Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä tulee kritiikkiä joka päivä mielivaltaisesti

Vierailija
08.05.2026 |

Ensin on liikaa tätä ja kun korjaan niin liikaa tuota.

Annetaan aamulla eri ohje ja iltapäivällä pomo muuttaa yhtäkkiä mieltään ja käy valittamassa miksi tein näin enkä noin. 

Olen itse aloittanut 6 viikkoa sitten, uusi pomo aloitti 3 viikkoa sitten ja on sen jälkeen ottanut silmätikuksi. 

Tiedän jo nyt, että töissä aamupalaverissa tulee haukut ja lisää ristiriitaisia ja mahdottomia vaatimuksia. Muut tiimit puuttuvat minun tiimini työhön ilman mitään käsitystä työmme sisällöstä. 

Miten pystyn menemään töihin ja kohtaan kaiken tämän?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit että löydät kohta paremman työn. Sillä.aikaa yritä löytää työkavereista joku jakamaan harmisi.

Vierailija
2/26 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä niin vain löydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ongelma on varmaan pidemmältä ajalta, ennen sinuakin. Tarkista saatko ylipäätään oikeat ohjeet ja se pitää ottaa huomioon, että työtä on niin paljon ettei välttämättä täydelliseen lopputulokseen aina pääse työajan puitteissa.

Vierailija
4/26 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastoin. Edes virheistä ei sanota, vaan kehutaan koko ajan. Jos tietäisin miten olen tähän päässyt, kertoisin, mutta ei hajuakaan.

Vierailija
5/26 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta

Vierailija
6/26 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ongelma on varmaan pidemmältä ajalta, ennen sinuakin. Tarkista saatko ylipäätään oikeat ohjeet ja se pitää ottaa huomioon, että työtä on niin paljon ettei välttämättä täydelliseen lopputulokseen aina pääse työajan puitteissa.

Pomo aloitti myöhemmin. 

Ongelmia on ollut aiemmin, minun edeltäjäni lähti kävelemään joulukuussa eikä edes tehnyt irtisanomisaikaa. Tammi- maaliskuussa työtäni teki eri toimipisteen henkilö oman työnsä sivussa eikä ollut käytännössä paikalla. 

Perehdytys oli surkeaa ja olen suurimmaksi osaksi kysynyt omalta tiimiltäni eli alaisiltani miten homma toimii. 

Ongelma ei ole minussa mutta minuun kaikki nyt kohdistuu. 

Vierailija
7/26 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin nukkumaan.

Vierailija
8/26 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole sinussa, vaan ilmeisesti roolisi epäselvässä tehtävänkuvassa, epäselvässä tavoitteenasettelussa ja odotuksissa sekä ristiriitaisessa ohjeistuksessa.

Ratkaisu voi toki silti olla sinussa.  Ota sen uuden pomosi kanssa rauhallinen palaveriaika, sano, että olet työhön tultuasi havainnut tällaisia haasteita ja miettinyt, että ne pitäisi ratkaista selventämällä noita mainittuja epäselvyyksiä sekä teidän kahden kesken että laajemmin organisaatiossa. Siihen valmistaudut laittamalla powerpointille muutamalla bullet pointilla, mikä sun mielestä on tehtäväsi ydin ja mikä sun mielestä ei kuulu siihen. Pomolla on varmaan toinen mielipide, mutta sittenhän se lähtee siitä selviämään.

Vierailija
9/26 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomo on vaihtunut tuona aikana jo kerran, voi olla ongelma ylimässä johdossa, ehkä nuo ristiriitaiset tuuliviirimäiset ohjeet tuleekin ylemmältä taholta ja sun lähiesimieskin kyllästyi ihme pallotteluun. Kannattaa miettiä, pilaako tuo työpaikka mielenterveytesi. Jos vielä jatkuu sama epäselvä johtamistyyli, ei osata perehdyttää ym ohjeet vaihtuu, on merkki siitä, että siellä joku ei osaa niitä töitä eikä perehdytystä jos se  noin vaihtelee, voi olla myös työturvallisuusriski. Itse olin töissä liian pitkään vastaavassa paikassa. Ensin esihenkilö sanoo, että tee vaan niinku ite haluat ja sitten seuraavana päivänä tuli haukkumaan, ei huutanut, mutta osasi olla henkisesti muuten todella epävakainen ja ailahtelevainen. Mielimuuttui eikä hän ottanut  huonoista neuvoistaan vastuuta. Tommosessa paikassa menee oma mielenterveys. Ei kannata jäädä vuosiksi, ala etsiä toista työpaikkaa, kärsi tuolla vain välttämätön aika. 

Vierailija
10/26 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kysyi miten kestää, ei miten lähteä karkuun

Vierailija
11/26 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/26 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas edessä uusi viikko haukuttavana

Vierailija
13/26 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vastuun siitä minkä voin ja pyysin kunnon palaveria , jossa tarkistetaan tavoitteita ja odotuksia.

Tällaista palaveria ei ollut kun pomo perui henkilöstöpuolen hänelle järjestämän perehdytyksen tiimini toimintaan. Hänellä ei siis ole kunnon käsitystä työmme sisällöstä.

Nyt tätä ensi viikon palaveria pomo jo siirsi kerran ja saa nähdä, tuleeko sitä ollenkaan. Olen kuitenkin varautunut perustelemaan asiat ja voin myös näyttää miten olen jo toteuttanut yhtäkkiä muuttuneita odotuksia budjettiin jne. 

Mutta sitä odotellessa voi tulla taas paskaa niskaan.

Vierailija
14/26 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa tulee aina 

Vierailija
15/26 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut töissä missä ei ikinä kerrota mitä tein oikein ja mitä väärin ja sitten työsopimusta ei jatketa.
Arvaa syökö se hieman?

Vierailija
16/26 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi saada uuden työn kun ei pääse viikolla käymään haastatteluissa?

Vierailija
17/26 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Stockalla oli ihan järkyttävää työpaikkakiusaamista. Tiimiesimies haukkui vähintään 5 kertaa päivässä. Sitten valitti keksityillä väitteillä isommille pomoille ja kun sanoin että ei pidä paikkaansa niin eihän mua tietty uskottu. 2 päällikön puhuttelut olivat pahimpia, toinen jäkätti toiseen korvaan ja toinen toiseen. Kävin usein vessassa itkemässä. Työkaverit sanoivat että näkevät tilanteen mutta eivät uskalla puolustaa koska pelkäävät olevansa seuraavia "uhreja". Ymmärrsin täysin, kiva että sain heiltä sympatiaa. Onneksi älysin irtisanoutua ennenku olisin ollut mielisairaalassa;)

Vierailija
18/26 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomo aloitti myöhemmin. 

Ongelmia on ollut aiemmin, minun edeltäjäni lähti kävelemään joulukuussa eikä edes tehnyt irtisanomisaikaa. Tammi- maaliskuussa työtäni teki eri toimipisteen henkilö oman työnsä sivussa eikä ollut käytännössä paikalla. 

Perehdytys oli surkeaa ja olen suurimmaksi osaksi kysynyt omalta tiimiltäni eli alaisiltani miten homma toimii. 

Ongelma ei ole minussa mutta minuun kaikki nyt kohdistuu. 

Henkinen vallantaistelu, ennältäehkäisevä sinun alustamisra, muittiin sättimistä ja paikan näyttämistä  pelossa että voi isoittauttua niistä paremmaksi, v7isammaksi. Tuntuu narsistinen ympäristö olevan. Niiden luonnetta ei pystyy muuttamaan. Joko saat jatkossakin kaikki liat niskaa, tai ersih yoisen paikan, missä voi tjlla vastaan täysin sama tilanne. Elikä vaihtamalla välttämätä ei muuttuu mikään. Työsuojeluviranimaiset ehkä pystyvät jotain selvittämään? Hae työpaikalra tukiverkko niistä ihmisistä, ketkä on realistiset, järkebät ja oikeudenmukaiset. 

Vierailija
19/26 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä molopää sitten tunaroit siellä?

Vierailija
20/26 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota loparit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä