Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7096)

Vierailija
6921/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi selvittää poistattelijan henkilöllisyyden. Kyseinen henkilö saa luvan toivoa, että hänellä ei ole mitään kytköstä Raisaan. Jos on, hän voi olla varma siitä, että hänen tekemisensä syynätään alusta loppuun Raisan katoamisyöltä ja sen jälkeenkin.

Televalvontatiedotkin on kaivettavissa vuodelta 1999. Onnea vain.

Voi jestas AP, olet selvästi skitsofreenikko. Eihän tuossa edes mitään "selvitettävää" olisi, moderattorit ovat tiedossa.

Mistä sä puhut? Mä puhun palstan käyttäjistä, jotka painavat tuota "ilmoita asiattomaksi" nappia. 

Niin, ja miten ajattelit, että viestit poistuvat? Ne moderoidaan. Napin painaminen ei itsessään poista mitään viestiä.

Niin, tietenkin. Mitä siitä? Mitä ketjun modet liittyvät tähän??

Ja poliisi selvittää ne ihmiset, jotka ALUNPERIN OVAT HALUNNEET TIETYN VIESTIN POISTETTAVAKSI.

Ymmärrätkö, vai väännetäänkö vielä rautalangasta?

Höpö höpö AP, jos jonkun henkilöllisyys selvitetään niin sinun; olet herjannut täällä useita ihmisiä ja käyttäydyt hajanaisesti , väität mm. tietäväsi rikokseksi normaalin metsäpalon. 

Vierailija
6922/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi selvittää poistattelijan henkilöllisyyden. Kyseinen henkilö saa luvan toivoa, että hänellä ei ole mitään kytköstä Raisaan. Jos on, hän voi olla varma siitä, että hänen tekemisensä syynätään alusta loppuun Raisan katoamisyöltä ja sen jälkeenkin.

Televalvontatiedotkin on kaivettavissa vuodelta 1999. Onnea vain.

Voi jestas AP, olet selvästi skitsofreenikko. Eihän tuossa edes mitään "selvitettävää" olisi, moderattorit ovat tiedossa.

Mistä sä puhut? Mä puhun palstan käyttäjistä, jotka painavat tuota "ilmoita asiattomaksi" nappia. 

Niin, ja miten ajattelit, että viestit poistuvat? Ne moderoidaan. Napin painaminen ei itsessään poista mitään viestiä.

Taitaa automaatti ne moderoida. Ei ihmismode ihan kaikkeen pysty täälläkään. Mikä muuten selittää sen, että normaalit pohdiskelut poistuu miltei heti, mutta muiden haukkumiset ja öyhötykset saa jäädä? Jos nämä kaikki menee ihmismoden kautta näin, että paska jää ja asiallinen poistetaan, on syytä ottaa yhteyttä moden esimieheen ja työnantajaan sitten. 

Ei ole automaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6923/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi selvittää poistattelijan henkilöllisyyden. Kyseinen henkilö saa luvan toivoa, että hänellä ei ole mitään kytköstä Raisaan. Jos on, hän voi olla varma siitä, että hänen tekemisensä syynätään alusta loppuun Raisan katoamisyöltä ja sen jälkeenkin.

Televalvontatiedotkin on kaivettavissa vuodelta 1999. Onnea vain.

Voi jestas AP, olet selvästi skitsofreenikko. Eihän tuossa edes mitään "selvitettävää" olisi, moderattorit ovat tiedossa.

Mistä sä puhut? Mä puhun palstan käyttäjistä, jotka painavat tuota "ilmoita asiattomaksi" nappia. 

Niin, ja miten ajattelit, että viestit poistuvat? Ne moderoidaan. Napin painaminen ei itsessään poista mitään viestiä.

Niin, tietenkin. Mitä siitä? Mitä ketjun modet liittyvät tähän??

Ja poliisi selvittää ne ihmiset, jotka ALUNPERIN OVAT HALUNNEET TIETYN VIESTIN POISTETTAVAKSI.

Ymmärrätkö, vai väännetäänkö vielä rautalangasta?

Höpö höpö AP, jos jonkun henkilöllisyys selvitetään niin sinun; olet herjannut täällä useita ihmisiä ja käyttäydyt hajanaisesti , väität mm. tietäväsi rikokseksi normaalin metsäpalon. 

:D
 

Vierailija
6924/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi selvittää poistattelijan henkilöllisyyden. Kyseinen henkilö saa luvan toivoa, että hänellä ei ole mitään kytköstä Raisaan. Jos on, hän voi olla varma siitä, että hänen tekemisensä syynätään alusta loppuun Raisan katoamisyöltä ja sen jälkeenkin.

Televalvontatiedotkin on kaivettavissa vuodelta 1999. Onnea vain.

Voi jestas AP, olet selvästi skitsofreenikko. Eihän tuossa edes mitään "selvitettävää" olisi, moderattorit ovat tiedossa.

Mistä sä puhut? Mä puhun palstan käyttäjistä, jotka painavat tuota "ilmoita asiattomaksi" nappia. 

Niin, ja miten ajattelit, että viestit poistuvat? Ne moderoidaan. Napin painaminen ei itsessään poista mitään viestiä.

Taitaa automaatti ne moderoida. Ei ihmismode ihan kaikkeen pysty täälläkään. Mikä muuten selittää sen, että normaalit pohdiskelut poistuu miltei heti, mutta muiden haukkumiset ja öyhötykset saa jäädä? Jos nämä kaikki menee ihmismoden kautta näin, että paska jää ja asiallinen poistetaan, on syytä ottaa yhteyttä moden esimieheen ja työnantajaan sitten. 

Ei ole automaatti.

Mistä tiedät? Miksi haukkumiset jää ja asialliset pohdinnat poistuu?

Vierailija
6925/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi selvittää poistattelijan henkilöllisyyden. Kyseinen henkilö saa luvan toivoa, että hänellä ei ole mitään kytköstä Raisaan. Jos on, hän voi olla varma siitä, että hänen tekemisensä syynätään alusta loppuun Raisan katoamisyöltä ja sen jälkeenkin.

Televalvontatiedotkin on kaivettavissa vuodelta 1999. Onnea vain.

Voi jestas AP, olet selvästi skitsofreenikko. Eihän tuossa edes mitään "selvitettävää" olisi, moderattorit ovat tiedossa.

Mistä sä puhut? Mä puhun palstan käyttäjistä, jotka painavat tuota "ilmoita asiattomaksi" nappia. 

"Painoin nappia" ( mikä v@tun nappi se edes on) tämän viestin kohdalla perusteena että kirjoittaja on yksinkertainen ja mahdollisesti harhainen. Katsotaan poistuuko.

Ja mikä sinä olet haukkumaan yksinkertaiseksi, harhaiseksi ja skitsofreenikoksi? Mode saisi bannata sut.

Ei tainnut.

Vierailija
6926/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi selvittää poistattelijan henkilöllisyyden. Kyseinen henkilö saa luvan toivoa, että hänellä ei ole mitään kytköstä Raisaan. Jos on, hän voi olla varma siitä, että hänen tekemisensä syynätään alusta loppuun Raisan katoamisyöltä ja sen jälkeenkin.

Televalvontatiedotkin on kaivettavissa vuodelta 1999. Onnea vain.

Voi jestas AP, olet selvästi skitsofreenikko. Eihän tuossa edes mitään "selvitettävää" olisi, moderattorit ovat tiedossa.

Mistä sä puhut? Mä puhun palstan käyttäjistä, jotka painavat tuota "ilmoita asiattomaksi" nappia. 

Niin, ja miten ajattelit, että viestit poistuvat? Ne moderoidaan. Napin painaminen ei itsessään poista mitään viestiä.

Taitaa automaatti ne moderoida. Ei ihmismode ihan kaikkeen pysty täälläkään. Mikä muuten selittää sen, että normaalit pohdiskelut poistuu miltei heti, mutta muiden haukkumiset ja öyhötykset saa jäädä? Jos nämä kaikki menee ihmismoden kautta näin, että paska jää ja asiallinen poistetaan, on syytä ottaa yhteyttä moden esimieheen ja työnantajaan sitten. 

Ei ole automaatti.

Mistä tiedät? Miksi haukkumiset jää ja asialliset pohdinnat poistuu?

Siksi että nyt uudet perunat on tarjouksessa.   😂😂😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6927/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistattaja poisti heti viestini, missä ihmettelin, miksi roikkuu täällä aamusta iltaan, siinä missä normaalit fiksut ihmiset skippaavat ketjut jotka ei heitä kiinnosta/joista tulee paha mieli.

Jos jos pitää itseään palstan sääntöpoliisina, täällä on paljon pahempia ketjuja (mm. Erika V, Helmi L, Sovia V) missä voisi myös aikaansa tuhlata.

Mikä on poistajan motiivi, keskittyä juuri tähän ketjuun?

Niinpä. Ja miten nämä poistot menevät läpi, jos menevät muka jonkun ihmismoden kautta? En usko.

Paskat poistetaan navetasta  aamuin illoin ja  annetaan heiniä.  

Vierailija
6928/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan hiljeni kaikki.

Kyllä tää vielä ratkeaa. Uskon siihen todellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6929/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan hiljeni kaikki.

Kyllä tää vielä ratkeaa. Uskon siihen todellakin.

Niin, tämän kesän aikana 🤣 koska AP 🤣 Milloin kesä loppuu AP?

Vierailija
6930/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan hiljeni kaikki.

Kyllä tää vielä ratkeaa. Uskon siihen todellakin.

Niin, tämän kesän aikana 🤣 koska AP 🤣 Milloin kesä loppuu AP?

Tässä esimerkki tyypillisestä viestistä, joka jää: viesti, jossa naureskellaan sille että kadonnut 16-vuotias löydettäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6931/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan hiljeni kaikki.

Kyllä tää vielä ratkeaa. Uskon siihen todellakin.

Niin, tämän kesän aikana 🤣 koska AP 🤣 Milloin kesä loppuu AP?

Tässä esimerkki tyypillisestä viestistä, joka jää: viesti, jossa naureskellaan sille että kadonnut 16-vuotias löydettäisiin.

Tässä naureskellaan APN omahyväisyydelle.

Vierailija
6932/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi selvittää poistattelijan henkilöllisyyden. Kyseinen henkilö saa luvan toivoa, että hänellä ei ole mitään kytköstä Raisaan. Jos on, hän voi olla varma siitä, että hänen tekemisensä syynätään alusta loppuun Raisan katoamisyöltä ja sen jälkeenkin.

Televalvontatiedotkin on kaivettavissa vuodelta 1999. Onnea vain.

Voi jestas AP, olet selvästi skitsofreenikko. Eihän tuossa edes mitään "selvitettävää" olisi, moderattorit ovat tiedossa.

Mistä sä puhut? Mä puhun palstan käyttäjistä, jotka painavat tuota "ilmoita asiattomaksi" nappia. 

Niin, ja miten ajattelit, että viestit poistuvat? Ne moderoidaan. Napin painaminen ei itsessään poista mitään viestiä.

Taitaa automaatti ne moderoida. Ei ihmismode ihan kaikkeen pysty täälläkään. Mikä muuten selittää sen, että normaalit pohdiskelut poistuu miltei heti, mutta muiden haukkumiset ja öyhötykset saa jäädä? Jos nämä kaikki menee ihmismoden kautta näin, että paska jää ja asiallinen poistetaan, on syytä ottaa yhteyttä moden esimieheen ja työnantajaan sitten. 

Ei ole automaatti.

Mistä tiedät? Miksi haukkumiset jää ja asialliset pohdinnat poistuu?

Siksi että nyt uudet perunat on tarjouksessa.   😂😂😂😂😂😂

😆😆😆😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6933/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan hiljeni kaikki.

Kyllä tää vielä ratkeaa. Uskon siihen todellakin.

Minulta housut ratkesi ....

Vierailija
6934/7096 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan hiljeni kaikki.

Kyllä tää vielä ratkeaa. Uskon siihen todellakin.

Niin, tämän kesän aikana 🤣 koska AP 🤣 Milloin kesä loppuu AP?

Juuu juu  kaulitaan ja käännetään,,.,leipuri Hiiva se asuu  Kumpu tiieellä  ....🎶🎶🎶

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6935/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysteeriksi katoamisen tekee, että niin paljon puuttuu havaintoja.

Ei nähty kadulla, kukaan ei ole ilmoittanut olleensa hänen seurassaan, taksi havaintokin osoittautunut vääräksi ja ylipäätään eihän kukaan hyppää lyhyen ulkomaalaisen miehen kanssa taksiin saman tien. Jos hän olisi tällaisen miehen kanssa illassa tutustunut, niin luulisi siihenkin jonkun kiinnittäneen huomion. Pitkä tyttö ja lyhyt ulkomaalainen vanhempi mies. Siis tuohon aikaan. Sinne bileisiinkään hän ei mennyt tai jos on mennyt niin vasta, kun kaikki vieraat poistuneet. 

Sitten on tämä liftaus teoria ja miten se aina onkin, että kun nuori tyttö yössä katoaa, niin kohdalle on osunut murhaaja autolla? Mihinkään toisiin asuntoihin menoa epäilisin suuresti, koska hänellä oli jo yhdet kotibileet tiedossa, niin miksi olisi lähtenyt mieluummin tuntemattoman kämpille? Ei miksikään. Kävellen ei ole mennyt, koska joku olisi nähnyt, eli periaatteessa jää vain yksi vaihtoehto, hän meni autoon. Eriasia on tietenkin, että mihin aikaan. Jos hän on jatkanut jossain ravintolassa pilkkuun asti, niin sittenhän hän on ollutkin etsimässä kyytiä aamuyöstä. 

Vierailija
6936/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä että tarjoamalla esim. 20 000e sille joka paljastaa missä Raisan jäänteet ovat ja voi sen nimettömästi tehdä ja saa rahat haluamallaan tavalla juttu selviää.  Joko rahankeräyksellä tai ellei joku miljönääri innostuisi asiaa selvittämään.  

ja jos ei ketään löydy kertomaan rahallakaan  missä jäänteet ovat niin voi myös olettaa että tietäjä/t ovat jo edesmenneitä.

Tuskin on.

Jos tekijä oli noin 2-5 vuotta Raisaa vanhempi, kuten profiloija sanoi, hän on nyt vasta reilu nelikymppinen.

tuollaisen profiloinnin voi jättää omaan arvoonsa se on pelkkää arvailua. tapaus on hämärä, on monta eri vaihtoehtoa eikä mitään ole selvinnyt. Yleistä profilointia jossa kertoo mitkä ovat yleisimmät syyt/tekijät vastaaviin tapauksiin, ei pelkästään Raisan tapaukseen.

Vierailija
6937/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se erikoisuus asiassa on, että Raisa ei yrittänyt soittaa kenellekään illan mittaan, joten se viittaisi, että hänellä oli seuraa ja se oli jo entuudestaan tuttua. 

Vierailija
6938/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka alaikäinen oli anniskeluravintolassa?

Ysärillä helpostikin. Oli aivan yleistä yrittää ravintolaan alaikäisenä ja usein sinne pääsikin. Jos portsari ei kysynyt papereita, sisään pääsi. Ja usein ei kysytty. Jotkut myös lainailivat kavereidensa henkilöllisyystodistuksia ja pääsivät niillä sisään. Tämä oli täysin yleistä toimintaa ysärillä.

Tampereella oli kyllä ysärillä tiukkaa. Mä en meinannut päästä omillakaan papereillani sisään.

En osaa sanoa miksi sä et ole päässyt baariin. Itse olen ysärillä mennyt 16-17v baariin kaverien mukana lähes viikottain. Seurassa oli aina 1-2 vähän vanhempaa kaveria ja minä jonotin sisään porukan vanhimman miehen kainalossa. 

En muista että olisi montakaan kertaa jääty ulkopuolelle. 

Vierailija
6939/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se niinkin, että jos joku surmasi kadonneen tai se jotenkin tapaturmaisesti sattui, niin sitten hänen piti tietää heti hyvä paikka hävittää ruumis. Kaikenlaista varmaan voi sattua, mutta lähinnä tämä ruumiin puuttuminen askarruttaa. Tekijällä ei ollut valtavasti aikaa alkaa selvittelemään, että mihin, vaan tiesi lennosta tai olivat jo kohteessa. 

Vierailija
6940/7096 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut jenkkisarjoja Kadonneet ja jotain uutta, hemmetin hyvää sarjaa. Niissä on saatu selvitettyä ihan mahdottomilta tuntuneita tapauksia - en siis epäile, etteikö tämäkin tapaus voisi ratketa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä