Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (15306)
Vierailija kirjoitti:
Nämä tutkimusten alkuvuodetkin ovat tärkeitä, kun juttu ei vielä ollut krp.llä.tässä parkinsonin tautia sairastava Raisan isä, joka oli hammaslääkäri ammatiltaan
Miksi Raisa olisi ollut onkiniemen suunnalla?
Tää keskustelu on kuin joku juorukerho. Mitä jos oli raskaana... No mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa Raisa oli tullut raskaaksi jollekin?
So?
Pyytänyt rahaa aborttiin tai aikonut jopa pitää lapsen. No tämä tuli vain mieleen ja ei siis millään lailla faktaa eikä lähdettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sitä VK: n soittoa mitenkään todennettu Teletiedoista? Jos poliisi tutki koko VK: tai vasta vuosia myöhemmin, teletietoja ei oletettavasti ollut enää. Silloin on voinut väittää, että puhelu tuli perjantaina eikä lauantaina. Ja jos tuli ole, miksi Raisa olisi silloin sanonut tulevana kotibileisiin Pirkkalaan? Onhan siellä voinut olla tekstiviestejä kun, näkikö niiden numeroita Teletiedoista?
Eiköhän poliisi tarkistanut Raisan teletiedot joista näki että viimeinen puhelu oli vk-miehelle. Tämä mies oli kuulusteltu heti mutta oli väittänyt olleensa Pirkkalassa kotibileissä ja puhuneensa niistä Raisan kanssa. Valehteli ettei ollut Hämeenkadulla. Vasta KRP huomasi että oli ollutkin Hämeenkadulla samaan aikaan Raisan kanssa. Puhelun sisällöstähän on vain vk-miehen sana. Vk-mies ihan sumutuksen vuoksi väittää myöhemmin että puhelu oli jo perjantaina?
Saisko lähteen tähän, että olisi sanonut olevansa pirkkalan kotibileissä?
Kiitos
Viimeinen johtolanka podcast Yle Areenassa
jakso 2
Vierailija kirjoitti:
Tää keskustelu on kuin joku juorukerho. Mitä jos oli raskaana... No mitä sitten?
Sekin on monesti ollut murhan motiivi, jos olet yhtään katsonut True Crimeä.
Näitä poliisi on telekuunnellut. Osa varmaan 7 miehen porukkaan kuuluvia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just männä viikolla oli Huomenta Suomessa vieraana tamperelainen rikoskirjailija tms ja haastiksessa tuotiin ilmi myös Raisan katoamista. Tuo nainen oli joskus juttuja penkoessaan saanut poliisin avaamaan jutun uudelleen. Eikö tätä Raisan juttua nyt jumankauta saa nostettua esiin, niin voishan tämä selvitä. Voiko johonkin ulkomaan tahoon ottaa yhteyttä, mikäli ei paukut täällä kotimaassa riitä?
Vuoden 1999 teletunnistetiedot ovat kadonneet, vain sen verran on niitä, mitä poliisi tutkinnan vuoksi tallensi, samoin ovat kadonneet pankkitunnistiedot ja tilitapahtumat.
Raisan katoamista voidaan tutkia vain ihmisten kertomuksien avulla ja aikaisemmin kerätyn aineiston avulla. Jos löydetään autoja tai epäilty surmapaikka, niitäkin voidaan tutkia, mutta kulunut aika tekee tutkimisesta melko vaikeata.
Profiloinnin avulla voisi olla täysin mahdollista löytää Raisa. Lue tai kuuntele Helinä Häkkäsen kirjasta suomalaisen henkirikoksen anatomia Raisaa koskeva kappale.
Ei kannata kirjoittaa profiloinnosta tänne, AP poistattaa, koska ei ole hänen MP kanssa yhtenevä.
Raisan murhaaja on profiloitu vähän häntä vanhemmaksi mieheksi. Kaveriporukka ei tähän sovi.
Miksi ei kaveriporukka tähän sovi? Kaverin poikaystävä oli vanhempi, hänellä oli auto ja oli kuskina tuona iltana, ei vaan tiedetä minkä ikäinen poikkis oli ja vkmies oli vanhempi, kuin R, 18-vuotias tuolloin, samoin, kuin 7 miehen porukassa kaikki oli täysi ikäisiä, oliko vanhin jopa 30 vuotias eli 20-30 vuotiaita oli nuo miehet.
Kiinotaisi tietää, miten R on tutustunut kaikkiin näihin miehiin, ensimmäisenä R on varmaan tutustunut vkmieheen, miten on tutustunut häneen?
Vierailija kirjoitti:
Näitä poliisi on telekuunnellut. Osa varmaan 7 miehen porukkaan kuuluvia
Päijät-Hämeen kaupungit
Lahti – Maakunnan suuri keskus ja pääkaupunki.
Heinola – Tunnettu kauniista harjumaisemistaan ja Heinolan lintupuistosta.
Orimattila – Vireä kaupunki Lahden eteläpuolella.
Muut Päijät-Hämeen kunnat
Päijät-Hämeeseen kuuluu kaupunkien lisäksi seitsemän muuta kuntaa: [1]
Asikkala
Hartola
Hollola
Iitti
Kärkölä
Padasjoki
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/voiko-tama-vihje-oudosta-autoilijas…
Tätä Vitelin linjaa on täällä puitu myös, tuo kuljettaja voi olla hyvinkin tuttu tässä keississä, emme esim. tiedä, minkä näköinen vkmies on, olemme kuulleet vain hänen äänensä??
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä yhtä seikkaa. Jos vkm on siis se Pirkkalan kundi kenen kanssa Raisa puhui sen vikan puhelun todistettavasti klo 22.18 niin miksi se vkm kiistää sen niin vahvasti siinä podcastissa. Muistaakseni se sanoo jotenkin näin siinä jaksossa 2, et poliisi sai mun teletiedot jostain ja ne väitti et Raisa olis puhunu mun kanssa vikan kerran puhelimessa, mut se ei pidä paikkaansa, vaan se puhelu tuli jo perjantaina.
Minä en ymmärrä pirkkala juttua. Onko välikäsimies valehdellut olevansa pirkkalassa? Poliisi oli saanut selville, että on ollut hämeenkadulla.
Onkohan tässä sekaannus?
Et ole koskaan tavannut valehtelevaa ihmistä? Et ymmärrä mistä on kyse kun murhasta epäilty väittää olleensa ihan muualla kuin oli ja tehneensä ihan muuta kuin teki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä Vitelin linjaa on täällä puitu myös, tuo kuljettaja voi olla hyvinkin tuttu tässä keississä, emme esim. tiedä, minkä näköinen vkmies on, olemme kuulleet vain hänen äänensä??
Tuossa ilta-sanomien jutussa on, että poliisilla on tuntomerkit miehestä, joka ohjasi hämeenkadulla Raisan näköisen museoautoon. Kantasuomalainen siististi pukeutunut mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ilta-sanomien jutussa on, että poliisilla on tuntomerkit miehestä, joka ohjasi hämeenkadulla Raisan näköisen museoautoon. Kantasuomalainen siististi pukeutunut mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä yhtä seikkaa. Jos vkm on siis se Pirkkalan kundi kenen kanssa Raisa puhui sen vikan puhelun todistettavasti klo 22.18 niin miksi se vkm kiistää sen niin vahvasti siinä podcastissa. Muistaakseni se sanoo jotenkin näin siinä jaksossa 2, et poliisi sai mun teletiedot jostain ja ne väitti et Raisa olis puhunu mun kanssa vikan kerran puhelimessa, mut se ei pidä paikkaansa, vaan se puhelu tuli jo perjantaina.
Minä en ymmärrä pirkkala juttua. Onko välikäsimies valehdellut olevansa pirkkalassa? Poliisi oli saanut selville, että on ollut hämeenkadulla.
Onkohan tässä sekaannus?
Et ole koskaan tavannut valehtelevaa ihmistä? Et ymmärrä mistä on kyse kun murhasta epäilty väittää olleensa ihan muualla kuin oli ja tehneensä ihan muuta kuin teki?
No onko lähde tähän, että hän olisi väittänyt olleensa pirkkalassa?
Vai sekoittaako joku keskustelua? Viimeinen johtolanka podcastissa ei ainakaan sano niin.
Hän on ollut Raisan järjestämissä bileissä Raisan isän kotona tampereen petsamossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä sekaannus?
Vai sekoittaako joku keskustelua? Viimeinen johtolanka podcastissa ei ainakaan sano niin.
Hän on ollut Raisan järjestämissä bileissä Raisan isän kotona tampereen petsamossa.
Kotibileet riistäytyivät käsistä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/40274605-0790-4ee4-b77a-4c3f4c2ef83c
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä sekaannus?
Tässä sulle vähän lähdettä!!
"Hän on. Kuuntele podcastin toinen jakso, Niemi kertoo tämän ennen hänen haastatteluaan. Hän kertoo löytäneensä Pirkkalan bileissä olleen pojan, jolle Raisa soitti kun ei saanut kiinni Jannea kangasalla. Puhelu jäi hänen viimeisekseen. " Lainaus sivulta 747, vieraan kommentti
Tänne kun tulee uusia kirjoittajia, ei ne viitti tutkia eikä lukea, mistä ollaan kirjoitettu ja mitä linjoja käyty läpi, sitten tulevat joko tahallaan tai muuten, sekoittamaan näitä meidän linjoja!!
Me tiedetään bileista Raisan isän talossa, 7 miehen porukasta, Janne Vitelin linjasta, podcasti Yle Areenassa kuunneltu moneen kertaan, uutisoinnit luettu, inhimillinen tekjiä katsottu, jossa Raisan äiti, ja käyty lukemassa muita palstoja, joissa kirjoitellaan tästä tapauksesta, kaikki on tiedossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä sekaannus?
Tässä sulle vähän lähdettä!!
"Hän on. Kuuntele podcastin toinen jakso, Niemi kertoo tämän ennen hänen haastatteluaan. Hän kertoo löytäneensä Pirkkalan bileissä olleen pojan, jolle Raisa soitti kun ei saanut kiinni Jannea kangasalla. Puhelu jäi hänen viimeisekseen. " Lainaus sivulta 747, vieraan kommentti
Ei vaan välikäsimies kertoo, ettei kaverinsa, jota Raisa tavoitteli ollut kumpikaan kangasalan Janne tai Pirkkalan bilemies. Ja kertoo olleensa Petsamon kotibileissä.
Välikäsimies on ollut 16.10.1999 hämeenkadulla. Kävellyt rautatieaseman kautta high Energyyn hämeenkadun siis päästä päähän. Jättänyt pyöränsä tullintorin kauppakeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Välikäsimies
.
So?