Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmasluokkalaisen englannin sanakokeet!

Vierailija
29.09.2008 |

16 sanaa opeteltavana. Eilen luki kaksi tuntia, ellei vähän enemmänkin, tänään on lukenut nyt 1,5 tuntia. Kyselin äsken sanat, kun lapsi tuli sanomaan, että nyt hän ne osaa. Tuloksena 5 sanaa 16:sta oikein. Vielä lukee tänään ja huomenna sanoja.



Mites muilla, onko yhtä paljon, enemmän vai vähemmän käytetty aikaa englannin sanojen ulkoa opetteluun?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin sen missä hermot menee itselläni.

Nyt menee myös lapsella mutta on tyytyväisempi kun luemme yhdessä.

Sen toisen ketjun ap.



Niin ja hyviä neuvoja ollut!

Vierailija
22/35 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(en jaksa lukea muiden viestejä), mutta tiedoksi, että EI LAPSI LUKEMALLA SANOJA OPI. Mullakin 3 lk tyttö ja opettaja neuvoi kirjoittamaan sanoja; ensin englanniksi katsomalla mallia, sitten suomeksi viereen (yrittämällä muistaa), sitten taas englanniksi (yritetään muistaa) jne. Kynän kautta sanat mieleen jäävät!



Ja ainakin meillä ne lihavalla painetut ovat ne tärkeimmät, riittää kun ne 8 sanaa osaa. Eli ehkä kannattaa aloitta niistä..



Vaikka ulkoaoppiminen voi aluksi tuntua ylitsepääsemättömältyä, ei se todellakaan merkitse ettei lapsi kieltä oppisi tai tulee jatkossakin olemaan huono kielissä. Ulkoaopettelu vaan on uusi tapa oppia ja joillekin uusien asioiden oppiminen kestää kauemmin kuin toisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistavat tehtävät, hiukan tietokonepelinomaiset eri osa-alueisiin liittyvät osiot ( sanasto, kielioppi, kulttuuriympäristö ). Kannattaa käyttää hyväksi!



Alakoulun englanninopettaja

Vierailija
24/35 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nopeasti ja loistavasti oma lapsi oppii sanoja, tai miten hyvin itse aikanaan koulussa oppi. Ette auta ap:ta mitenkään, mutta osoitatte olevanne varsinaisia palikoita ihmisinä.

Vierailija
25/35 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanti 6 tai 7, sen parempaa numeroa en koskaan saanut todistukseen / kokeista. Ja luettua tuli PALJON! Ei se vaan jotenkin jäänyt päähän..

Nykyisin puhun + kirjoitan sujuvaa englantia, ei enää mitään ongelmaa ko. kielen kanssa. Opin käytännön kautta; menin töihin, jossa oli kerrassaan pakko osata englantia (tämä toki koulun jälkeen), sitä kautta se sitten tulikin.

Vierailija
26/35 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri kolmosluokka uusine aineineen voi tehdä tiukkaa,jos on jokin kapea-alainen oppimisvaikeus taustalla. Sitä ei ole välttämättä sitä ennen havaittu. Pyydä tukiopetusta, jos sellaista on enää missään varaa antaa...ja kysy myös mahdollisuutta päästä osa-aikaisesti erityisopettajan tunnille. Isommissa kouluissa ja paikkakunnilla löytyy e-opeja, ne ovat sitä varten. Ihan ekaks otat tietty yhteyttä luokanvalvojaan/ enkun opeen ja kerrot huolesi!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/35 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin menee noin 30 minuuttia opetella noin. 30-40 englannin sanaa sanakokeeseen, ja yleensä saan sanakokeista, jotain kaseja, ja käyn siis 8.-luokkaa!

Vierailija
28/35 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ap. lapsi pärjää ja millä luokalla jo on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/35 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kolmasluokkalaisena luin n. 15-20 min koulun jälkeen kotona ja ehkä kertasin aamulla ennen sanakoetta, ja yleensä meni kaikki oikein. Aika kauan lukee jos kaksi tuntia, eikä vieläkään muista....

Vierailija
30/35 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maailmahan on täynnä englantia. Eikö se Isac Eliotkin laula englanniksi, ja lasten idolit muutenkin? Avaa telkkarin melkein miltä kanavalta vaan, niin siellä puhutaan englantia. 

Kannattaa kannustaa lasta hahmottamaan kieltä kokonaisuutena (idiomaattisesti, if you will) irrallisten sanojen ulkoa opettelun sijaan. Sen jälkeen ne sanakokeetkin sujuvat. Ihan pienestä pitäen kielitaito tarkoittaa kykyä ajatella, niin vieraalla kuin äidinkielellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/35 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sanarit.fi -vinkistä!

Vierailija
32/35 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites nyt noin? aika paljon joutuu lukemaan oppiakseen :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/35 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota yhtään. Minä harjoittelen sanakokeeseen 10minuuttia ja saan aina täydet. olen nyt 6. luokalla :)

16 sanaa opeteltavana. Eilen luki kaksi tuntia, ellei vähän enemmänkin, tänään on lukenut nyt 1,5 tuntia. Kyselin äsken sanat, kun lapsi tuli sanomaan, että nyt hän ne osaa. Tuloksena 5 sanaa 16:sta oikein. Vielä lukee tänään ja huomenna sanoja.

Mites muilla, onko yhtä paljon, enemmän vai vähemmän käytetty aikaa englannin sanojen ulkoa opetteluun?

Vierailija
34/35 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kuvakortteja / muistisääntöjä tms juttuja; tankkaamalla ne ei jää mieleen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulee sanat opetletua http://www.sanarit.fi palvelun kautta. On kyllä omat numerot parantuneet sanakokeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan