Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7096)

Vierailija
6941/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toi poistaminen on tyhty noin helpoksi? Yks idiootti pilaa ketjun poistamalla asiallisia viestejä?  Eikö siihen pitäis olla joku syy kuten rasismi? Toi poistattaja täältä pitäis poistaa!

Alaikäisestä  lapsesta puhuminen kielletty,  Nimellä puhumiseen tarvitse sen ihmisen luvan,   vainajan häpäisy ym....Kenestäkäkään EI SAA VIHJAILLA.

Onko vaikeaa noudattaa TÄMÄN PALSTAN SÄÄNTÖJÄ ?

Vierailija
6942/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut jenkkisarjoja Kadonneet ja jotain uutta, hemmetin hyvää sarjaa. Niissä on saatu selvitettyä ihan mahdottomilta tuntuneita tapauksia - en siis epäile, etteikö tämäkin tapaus voisi ratketa. 

Tämän olt sanonut 100 kertaa ketjun täytteeksi.  Oksettaa samojen toisto. Täältä Mode poistaa Spämmäysviesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6943/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No kun ei ole julkisesti kuulutettu pariskuntia!"

 

Paitsi epäsuhtaa naisparia, joista toinen oli polkkatukkainen ja keski-ikäinen.

27-vuotias Virpi Butt ei ollut keski-ikäinen eikä pokkatukkainen. En usko tähän naispariin lainkaan, siis että toinen osapuoli olisi ollut Raisa. Enkä usko toisen osapuolen olleen Virpi.

 

Kyllä se lähtökohta on se, että Raisa jatkoi iltaa. Missä ja kenen kanssa on vielä kysymysmerkki.

Vierailija
6944/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Eikö muka missään ole huomattu naista ja miestä? "

 

Tampereella oli tuona yönä normaalia enemmän porukkaa ja varmasti on ollut satoja pariskuntia, joissa on nainen ja mies kaksisteen kävelleet. Tämmöisten perään ei ole kukaan kysellyt. Kun on oletettu, että Raisa nousi autokyytiin tai että käveli jossain kauempana jonkun naisen kanssa. Naisparilinjaa on tuutattu kyllästymiseen asti kaikki nämä vuodet eikä se ikinä johtanut mihinkään.

Vierailija
6945/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keissi jää varmaan pimeäksi. Ehkä poliisi tietää syyllisen, mutta näyttöä ei ole. Ja jos tekijä ei tunnusta, niin siinä ei mikään auta.

Vierailija
6946/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keissi jää varmaan pimeäksi. Ehkä poliisi tietää syyllisen, mutta näyttöä ei ole. Ja jos tekijä ei tunnusta, niin siinä ei mikään auta.

Ehkä poliisilla on vahva epäilys tietyistä syyllisistä. Jos joku puhuu, ruumis löytyy, saadaan ehkä oikeuteen asti joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6947/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä, jos hän tosiaan istui jossain täyden baarin hämyisessä nurkkauksessa jonkun miehen kanssa koko illan ja häipyi ryysiksessä ulos siten, ettei kukaan kiinnittänyt häneen huomiota sellaisessa ihmismassassa? "

 

Raisalla ei ollut edes narikkaan jätettävää päällystakkia eli ei ole ollut narikkamiesten kanssa missään tekemisissä. Sen kun vain on painunut ovesta ulos ihmismassassa ja jatkanut kävelyään miehen kanssa, miehen takki päällään. Ja hänen ravintolassa oloaan ei ole kukaan pistänyt merkille, jos on ollut jossain pimeimmässä nurkassa jonkun miehen kanssa kaksisteen juomia kumoamassa ja juttelemassa.

Vierailija
6948/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä, jos hän tosiaan istui jossain täyden baarin hämyisessä nurkkauksessa jonkun miehen kanssa koko illan ja häipyi ryysiksessä ulos siten, ettei kukaan kiinnittänyt häneen huomiota sellaisessa ihmismassassa? "

 

Raisalla ei ollut edes narikkaan jätettävää päällystakkia eli ei ole ollut narikkamiesten kanssa missään tekemisissä. Sen kun vain on painunut ovesta ulos ihmismassassa ja jatkanut kävelyään miehen kanssa, miehen takki päällään. Ja hänen ravintolassa oloaan ei ole kukaan pistänyt merkille, jos on ollut jossain pimeimmässä nurkassa jonkun miehen kanssa kaksisteen juomia kumoamassa ja juttelemassa.

Siis jatkan. Mies on ottanut takkinsa narikasta ja Raisa sillä aikaa painunut ulos ihmismassassa ravintolan sulkeuduttua. Raisallahan kun ei ollut mitään narikkaan jätettävää ulkotakkia, mitä jättää tai ottaa.

Mies on nopeasti tullut Raisan perään kadulle ja pistänyt esim. Raisan harteille juuri narikasta saamansa oman takkinsa. Kenties pitkän takin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6949/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää että Raisalla oli kadotessa punaiset hiukset auki mutta koko suomelle näytettiin kuvaa blondista jolla hiukset kiinni!  Siinä sitten poliisille sateli vinkkejä pitkästä vaaleasta tytöstä. Raisalla myös luultavasti oli kuvia voimakkaampi meikki koska  yritti käydä täysi-ikäisestä.

 

 

Sama kuin Pia Ristinkankareen kanssa,koko suomi etsi teiniä 10vuotiaan kuvalla..

Samaa miettinyt. Miksi ainakin näissä teinityttöjen katoamisissa annettu lapsellisempi kuva näistä tyypeistä. Eihän Raisa edes ollut blondi vaan aika tumma ja hiukset auki. Ja kaikki etsi vaaleaa tyttöä, vaikka Raisa ollut meikattu brunette ja liki aikuisen näköinen.

Ristikankareesta ei kai olekaan kuin kaksi kuvaa julkisuudessa ja lapsen näköinen niissä. Jos mitään tuoreempia kuvia ei ole ollut kertakaikkiaan olemassa?, miksei perhe ole antaneet viimeisimpiä tuntomerkkejä, kun ovat nähneet kun Raisa/Pia on viimeistä iltaa kotona ennen kuin lähtee ovesta ulos, ainakin Raisan tapauksessa vahvasti laittautunena.

Eipä mikään ihme, miksi koko ajan on annettu vihjeitä vaaleatukkaisesta, noin 170 cm pitkästä nuoresta naisesta,joka oli voinut olla kuka tahansa mutta ei Raisa, jolla oli ollut jossain vaiheessa elämää vaaleat hiukset mutta ei katoamishetkellä. Onko tämäkin virhe korjattu ja muistutettu, että tummatukkainen katoamishetkellä ja silmiinpistävin tuntomerkki oli vähäinen vaatetus hyisessä lokakuun yössä. 

Vierailija
6950/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa neljäkymmentä vuotta sitten olleen viikonlopun tapahtumia? Mukava jos selviäisi mutta aikaa on kulunut liikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6951/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä että tarjoamalla esim. 20 000e sille joka paljastaa missä Raisan jäänteet ovat ja voi sen nimettömästi tehdä ja saa rahat haluamallaan tavalla juttu selviää.  Joko rahankeräyksellä tai ellei joku miljönääri innostuisi asiaa selvittämään.  

ja jos ei ketään löydy kertomaan rahallakaan  missä jäänteet ovat niin voi myös olettaa että tietäjä/t ovat jo edesmenneitä.

Tuskin on.

Jos tekijä oli noin 2-5 vuotta Raisaa vanhempi, kuten profiloija sanoi, hän on nyt vasta reilu nelikymppinen.

tuollaisen profiloinnin voi jättää omaan arvoonsa se on pelkkää arvailua. tapaus on hämärä, on monta eri vaihtoehtoa eikä mitään ole selvinnyt. Yleistä profilointia jossa kertoo mitkä ovat yleisimmät syyt/tekijät vastaaviin tapauksiin, ei pelkästään Raisan tapaukseen.

