jonkun ohjelman missä jollain vanhemmalla henkilöllä oli jokin vatsan alueen syöpä eikä ottanut hoitoja, hirveät tuskat oli lopuksi.
Nykyään saa kyllä kipulääkettä niin paljon kun haluaa ja tarvii.
Niinkö luulet? Ei todellakaan saa.
Suomessa on aina ollut huono kivunhoito. Ettei vain kuoleva "jää koukkuun" vaikka elinaika laskettaisi päivissä...Oikea syy taitaa olla se että kunnon kipulääkkeet ovat kalliita