Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minimieläkekin on 3 kertaavsuurempi, kuin kotiäidin palkka 390e, töitä 24/7

Vierailija
08.05.2026 |

Että onhan tämä naurettavaa. Missä viipyy arvostus, näin äitienpäivän lähestyessä 

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Itse olen sinnitellyt kodinhoitotuella, joten eläkepäivät ei pelota. Vaikka kaikki koko ajan jaksaa siitä muistuttaa, että ei kerry eläkettä. 

Vierailija
2/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Itse olen sinnitellyt kodinhoitotuella, joten eläkepäivät ei pelota. Vaikka kaikki koko ajan jaksaa siitä muistuttaa, että ei kerry eläkettä. 

Millä saatanan kodinhoitotuella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on rankkaa jos suurin saavutus on jalkojen levittäminen. 

Vierailija
4/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä synnytä puske puske, ja olet naatti kaiken jälkeen. Vuonna 2050.

Vierailija
5/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidin työ ei ole palkkatyötä jonka työnantaja on valtio. Pyydä mieheltäsi enemmän liksaa.

Vierailija
6/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, kotiäidin palkka on ihan liian pieni sen vastuuseen nähden. Mieshän jos olisi maksaja hän joutuisi ilman kotiäitiä maksamaan satojen eurojen päiväkotimaksut, kodinhoitajan/siivoojan ja kuinka monesti se on äiti joka yöt valvoo vauvan kanssa, yöhoitajan, lastenhoitajan jne palkat kaikki yhteen ihmiseen. Oikeasti tuo tulisi todella kalliiksi joten on ollut kannattavampaa uskotella äideille, että "he saavat olla lapsen kanssa kotona" tuolla naurettavalla kotihoidontuella. 

Vierailija
7/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se järjetöntä maksaa ekstraa siitä, että kouluja käymättömät ja työtä välttelevät ovat kotona. Kotonahan nää olisivat joka tapauksessa. Työssä käyvillä vanhemmilla on kotityöt edessä joka tapauksessa vielä varsinaisen työn jälkeen. 

Vierailija
8/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi anteeksi, kotihoidontuella. Tsemppiä sulle päivään kun tuli paha mieli pienestä kirjoitusvirheestä. 🤭

Vierailija
9/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, kotiäidin palkka on ihan liian pieni sen vastuuseen nähden. Mieshän jos olisi maksaja hän joutuisi ilman kotiäitiä maksamaan satojen eurojen päiväkotimaksut, kodinhoitajan/siivoojan ja kuinka monesti se on äiti joka yöt valvoo vauvan kanssa, yöhoitajan, lastenhoitajan jne palkat kaikki yhteen ihmiseen. Oikeasti tuo tulisi todella kalliiksi joten on ollut kannattavampaa uskotella äideille, että "he saavat olla lapsen kanssa kotona" tuolla naurettavalla kotihoidontuella. 

Satojen eurojen päiväkotimaksut ovat aika pientä, jos nainen tienaa sellaiset 4000€/kk. Järjetöntä naisen on jäädä kotiin pitkäksi aikaa. Ja mikä ihme siinä on, ettei isä jää kotiin kun lapsia ei tarvitse enää imettää? Jos kotiäitiyttä ei arvosteta niin koti-isyyttä vielä vähemmän.

Vierailija
10/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat elää lainarahalla ja kelan toimeentulotuella ja asumistuella sohvalla makaavat saavat enemmän!

Vierailija
11/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi anteeksi, kotihoidontuella. Tsemppiä sulle päivään kun tuli paha mieli pienestä kirjoitusvirheestä. 🤭

Pieni kirjoitusvirhe on iso ajatusvirhe. Käsiteanalyysi!

Vierailija
12/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se järjetöntä maksaa ekstraa siitä, että kouluja käymättömät ja työtä välttelevät ovat kotona. Kotonahan nää olisivat joka tapauksessa. Työssä käyvillä vanhemmilla on kotityöt edessä joka tapauksessa vielä varsinaisen työn jälkeen. 

Nimenomaan tämä! Minäkin teen kokopäivätyön sekä sen lisäksi iltaisin ja viikonloppusin nuo kotihommat eikä siitä makseta mitään ekstraa. Joku tolkku tähänkin hommaan!

Vierailija
13/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan auton ja huollan sitä ahkerasti, jään pois töistäkin. Kyllä Suomen pitäisi maksaa minulle palkkaa siitä, nih.

Verratkaa ees joskus muihin maihin, joissa äitiyslomaa saa muutaman kuukauden. Oma valinta.

Vierailija
14/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasten kanssa kotona 8v (neljä lasta). Näkyy eläkkeessä, mutta olipahan elämän parhaat vuodet vaikkei rahaa ollutkaan. Mies elätti eikä saatu kun lapsilisät lisäksi.

Niin ja kaikki lapset oli kotona, ei päivähoidossa.

Vierailija
15/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satojen eurojen päiväkotimaksut ovat aika pientä, jos nainen tienaa sellaiset 4000€/kk. Järjetöntä naisen on jäädä kotiin pitkäksi aikaa. Ja mikä ihme siinä on, ettei isä jää kotiin kun lapsia ei tarvitse enää imettää? Jos kotiäitiyttä ei arvosteta niin koti-isyyttä vielä vähemmän.

Miehet itse eivät jää kotiin. Eivät vapaaehtoisesti eivätkä edes pakolla. Raha ja työ kiinnostaa enemmän vaikka vaihtoehtoja olisi. Jokainen voisi jäädä edes lyhyeksi ajaksi mutta ei huvita. 

Vierailija
16/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteiskunnan kannata tukea kotiäitiyttä. Töihin ne pitäisi saada ja lapset päiväkotiin. Ja myöhemmin normaaleissa perheissä koulua käyvät lapset pärjää ilman kotona odottavaa kotiäitiä.

Kotiäitiys pitääkin olla vaihtoehto sellaisissa perheissä, joissa sitten se mies on todella hyvä palkkainen. Ja hän maksaa vaimollensa ja huolehtii myös tavalla tai toisella eläketurvasta, jos vaikka ero tulee.

Vierailija
17/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse valita äiteyden mutta et sairautta. Voit toki vaihtaa kanssani paikkaa. 

Vierailija
18/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla tuntia töitä ja 390 euroa on aika hyvä palkka. 

Vierailija
19/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat elää lainarahalla ja kelan toimeentulotuella ja asumistuella sohvalla makaavat saavat enemmän!

Opiskelijat teki ennen kesätöitä joihin nyt ei lähdetä.

Vierailija
20/91 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille kun ei ole noita 4000e palkkoja tarjolla, läheskään kaikille ja toisekseen sitten se vielä, että voihan se 4000e kuussa tienaavakin haluta olla kotiäiti. Miksi Suomalaiset on näissä keskusteluissa aina niin henkilöön meneviä ja vähätteleviä sen sijaan, että nyt keskustelisi itse aiheesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi