Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (11974)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apulannalla oli tosi huono tuuri. Kuin saatanan sanelema.
16.10.1999 he tekivät videota Tampereella kaatopaikalla tarastejärvellä. (ei yhtään todistajaa)
Videossa on ruumissäkeissä olevia naisopiskelijoita suolla.
Lisäksi video sai jatkoosaa (ei yhtään todistajaa) siinä tappaja palaa haudalle ja kaivaa naisen ruumiin esiin metsästä. En tiedä missä tämä on kuvattu. Toivottavasti ei tarastejärvellä.
Kommenteissa youtubessa ihmiset kommentoi (muissakin biiseissä)
" syyllisyyden taakka"
"biisi kertoo sellaisesta tapahtumasta, minkä voi löytää googlettamalla"
"totuus ei pala tulessakaan"
OHOH, se olisi niinkuin dokumentoitu noin taiteeksi sitten ? Ovelaapa olisi.
Linkki siihen jatkovideoon?
Mitä tulee tuttu/tuntematon tappajaan, niin sen Vendinkin tappoi tuntematon. Myöskään Eveliina Lappalainen ja surmaaja sa eivät olleet kavereita, tuttuja tai suhteessa. Mielenhäiriöinen pervo vaan sattui kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksatte jos kerron missä hän on?
Jos olisikin totta, uskon että osallistujia löytyisi ja summa olisi hyvä.. Itse yksityishenkilönä voisin laittaa tuhat euroa. Olen tosissani.
Mihin sä laitat ne tuhat euroa?
Laittaa talteen. Sä voisit kertoa ainakin sen, että onko Hervantajärven rantapusikossa, siellä järvessä vai veitkö vainaan muualle?
Nimim. Kiinnostaa vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisikin totta, uskon että osallistujia löytyisi ja summa olisi hyvä.. Itse yksityishenkilönä voisin laittaa tuhat euroa. Olen tosissani.
Laittaa talteen. Sä voisit kertoa ainakin sen, että onko Hervantajärven rantapusikossa, siellä järvessä vai veitkö vainaan muualle?
Nimim. Kiinnostaa vaan
Mä en valitettavasti voi kertoa siitä mitään, koska en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimim. Kiinnostaa vaan
AP kuvittelee, että täällä on vain yksi kirjoittaja.
Pidetään pieni gallup. Nuoli ylöspäin vaihtoehdon kohdalla, jonka uskot todennäköisimmäksi tekijäksi Raisan tapauksessa.
Joku tuntemattomaksi jäänyt henkilö/porukka
Tuosta puuttuu välikäsimies, mutta puuttukoon.
Nuo kolme, kaveriporukka,poikaystävä ja 7 miehen porukka mahdollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apulannalla oli tosi huono tuuri. Kuin saatanan sanelema.
16.10.1999 he tekivät videota Tampereella kaatopaikalla tarastejärvellä. (ei yhtään todistajaa)
Videossa on ruumissäkeissä olevia naisopiskelijoita suolla.
Lisäksi video sai jatkoosaa (ei yhtään todistajaa) siinä tappaja palaa haudalle ja kaivaa naisen ruumiin esiin metsästä. En tiedä missä tämä on kuvattu. Toivottavasti ei tarastejärvellä.
Kommenteissa youtubessa ihmiset kommentoi (muissakin biiseissä)
" syyllisyyden taakka"
"biisi kertoo sellaisesta tapahtumasta, minkä voi löytää googlettamalla"
"totuus ei pala tulessakaan"
OHOH, se olisi niinkuin dokumentoitu noin taiteeksi sitten ? Ovelaapa olisi.
Linkki siihen jatkovideoon?
Mitä tulee tuttu/tuntematon tappajaan, niin sen Vendinkin tappoi tuntematon. Myöskään Eveliina Lappalainen ja surmaaja sa eivät olleet kavereita, tuttuja tai suhteessa. Mielenhäiriöinen pervo vaan sattui kohdalle.
Raisa kuoli n. 25 vuotta ennen Vendiä. Maailma oli erilainen ja rikokset erilaisia. Mutta yhä edelleen tuntemattoman tekijän rikokset ovat erittäin harvinaisia ja tekijä usein sarjarikollinen, joka toistaa tekonsa (ja jää siksi jossain vaiheessa kiinni), koska motiivi on seksuaalinen tyydytys. On erittäin paljon yleisempää, että nainen kuolee riidan tai vastaavan tuttujen välisen selkkauksen seurauksena, eikä tekijä tee tekoa saadakseen seksuaalista tyydytystä.
Mutta kuten tässäkin keskustelussa on monta kertaa puhuttu myös uhrin piilottaminen viittaa siihen, että Raisa ei tullut noiden 2%:n tavoin tuntemattoman surmaamaksi. Vendin murha on tyypillinen tuntemattoman tekemä seksuaalimotiivinen teko: uhri tuntematon ja jätetään tekopaikalle, mm. koska piilottaminen on hankalaa ja lisäisi kiinnijäämisen riskiä. Tuttu tekijä piilottaa uhrin. Syitä voi googlata.
Eveliinan murhaaja jätti hänet ojaan löydettäväksi. Ei ollut kaveri mutta tiesi Eveliinan.
Varmaan ne kesän 1999 tapahtumat voisivat jollain lailla liittyä lokakuun 1999 tapahtumiin. Se kesäinen yövierailu isolla miesporukalla jonkun kämpällä, kuulostaa todella oudolle tapahtumalle kuusitoistavuotiaan tytön elämässä. 7 aikuista miestä ja 1 alaikäinen tyttö.