Etkö tiedä mihin profilointi perustuu? Se perustuu tieteeseen eli muiden samankaltaisten rikosten piirteisiin. Toisin sanoen merkittäviin  todennäköisyyksiin. Profiloinnin avulla on kaikkein suurin todennäköisyys ratkaista tapaus ja sulkea pois hatusta revityt tapaukset.  

Vierailija
6952/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä, jos hän tosiaan istui jossain täyden baarin hämyisessä nurkkauksessa jonkun miehen kanssa koko illan ja häipyi ryysiksessä ulos siten, ettei kukaan kiinnittänyt häneen huomiota sellaisessa ihmismassassa? "

 

Raisalla ei ollut edes narikkaan jätettävää päällystakkia eli ei ole ollut narikkamiesten kanssa missään tekemisissä. Sen kun vain on painunut ovesta ulos ihmismassassa ja jatkanut kävelyään miehen kanssa, miehen takki päällään. Ja hänen ravintolassa oloaan ei ole kukaan pistänyt merkille, jos on ollut jossain pimeimmässä nurkassa jonkun miehen kanssa kaksisteen juomia kumoamassa ja juttelemassa.

Siis jatkan. Mies on ottanut takkinsa narikasta ja Raisa sillä aikaa painunut ulos ihmismassassa ravintolan sulkeuduttua. Raisallahan kun ei ollut mitään narikkaan jätettävää ulkotakkia, mitä jättää tai ottaa.

Mies on nopeasti tullut Raisan perään kadulle ja pistänyt esim. Raisan harteille juuri narikasta saamansa oman takkinsa. Kenties pitkän takin.

Ja täten huomiota ei ole kiinnittänyt kevyesti pukeutunut nainen, koska hän ei enää ollutkaan kevyesti pukeutunut. Ovat näyttäneet pariskunnalta muiden silmiin hämyisessä lokakuun yössä, joita ei ole kertaa enempää edes vilkaistu, jos edes kertaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6953/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä että tarjoamalla esim. 20 000e sille joka paljastaa missä Raisan jäänteet ovat ja voi sen nimettömästi tehdä ja saa rahat haluamallaan tavalla juttu selviää.  Joko rahankeräyksellä tai ellei joku miljönääri innostuisi asiaa selvittämään.  

ja jos ei ketään löydy kertomaan rahallakaan  missä jäänteet ovat niin voi myös olettaa että tietäjä/t ovat jo edesmenneitä.

Tuskin on.

Jos tekijä oli noin 2-5 vuotta Raisaa vanhempi, kuten profiloija sanoi, hän on nyt vasta reilu nelikymppinen.

tuollaisen profiloinnin voi jättää omaan arvoonsa se on pelkkää arvailua. tapaus on hämärä, on monta eri vaihtoehtoa eikä mitään ole selvinnyt. Yleistä profilointia jossa kertoo mitkä ovat yleisimmät syyt/tekijät vastaaviin tapauksiin, ei pelkästään Raisan tapaukseen.

Etkö tiedä mihin profilointi perustuu? Se perustuu tieteeseen eli muiden samankaltaisten rikosten piirteisiin. Toisin sanoen merkittäviin  todennäköisyyksiin. Profiloinnin avulla on kaikkein suurin todennäköisyys ratkaista tapaus ja sulkea pois hatusta revityt tapaukset.  

Eli taas katseet kääntyvät kaikkiin niihin miehiin, jotka Raisa tunsi tai edes etäisesti tiesi.

 

Listataan:

- välikäsimies (oli keskustassa tuona yönä, jopa samalla kadulla)

- 7 miehen porukasta osa oli tuona yönä myös keskustassa

- ties vaikka autonrassaajakundi hurautti 15 minsassa keskustaan autollaan

- Pirkkalan kotibilekundi

- Raisan varsinainen ihastus (välikäsimiehen kaveri, jolla ei ollut omaa kännykkää)

+ kymmenet muut, joista emme edes teidä

Vierailija
6954/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka alaikäinen oli anniskeluravintolassa?

Ysärillä helpostikin. Oli aivan yleistä yrittää ravintolaan alaikäisenä ja usein sinne pääsikin. Jos portsari ei kysynyt papereita, sisään pääsi. Ja usein ei kysytty. Jotkut myös lainailivat kavereidensa henkilöllisyystodistuksia ja pääsivät niillä sisään. Tämä oli täysin yleistä toimintaa ysärillä.

Tampereella oli kyllä ysärillä tiukkaa. Mä en meinannut päästä omillakaan papereillani sisään.

En osaa sanoa miksi sä et ole päässyt baariin. Itse olen ysärillä mennyt 16-17v baariin kaverien mukana lähes viikottain. Seurassa oli aina 1-2 vähän vanhempaa kaveria ja minä jonotin sisään porukan vanhimman miehen kainalossa. 

En muista että olisi montakaan kertaa jääty ulkopuolelle. 

No sepä siinä sitten olikin. Mä menin ravintolaan Tampereella usein yksin tai naispuoleisen kaverini kanssa. Poislähtiessä oli kyllä silloin tällöin mies kainalossa. Vain muutaman kerran meitä oli isompi porukka. Joskus tapasin kaverit vasta ravintolan sisällä. En asunut itse Tampereella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6955/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä että tarjoamalla esim. 20 000e sille joka paljastaa missä Raisan jäänteet ovat ja voi sen nimettömästi tehdä ja saa rahat haluamallaan tavalla juttu selviää.  Joko rahankeräyksellä tai ellei joku miljönääri innostuisi asiaa selvittämään.  

ja jos ei ketään löydy kertomaan rahallakaan  missä jäänteet ovat niin voi myös olettaa että tietäjä/t ovat jo edesmenneitä.

Tuskin on.

Jos tekijä oli noin 2-5 vuotta Raisaa vanhempi, kuten profiloija sanoi, hän on nyt vasta reilu nelikymppinen.

tuollaisen profiloinnin voi jättää omaan arvoonsa se on pelkkää arvailua. tapaus on hämärä, on monta eri vaihtoehtoa eikä mitään ole selvinnyt. Yleistä profilointia jossa kertoo mitkä ovat yleisimmät syyt/tekijät vastaaviin tapauksiin, ei pelkästään Raisan tapaukseen.

Etkö tiedä mihin profilointi perustuu? Se perustuu tieteeseen eli muiden samankaltaisten rikosten piirteisiin. Toisin sanoen merkittäviin  todennäköisyyksiin. Profiloinnin avulla on kaikkein suurin todennäköisyys ratkaista tapaus ja sulkea pois hatusta revityt tapaukset.  

Eli taas katseet kääntyvät kaikkiin niihin miehiin, jotka Raisa tunsi tai edes etäisesti tiesi.

 

Listataan:

- välikäsimies (oli keskustassa tuona yönä, jopa samalla kadulla)

- 7 miehen porukasta osa oli tuona yönä myös keskustassa

- ties vaikka autonrassaajakundi hurautti 15 minsassa keskustaan autollaan

- Pirkkalan kotibilekundi

- Raisan varsinainen ihastus (välikäsimiehen kaveri, jolla ei ollut omaa kännykkää)

+ kymmenet muut, joista emme edes teidä

+koulukaverit

+harrastuskaverit

Ja kun tuttuja tai puolituttuja oli näin paljon, niin silloin kasvaa todennäköisyys, että porukkaan mahtui yksi psykopaattikin, kun heitä on kuulemma noin yksi sadasta.

Vierailija
6956/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa neljäkymmentä vuotta sitten olleen viikonlopun tapahtumia? Mukava jos selviäisi mutta aikaa on kulunut liikaa

Tästä on 27 vuotta.

Ja ne, jotka asiaan ovat osallisina, muistavat. Myös televalvontatietoja ja pankkikorttien käyttöjä on mahdollista uudelleen käydä läpi. On mahdollista penkoa kesämökkejä, kiinteistöjä sun muita. Joku, joka tietää, voi laulaa. True Crime dokkarit ovat täynnä näitä tapauksia, jotka ratkeavat monta kymmentä vuotta myöhemmin. Joku 1999 tapahtunut rikos ei edes ole erityisen vanha ratkottavaksi, sillä Jenkeissä ratkaistaan kylmiä tapauksia, jotka ovat 50-80 -luvuilta.

Vierailija
6957/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä että tarjoamalla esim. 20 000e sille joka paljastaa missä Raisan jäänteet ovat ja voi sen nimettömästi tehdä ja saa rahat haluamallaan tavalla juttu selviää.  Joko rahankeräyksellä tai ellei joku miljönääri innostuisi asiaa selvittämään.  

ja jos ei ketään löydy kertomaan rahallakaan  missä jäänteet ovat niin voi myös olettaa että tietäjä/t ovat jo edesmenneitä.

Tuskin on.

Jos tekijä oli noin 2-5 vuotta Raisaa vanhempi, kuten profiloija sanoi, hän on nyt vasta reilu nelikymppinen.

tuollaisen profiloinnin voi jättää omaan arvoonsa se on pelkkää arvailua. tapaus on hämärä, on monta eri vaihtoehtoa eikä mitään ole selvinnyt. Yleistä profilointia jossa kertoo mitkä ovat yleisimmät syyt/tekijät vastaaviin tapauksiin, ei pelkästään Raisan tapaukseen.

Etkö tiedä mihin profilointi perustuu? Se perustuu tieteeseen eli muiden samankaltaisten rikosten piirteisiin. Toisin sanoen merkittäviin  todennäköisyyksiin. Profiloinnin avulla on kaikkein suurin todennäköisyys ratkaista tapaus ja sulkea pois hatusta revityt tapaukset.  

Eli taas katseet kääntyvät kaikkiin niihin miehiin, jotka Raisa tunsi tai edes etäisesti tiesi.

 

Listataan:

- välikäsimies (oli keskustassa tuona yönä, jopa samalla kadulla)

- 7 miehen porukasta osa oli tuona yönä myös keskustassa

- ties vaikka autonrassaajakundi hurautti 15 minsassa keskustaan autollaan

- Pirkkalan kotibilekundi

- Raisan varsinainen ihastus (välikäsimiehen kaveri, jolla ei ollut omaa kännykkää)

+ kymmenet muut, joista emme edes teidä

+koulukaverit

+harrastuskaverit

Ja kun tuttuja tai puolituttuja oli näin paljon, niin silloin kasvaa todennäköisyys, että porukkaan mahtui yksi psykopaattikin, kun heitä on kuulemma noin yksi sadasta.

Eikä tarvi olla edes psykopaatti. Profiloijanhan mukaan yleisimmin teinitytön tappaa ikätoveri tai max 6 v vanhempi poika, äkkipikaisesti, suutuspäissään, on mustasukkaisuutta, orastavaa seurustelua ja sen sellaista taustalla.

Uhri tuntee miltei aina tekijän, todennäköisesti Raisa myös.

Vierailija
6958/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähdetään nyt vaikka siitä, että ruumiin hävittäminen viittaa tuttuun tekijänä, ei satunnaiseen vastaankävelijään, niin saadaan suljettua pois muutamankymmentätuhatta ihmistä edes.

Vierailija
6959/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa neljäkymmentä vuotta sitten olleen viikonlopun tapahtumia? Mukava jos selviäisi mutta aikaa on kulunut liikaa

No ei todellakaan ole kulunut liikaa aikaa.

Vierailija
6960/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä oli aina tapana antaa palelevalle naiselle oma takkinsa. Minäkin olen saanut miehiltä heti takin päälleni, kun olen kylmässä hytissyt. Ihan pyytämättä miehet riisuneet takkinsa ja pistäneet päälleni, nimenomaan ysärillä.

Raisa mitä luultavimmin myös saanut mieheltä takin, Raisalla kun ei ollut ulkotakkia lainkaan ja asteet olivat miltei pakkasen puolella. Eli mitä luultavimmin Raisa on kulkenut jonkun miehen takki päällään, miehen ollessa siten pelkässä pitkähihaisessa / hupparissa. Tällaista pariskuntaa ei ole ikinä etsitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä