Seela Sella pelkää ettei elä syksyyn asti
Onko noin iäkkäällä kuin Seela nuo syöpähoidot liian rankkoja? Olisiko parempi jos vanhana sairastuu syöpään ettei ottaisi hoitoja?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mun mummin sisko sai rintasyövän 89 vuotiaana. Hoidot tepsi, eikä syöpä ole uusiutunut. On nyt 96 vuotias erittäin reipas, elämäniloinen ja itsenäinen mummukka.
Ohis, mutta minun isoäidille tehtiin onnistunut lonkkaleikkaus kun hän oli 90v. Lääkäri totesi, että saattaa olla vanhin Suomessa leikattu, mutta kun kyseessä hyväkuntoinen vanhus niin tietysti leikataan 🤸
Sama se on itse kullakin ikää katsomatta. Jokainen päivä voi olla viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mummin sisko sai rintasyövän 89 vuotiaana. Hoidot tepsi, eikä syöpä ole uusiutunut. On nyt 96 vuotias erittäin reipas, elämäniloinen ja itsenäinen mummukka.
Minun mummoni ryhtyi 90-vuotiaana tulennielijäksi ja meni sirkukseen töihin.
Ei olisi siitäkään uskonut.
🥱
Miksi kaikki täytyy kertoa julkisuuteen?
Sairastelisi vahvojen kipulääkkeitä turvin ja kuolisi rauhassa. Hoidot vie hengen vanhuksilta, 89v. Ikuinen elämä kiikarissa?
Elämä on aina arvokas iästä huolimatta. Ja sitä kannattaa koittaa pidentää niin paljon kuin mahdollista.
Jeesuksen mukaan iso osa päätyy kuoltuaan kadotukseen: "se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät". Jokainen minuutti elossa pitää yllä sitä mahdollisuutta, että ihminen voi vielä löytää pelastuksen. Siksi uskovat eivät kannata esim. eutanasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mummoni ryhtyi 90-vuotiaana tulennielijäksi ja meni sirkukseen töihin.
Ei olisi siitäkään uskonut.
🥱
Kyllähän se sinua harmittaa kun minun mummoni on tulennielijä ja sinun vaan joku kotona viihtyvä vässykkä.
Voimia Seelalle. Toivotaan, että löytää vielä iloisia ja merkityksellisia asioita elämäänsä, kestipä elämä miten pitkään hyvänsä. Toivotaan myös, että saa mahdollisiin kipuihin hyvän lievityksen. Muistetaan, että kaikki syöpätapaukset ja paras hoito ovat yksilöllisiä juttuja. Voimia kaikille syöpäpotilaille! <3
Vierailija kirjoitti:
Ovat. Syöpähoidot ovat rankkoja kaiken ikäisille. Vanhoille ei yleensä anneta sytostaatteja, koska heidän elimistönsä ei kestä niitä.
Minä sairastuin parantumattomaan syöpään 64-vuotiaana ja saan vain oireenmukaista hoitoa.
Mikä vanhus 64 vee on?????
Vierailija kirjoitti:
Elämä on aina arvokas iästä huolimatta. Ja sitä kannattaa koittaa pidentää niin paljon kuin mahdollista.
Jeesuksen mukaan iso osa päätyy kuoltuaan kadotukseen: "se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät". Jokainen minuutti elossa pitää yllä sitä mahdollisuutta, että ihminen voi vielä löytää pelastuksen. Siksi uskovat eivät kannata esim. eutanasiaa.
Joo, tämä on tosiaan se ääneenlausuttu syy, miksi uskovat ei kannata eutanasiaa. Valtaosa ihmisistä ei usko kuoleman jälkeiseen helvettiin, ja siksi valtaosalle, järjellisin perustein, eutanasia on tarkoin säädellysti ok.
Millainen jumala laittaa ihmiset ikuiseen tuskaan? Kadotus on asia erikseen. Todennäköisimmin kaikki meistä katoamme tai vähintään hajaannumme ja muutamme muotoamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on liian nuori ymmärtämään, elämä opettaa sinuakin.
Onko yli viisikymppinen liian nuori?
Ainakin olet lapsellinen.
Näemmä mieleltään voi olla. Ikä kertoo ainoastaan eletyn iän, ei muuta.