Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä tulee kritiikkiä joka päivä mielivaltaisesti

Vierailija
08.05.2026 |

Ensin on liikaa tätä ja kun korjaan niin liikaa tuota.

Annetaan aamulla eri ohje ja iltapäivällä pomo muuttaa yhtäkkiä mieltään ja käy valittamassa miksi tein näin enkä noin. 

Olen itse aloittanut 6 viikkoa sitten, uusi pomo aloitti 3 viikkoa sitten ja on sen jälkeen ottanut silmätikuksi. 

Tiedän jo nyt, että töissä aamupalaverissa tulee haukut ja lisää ristiriitaisia ja mahdottomia vaatimuksia. Muut tiimit puuttuvat minun tiimini työhön ilman mitään käsitystä työmme sisällöstä. 

Miten pystyn menemään töihin ja kohtaan kaiken tämän?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala saikutella. Ja samalla saat aikaa uuden työn hakemiseen.

Vierailija
42/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomosi on mitä ilmeisimmin nainen.

Minulla on nainen esihenkilönä. Tällä mielipide vaihtuu jatkuvasti, mitään ei voi kysyä eikä mistään neuvotella. Mikäli sanomista on, juostaan ruokasaliin perässä ja asiakkaan kuullen ripitetään, mutta ei koskaan keittiössä. Pomon suosikit saavat tehdä mitä huvittaa - tai paremminkin olla tekemättä hommien kaatuessa muiden niskaan.

Tällaista on meillä keittiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin töissä kerran työnjohtajalle että se on laiska paska eikä osaa itse mitään. Eipä tullut enää valittamaan. Se sai potkut myös koska selitin isommalle pomolle miten se työnjohtaja käyttää firman autoa omien töiden hoitamiseen. 3 kuukauden jälkeen minusta tuli työnjohtaja siinä firmassa ja olin siinä 7 vuotta sitten.

Vierailija
44/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä pitää rauhaa, mutta yritä myös turvata selustasi. Älä jätä asioita sanomisen varaan, vaan varmistele kirjallisesti sähköpostilla, teams-viestillä, mitä teillä nyt käytetäänkään. Tee ainakin itsellesi lyhyt yhteenveto käydyistä keskusteluista ja saamistasi ohjeista. 

Vierailija
45/59 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä pitää rauhaa, mutta yritä myös turvata selustasi. Älä jätä asioita sanomisen varaan, vaan varmistele kirjallisesti sähköpostilla, teams-viestillä, mitä teillä nyt käytetäänkään. Tee ainakin itsellesi lyhyt yhteenveto käydyistä keskusteluista ja saamistasi ohjeista. 

Kaikki sanotaan vain suullisesti. Jos olen laittanut viestiä tai sähköpostia, vastaus on "puhutaan huomenna".

Vierailija
46/59 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa kärsiä ja hävetä.

Vierailija
47/59 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi saada uuden työn kun ei pääse viikolla käymään haastatteluissa?

Sopii työhaastattelun ruoka/taukoaikaan etänä (Teams-haastattelu). 

Vierailija
48/59 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi saada uuden työn kun ei pääse viikolla käymään haastatteluissa?

Sopii työhaastattelun ruoka/taukoaikaan etänä (Teams-haastattelu). 

Onko teillä ruokatauotkin?

Vierailija
49/59 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sanotaan vain suullisesti. Jos olen laittanut viestiä tai sähköpostia, vastaus on "puhutaan huomenna".

Koska ei kestä päivänvaloa.

Vierailija
50/59 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärähommia

Vierailija
51/59 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin vastuun siitä minkä voin ja pyysin kunnon palaveria , jossa tarkistetaan tavoitteita ja odotuksia.

Tällaista palaveria ei ollut kun pomo perui henkilöstöpuolen hänelle järjestämän perehdytyksen tiimini toimintaan. Hänellä ei siis ole kunnon käsitystä työmme sisällöstä.

Nyt tätä ensi viikon palaveria pomo jo siirsi kerran ja saa nähdä, tuleeko sitä ollenkaan. Olen kuitenkin varautunut perustelemaan asiat ja voin myös näyttää miten olen jo toteuttanut yhtäkkiä muuttuneita odotuksia budjettiin jne. 

Mutta sitä odotellessa voi tulla taas paskaa niskaan.

No niin... Tälle päivälle sovittu palaveri peruttiin. Ja vieläpä niin että odottelin pomon oven takana punaisen liikennevalon takana 25 minuuttia ja sitten kun pomo oli juoksemassa toiseen paikkaan, sanoi että ei ehdikään jutella. 

Ja kyllä, odotellessa on satanut paskaa niskaan joka päivä. 

Tiimilläni ei ole väliä kun tarvitsisimme jotain. Palaverissa ei siis ollut kyse vain minusta vaan olisin tarvinnut vahvistuksen budjettiin ym. että voisin varata ulkopuolisilta yrittäjiltä palveluita. 

Kun jokin menee pieleen ja emme saa asiakasta, tiimimme on kaiken huomion keskipisteenä.

Vierailija
52/59 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syntipukki 

Vierailija
53/59 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin vastuun siitä minkä voin ja pyysin kunnon palaveria , jossa tarkistetaan tavoitteita ja odotuksia.

Tällaista palaveria ei ollut kun pomo perui henkilöstöpuolen hänelle järjestämän perehdytyksen tiimini toimintaan. Hänellä ei siis ole kunnon käsitystä työmme sisällöstä.

Nyt tätä ensi viikon palaveria pomo jo siirsi kerran ja saa nähdä, tuleeko sitä ollenkaan. Olen kuitenkin varautunut perustelemaan asiat ja voin myös näyttää miten olen jo toteuttanut yhtäkkiä muuttuneita odotuksia budjettiin jne. 

Mutta sitä odotellessa voi tulla taas paskaa niskaan.

No niin... Tälle päivälle sovittu palaveri peruttiin. Ja vieläpä niin että odottelin pomon oven takana punaisen liikennevalon takana 25 minuuttia ja sitten kun pomo oli juoksemassa toiseen paikkaan, sanoi että ei ehdikään jutella. 

Ja kyllä, odotellessa on satanut paskaa niskaan joka päivä. 

Tiimilläni ei ole väliä kun tarvitsisimme jotain. Palaverissa ei siis ollut kyse vain minusta vaan olisin tarvinnut vahvistuksen budjettiin ym. että voisin varata ulkopuolisilta yrittäjiltä palveluita. 

Kun jokin menee pieleen ja emme saa asiakasta, tiimimme on kaiken huomion keskipisteenä.

Ota vinkistä vaari ja nosta kytkintä...

Vierailija
54/59 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet syntipukki 

Luepa syntipukki-ilmiöstä työpaikalla 

Vierailija
55/59 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet syntipukki 

Ja se on sun syy!

Vierailija
56/59 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet syntipukki 

Kiusaajat eivät lue vapaa-ajallaan organisaatiopsykologiaa eivätkä ajattele kiusattaviaan.he menevät hyvillä mielin kotiin.

Vierailija
57/59 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet syntipukki 

Vaikka lukisikin, mitä sille voi?

Vierailija
58/59 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet syntipukki 

Kiusaajat eivät lue vapaa-ajallaan organisaatiopsykologiaa eivätkä ajattele kiusattaviaan.he menevät hyvillä mielin kotiin.

Menevät kotiin juomaan samppanjaa ja sitten lastenhoitaja vie lapset harrastuksiin jolloin on omaa aikaa puolison kanssa karhuntaljan päällä takkatulen ääressä. 

Kiusattu menee omaan luukkuunsa ja ajattelee kiusaajaa, itkee itsensä uneen.

Vierailija
59/59 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet syntipukki 

Menevät kotiin juomaan samppanjaa ja sitten lastenhoitaja vie lapset harrastuksiin jolloin on omaa aikaa puolison kanssa karhuntaljan päällä takkatulen ääressä. 

Kiusattu menee omaan luukkuunsa ja ajattelee kiusaajaa, itkee itsensä uneen.

Unnuttaa uneen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan